כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
יוכל לעמוד לדין

הוסרה חסינותו של חבר פרלמנט אנטישמי שריסס חנוכיה

חבר פרלמנט פולני מהימין הקיצוני שהשתמש במטף כדי לכבות נרות חנוכה שהודלקו בפרלמנט הפולני בדצמבר, לא יהיה חסין עוד מהעמדה לדין  

הוסרה חסינותו של חבר פרלמנט אנטישמי שריסס חנוכיה
רגע כיבוי החנוכיה צילום: צילום מסך

הפרלמנט של פולין הצביע אתמול על הסרת חסינותו של גז׳גורז׳ בראון והוא יוכל לעמוד לדין, מה שסולל את הדרך לתובעים להגיש כתב אישום נגד המחוקק  האנטישמי ממפלגת הקונפדרציה.

בראון, חבר פרלמנט מימין הקיצוני, נראה בטלוויזיה כשהיא מרסס את החנוכייה עם מטף, אובך מילא את האזור. הפרלמנט לקח הפסקה בהליכים הפרלמנטריים באותו יום כדי לטפל בתקרית ובראון הושעה לשארית היום.

כיבוי החנוכייה בבניין הפרלמנט בפולין
לאחר כיבוי הנרות, בראון עלה למליאה שם תיאר את חג החנוכה כ"שטני" ואמר שהוא מחזיר את ה"נורמליות". כשנשאל מאוחר יותר אם הוא מתבייש במעשהו, אמר: "אלה שלוקחים חלק במעשי פולחן שטניים צריכים להתבייש".

כדי להוסיף חטא על פשע, הוא שיתף פוסט ברשת החברתית X בו האנטישמי מתלונן על נוכחותם של סמלים יהודיים בבניין הפרלמנט, וטוען כי יש בבניין "אנשים המשרתים מדינות אחרות".

פקידה בפרלמנט שניסתה נואשות לקחת את המטף מידיו של חבר הפרלמנט גז'גוש בראון נאלצה לקבל טיפול רפואי לאחר שהמחוקק ריסס את המטף בפניה, בצעד שעורר זעם וכונה "שערורייתי לחלוטין" על ידי חברי פרלמנט אחרים.

כעונש על מעשיו הוא הושעה לשישה חודשים בהם לא יקבל שכר, ועוד שלושה חודשים בהם תקוצץ משכורתו בחצי. עכשיו הוא גם כנראה יעמוד לדין.

אנטישמיות פולין הדלקת נרות חנוכה חנוכיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד