י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

סוללת כיפת ברזל נפרסה בגבול לבנון

ישראל מעלה כוננות • לפי דיווח ברשת 'סקיי ניוז', פרסה ישראל סוללה של מערכת 'כיפת ברזל' בגבול לבנון, בתגובה לאיומי החיזבאללה • הרמטכ"ל בני גנץ: "אנו יכולים להיות מאותגרים בכל נקודת זמן - אנו ערוכים לכל התפתחות" • חיילי או"ם ברמת הגולן, טוענים כי הבחינו אתמול במל"טים החוצים את הגבול מכיוון ישראל לעבר סוריה

צילום: נתן פלייר
צילום: נתן פלייר

 

ישראל נערכת: סוללת כיפת ברזל נפרסה בגבול לבנון, כך דיווחה אמש (ב') רשת "סקיי ניוז".

סוללת 'כיפת ברזל' נפרסה בגבול לבנון בתגובה לאיומי החיזבאללה לנקום את הריגתו של ג'יהאד מורנייה, ובכירים נוספים בארגון בתקיפה אתמול ברמת הגולן.

מוקדם יותר התייחס הרמטכ"ל בני גנז למתיחות ואמר: "אנו עשויים להיות מאותגרים בכל נקודת זמן בכל אחת מזירות הפעולה שלנו - בין אם בדרום, במרכז או בצפון. אנחנו כמובן ערוכים ודרוכים לכל התפתחות ומוכנים ליזום או לפעול ככל שיידרש".

לטענת ארגון חיזבאללה מסוק ישראלי תקף שיירת מכוניות של בכירי הארגון בסוריה. בתקיפה נהרגו לפחות שישה פעילי הארגון, בהם ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה שחוסל בשנת 2008.

איראן גם אישרה שבין ההרוגים האיראניים נמצא גנרל בכיר במשמרות המהפכה, בשם עלי מוחמד אללה-דאדי.

תוך כך, דובר כח האו"ם המוןצב ברמת הגולן אמר כי כוחותיו "הבחינו בשני מל"טים שנעו לכיוון קו הפסקת האש. כשעה לאחר מכן, הם ראו עשן העולה מאזור התקיפה. אנחנו מעבירים ביקורת על כל הפרה. האו"ם קרא לכל הצדדים להימנע מפעולות שיחריפו את המתח הקיים. מדובר בהפרה של הפסקת האש בין סוריה לישראל שנחתמה ב-1974".

לבנון חיזבאללה סוריה מתיחות מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד