י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הלם בטקס הנישואין

שוטרים עצרו חתן כורדי בחתונה שלו במטרה לגרש אותו

כלה באוסטריה הובהלה לבית החולים מהחתונה שלה כדי לקבל טיפול רפואי. בעלה הטרי נעצר על ידי המשטרה בחתונה שלהם. החתן הוא כורדי שלפי הדיווחים בקשת המקלט שלו בוטלה מספר ימים קודם לכן

שוטרים עצרו חתן כורדי בחתונה שלו במטרה לגרש אותו
חופה צילום: UNSPLASH

המשטרה באוסטריה עצרה אזרח כורדי במהלך חתונתו עם כלה אוסטרית במטרה לגרש אותו. הכלה גונדולה בת 40, נאלצה לקבל טיפול בבית חולים לאחר שהשוטרים הרסו את תוכניתה להינשא לחמזה, בן ה-27, שעל פי הדיווחים הוא כורדי. הוא נעצר במהלך הטקס בטירת ווזנדורף בפאתי בירת אוסטריה, וינה, והותיר את הכלה לעתיד בדמעות כשהיא זקוקה לטיפול רפואי.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי משטרת ההגירה האוסטרית מאמינה שהנישואים היו תחבולה כדי שחמזה יוכל לקבל מעמד של תושבות באוסטריה לאחר שבקשת המקלט שלו נדחתה לפני 10 ימים.

גונדולה, ילידת גרמניה, מתגוררת בווינה כבר 17 שנים, ויחד עם עורך הדין שלה גרגור קלם, היא רוצה לשחרר את ארוסה ממעצר מהר ככל האפשר כדי למנוע את גירושו. הם כבר הגישו בקשה, האישה אמרה בתלונתה כי "הפעולה הרשמית של משטרת ההגירה לא הייתה מידתית". כמו כן, נטען כי הופרו זכויותיה ועקרונות היסוד של הגינות במעצר בחתונה, "אירוע חיים ייחודי נפחת ונרמס", נטען.

החלטה של ​​בית המשפט לעניינים מנהליים באוסטריה בשנת 2018 קבעה שהנוהג אינו חוקי. לדברי עורך הדין, "נוהג זה היה נפוץ לפני 20 שנה, אך הוכרז בלתי חוקי על ידי הערכאות הגבוהות ביותר ולא בוצע מאז".

הכלה הייתה כה בהלם לאחר המעצר, עד שנאלצה לקבל טיפול בבית חולים. על פי הדיווחים היא אמרה לשוטרים שעצרו את החתן שלה: "יש לי הזכות להתחתן". לדבריה, "החתונה כבר התחילה, הכל קרה במהלך שיר החתונה המוקלט שלנו שרצינו".

חמזה מתגורר באוסטריה מאז 2022 וקיבל תשובה שלילית 10 ימים לפני החתונה, שלפי הדיווחים תוכננה במשך זמן רב. גונדולה אמרה בדמעות: "כל זה נורא". הרשויות האוסטריות לא הגיבו עד כה בנושא, וכלי תקשורת מקומיים אמרו כי חמזה עשוי להיות מגורש תוך ימים.

אוסטריה חתונה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד