כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
השימוש בטבק פוחת

ארגון הבריאות העולמי: העישון ברחבי העולם בירידה אך מקרי המוות גבוהים

רק אחד מכל חמישה אנשים ברחבי העולם עדיין צורך טבק, כך על פי סוכנות הבריאות של האו"ם. אבל מדינות מסוימות עדיין רואות עלייה בשימוש בטבק. 1.25 מיליארד בני אדם בני 15 ומעלה השתמשו בטבק בשנת 2022 לעומת 1.36 מיליארד בשנת 2000

ארגון הבריאות העולמי: העישון ברחבי העולם בירידה אך מקרי המוות גבוהים
עישון סיגריות צילום: Abir Sultan /Flash 90

מספר האנשים ברחבי העולם המשתמשים בטבק ירד באופן דרמטי תוך דור, כך על פי ארגון הבריאות העולמי. אחד מכל חמישה אנשים מעשן כעת או מתמכר לצריכת טבק לעומת אחד מכל שלושה בשנת 2000, הארגון מזהיר שעדיין צריך לעשות יותר כדי לגמול אנשים מהתמכרותם לחומר המזיק לבריאות.

בדו"ח הגלובלי שלו, ארגון הבריאות העולמי הודיע כי 1.25 מיליארד בני אדם בני 15 ומעלה השתמשו בטבק בשנת 2022 לעומת 1.36 מיליארד בשנת 2000.

המחקר אמר כי השימוש בטבק בדרך לרדת עוד יותר עד 2030 לכ-1.2 מיליארד בני אדם, למרות הגידול הצפוי באוכלוסיית העולם. בדרום מזרח אסיה ובאירופה יש את השיעור הגדול ביותר של מעשנים, כאשר בערך רבע מהאוכלוסייה עדיין מכורה להרגל הטבק.

השימוש בטבק עדיין נמצא בעלייה בכמה מדינות, כולל מצרים, ירדן ואינדונזיה, כך לפי המחקר. בנתון מדאיג אחר, הדו"ח מגלה כי בממוצע, כ-10% מבני 13 עד 15 ברחבי העולם משתמשים בסוג אחד או יותר של טבק.

זה מסתכם ב-37 מיליון מתבגרים לפחות, כולל לפחות 12 מיליון שמשתמשים במוצרי טבק חדשים. בדו"ח הודגש כי המספרים הללו לא מלאים, מכיוון שיותר מ-70 מדינות לא מספקות נתונים.

ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי מקרי המוות הקשורים לטבק צפויים להישאר גבוהים בשנים הבאות למרות הירידה בעישון, יצטרכו המתנה של שלושה עשורים לצמצום מקרי המוות גם אם מספר המשתמשים יירד.

על פי ההערכות, שימוש בטבק יהרוג יותר מ-8 מיליון אנשים מדי שנה, כולל כ-1.3 מיליון לא-מעשנים שנחשפים לעישון פסיבי, כך עולה מהסטטיסטיקה של ארגון הבריאות העולמי.

ארגון הבריאות העולמי עישון סיגריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד