י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל אחד תרם 100 אלף דולר

תיעוד ענק ומרהיב: המסע של הרבי מסקווירא לפולין הקפואה

למעלה מ-200 תומכי בית המדרש החדש של חסידות סקווירא שהו עם האדמו"ר מסקווירא במסע היסטורי 'בני היכלא - מיט'ן רבי'ן בקרקוב - פולין'. מדובר בשרי המאות שתרמו 100 אלף דולר למען בניית בית המדרש הגדול של החסידות בשיכון בארה"ב שיהיה מוכן בראש השנה הקרוב. אחד הרגעים היה בליז'ענסק שם נשא הרבי תפילה וקרא את השמות בציון של הרבי. צפו בתיעוד ענק ומסכם

תיעוד ענק ומרהיב: המסע של הרבי מסקווירא לפולין הקפואה
מסע סקווירא בפולין צילום: האחים לענטשעווסקי

מסע היסטורי תחת הכותרת 'בני היכלא' -  מיט'ן רבי'ן אין קראקא קיימו בחסידות סקווירא בסוף השבוע האחרון לקרקוב שבפולין בראשות האדמו"ר שהגיע ממליבו שבקליפורניה להשתתף, המסע הכה גלים בכל עולם החסידות. 

מדובר במסע יוקרתי ללמעלה מ-200 נדיבים ונגידים 'שרי המאות' שתרמו מהונם סכום של 100 אלף דולר להשלמת בניית בית המדרש הגדול של חסידות סקווירא בשיכון בארה"ב ההולך ונבנה עקב הצפיפות הרבה בבית המדרש הישן. חלק גדול מהנדיבים נתנו סכומים יותר גדולים.

החסידים הגיעו למלון מריוט בקרקוב שם שהו עם הרבי בשבת היסטורית. עם תחילת המסע התפללו בבית הכנסת של הרמ"א וכן בציוני הצדיקים הטמונים בקרקוב וכן בבית מדרשו של הרה"ק בעל הזרע קודש מראפשיץ ועוד גדולי עולם. 

ביום חמישי הגיעו לליז'ענסק שם נערך מעמד התעוררות בראשות האדמו"ר ולאחר מכן התפללו בציון הקדוש כשהרבי קורא את כל הקוויטלא'ך. בליל שישי נערך פאנל מיוחד עם ארבעת בני האדמו"ר מסקווירא. ביום שישי נערך מעמד הדלקת נרות בראשות האדמו"ר שגם נשות הנדיבים נמצאות באגף מיוחד ומקיימות את הטקס בערב שבת קודש. 

במוצאי שבת חילק הרבי גביע זהב טהור לכל תורם, הרבי ביקש מהעסקנים ובראשם מיו"ר ועד הבנין הרה"ח ר' שלום בער פישל כי בית המדרש יהיה מוכן בראש השנה הקרוב ור' שלום בער אמר מיד 'הנני' בכדי שבית המדרש יהיה מוכן ויעשו את הכל בשביל שיהיה מוכן. 

על החלק המוזיקלי הגיע מישראל גדול הזמר החסידי בישראל ר' משה דוד וייסמנדל, לצד המנצח המיתולוגי ר' משה מרדכי (מונה) רוזנבלום שניצח על הפילהרמונית של קרקוב עם למעלה מ- 70 נגנים יחד עם הנשפנים האחים קלצקין. כמו כן הגיע מארה"ב מנהל מקהלת 'שירה' בארה"ב ר' הערשי וינברגר, נער הפלא בנצי קלצקין, וכמה בעלי מנגנים ממקהלת 'מלכות'. על ההפקה הגרנדיוזית הופקד מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות'. 

 צפו בתיעוד ענק 

חסידות סקווירא פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד