א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
יוזמת משפחות החטופים

שגריר צרפת בישראל על עסקת התרופות: "איתות שמשהו אפשרי בסוגיית החטופים"

שגריר צרפת בישראל פרדריק ז׳ורנס התייחס לעסקת התרופות, בה לקחה חלק צרפת, ואמר כי היא הייתה "יוזמה של משפחות החטופים שפנו אלינו כבר בסוף אוקטובר כדי לבקש מאיתנו לסייע למצוא פתרון להעברת תרופות לחטופים"

שגריר צרפת בישראל על עסקת התרופות: "איתות שמשהו אפשרי בסוגיית החטופים"
סיוע רפואי לעזה צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

שגריר צרפת בישראל פרדריק ז׳ורנס דיבר הבוקר ב"רשת ב'" על עסקת התרופות, זאת אחרי שאתמול התרופות נכנסו לעזה ויובאו בקרוב לחטופים. השגריר סיפר: "זאת יוזמה של משפחות החטופים שפנו אלינו כבר בסוף אוקטובר כדי לבקש מאיתנו לסייע למצוא פתרון להעברת תרופות לחטופים".

השגריר הוסיף על המגעים בטרם העסקה: "אספנו נתונים על התרופות שהחטופים צריכים, ושלחנו לקטאר את הפרטים. ב-13 בינואר המטוס עם התרופות נחת בקטאר. בכל אותה תקופה קטאר תיווכה מול הישראלים וחמאס וגם הייתה בשיח עם הצלב האדום למצוא דרך שהתרופות יגיעו לחטופים".

עוד הוסיף כי הוא מקווה שהעסקה תקדם עסקת שחרור חטופים: "בתהליך כזה שקודם יש צעד ראשון הומניטרי. ואז זה יקדם אותנו הלאה לעבר עסקה. זה גם איתות ראשון מאז תום העסקה הקודמת שמשהו אפשרי בסוגיית החטופים".

השגריר אף התייחס לכך שבישראל לקחו קרדיט מוחלט על המהלך בניגוד להודעת הצרפתים: "הרשויות בישראל היו מודעות לתפקיד שלנו כי שוחחנו איתן, אנחנו חשאיים. אבל לא רוצים להיכנס למשחק האשמות, העיקר שהתרופות יגיעו ליעדן".

בגזרת לבנון, השגריר הביע אופטימיות להגיע למתווה מדיני שימנע הסלמה: "אנחנו עובדים על פתרון דיפלומטי שיתבסס על הרחקת כח רדואן מהגבול ויישום החלטה 1701. לדעתנו זה אפשרי. אנחנו מאמינים שזה אפשרי. לבנון וחיזבאללה יודעים מהן ההשלכות של המלחמה, מה עלול לקרות ומהן הסכנות. גם ישראל יודעת - אין מלחמות קטנות בלבנון, הרי היא התנסתה בזה בעבר".

צרפת מלחמת חרבות ברזל חטופים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד