כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
קורא לקבל החלטות

אחיו של החטוף על התרופות: "הכל בדיחה תקשורתית אחת גדולה"

דני, אחיו של איציק אלגרט החטוף בשבי חמאס, זעק: "יש לנו שם 136 גופות מנטליות - בשתי המטרות נכשלנו". הכריז: "המשחק בעזה נגמר, הפסדנו שם"

אחיו של החטוף על התרופות: "הכל בדיחה תקשורתית אחת גדולה"
איתור פירי המנהרות צילום: דובר צה"ל

איציק אלגרט בן ה־68, חבר קיבוץ ניר עוז, נחטף לעומק רצועת עזה בבוקר השביעי באוקטובר, ומאז הוא מצוי בשבי חמאס. בשיחה עם ניסים משעל וטל שלו ב־103fm שיתף דני, אחיו של איציק, על תחושותיו בעקבות המתרחש והביע את דעתו על עסקת התרופות.

"לא ידוע לי כלום על מצבו, חודש כבר. לא יודע על איזה תרופות מדובר, לא מכירים מה עבר, מה לא עבר. הוא צריך בעיקרון יש לו קשיי נשימה, הוא נורה ביד, אני מתאר לעצמי שאם הוא חי עד עכשיו הוא עבר איזשהו טיפול רפואי", אמר דני ואף הודיע כי הוא אינו שמח מהכנסת התרופות לרצועה: "אני גם לא חושב שיכניסו תרופות לחטופים. זה הכל בדיחה תקשורתית אחת גדולה. גם אם יכניסו תרופות לחטופים, הניתוח הצליח והחולה מת".

המשיך דני וזעק: "אתה יודע על חטופים שצריכים תרופות? לדעתי אף אחד כבר לא צריך תרופות שם. הם נמצאים במצב נפשי ופיזי כל כך ירוד, שלפחות יש לנו שם 136 גופות מנטליות, זה בטוח. 136 גופות מנטליות, ואנחנו עוד ועוד מקבלים גופות פיזיות. לא צריך לתת להם תרופות, צריך להוציא אותם משם. לא מצליחים אז מה? לתת להם תרופות שיזדקנו שם? מה זאת אומרת לא מצליחים? לא הבנתי את זה. לא מצליחים שיגידו, שיגידו 'לא הצלחנו במטרה שהצבנו לעצמנו להוציא את החטופים, ולכן נגדל שם את הילדים, את הצעירים, נפתח בית אבות למבוגרים שם במנהרות והכול בסדר'".

"יש שם 136 חטופים, אתה צריך לעוף עליהם ולהביא אותם במיידי בכל מחיר", תקף, "עדיף להם שינסו לחלץ אותם מאשר לתת להם לגווע שם. אני לא מצליח להבין את הדבר הזה, אנשים קמים בבוקר עם חיוך ואומרים לי בוקר טוב, איזה בוקר טוב? יש לך 136 חטופים שם, חיילים שנהרגים כל יום שם כדי להציל את החטופים, המדינה נכבשה, מחדרה עד גדרה הפכנו להיות. על איזה בוקר טוב אנחנו מדברים? אני חי באיזו הזייה. יש כאן ראש ממשלה שהיה מר ביטחון 15 שנה וזו התוצאה שהגענו אליה, הוא צריך לתת את הדין על העניין הזה, לעזוב את תפקידו - כל יום שהוא שם הוא גורם לנו יותר ויותר נזק. בוודאי שהוא ידחה את כל העסקאות, העסקה היחידה שהוא צריך זה שהממשלה שלו תשאר".

לאור אמירותיו תהתה שלו האם יש לו אמון בקבינט המלחמה, ודני טען: "קבינט המלחמה הוא המגן האנושי של ראש הממשלה, הוא כל הזמן מסתתר מאחורי קבינט המלחמה ומאחורי הממשלה שיושבים שם בן גביר, השר לביטחון לאומי, הוא מינה את השר לביטחון לאומי, למה הוא ציפה שנגיע מבחינת הביטחון הלאומי? לאן? לאיזה הישגים? אלו ההישגים שהגענו אליהם".

"לשיטתך צה"ל צריך לפשוט על המקומות שאולי הוא יודע שנמצאים שם החטופים?", שאלו צמד המגישים, ודני השיב בנחרצות: "כן. או לפשוט או לצאת משם ולתת לסינוואר את כל מה שהוא רוצה כי הוא ניצח אותנו. היו שתי מטרות, לחסל את החמאס ולהוציא את החטופים. 100 ימים אחרי לא השגנו אף מטרה, בשתי המטרות נכשלנו. החמאס לא מחוסל והחטופים לא חזרו הביתה. בשתי המטרות נכשלנו ונכשלנו בשבעה באוקטובר וצריכים להודות בהפסד, להגיד לאדון סינוואר 'אנחנו רוצים את האנשים שלנו חזרה מה אתה צריך?'"

כאשר ציינו המגישים כי רצונו של סינוואר הוא הפסקת המלחמה, דני לא נרתע: "שתיפסק. יחזרו החטופים, נעשה הערכת מצב, נחליף ראש ממשלה, נגיע עם ממשלה נורמלית שיודעת לתפקד והכול בסדר. הפסדנו, מה קרה? המדינה לא הושמדה. אתה לא יכול לעמוד באמצע המגרש ולהחליט שאתה לא יורד מהמגרש עד שאתה מבקיע גול. נגמר המשחק זה ברור. המשחק נגמר. אולי יהיה לנו עוד משחק בצפון - המשחק בעזה נגמר, אנחנו הפסדנו שם. זה לא יכול להיות שיגידו לי עד 2025 תסתום את הפה ואל תדבר פוליטיקה כי אתה פוגע במורל, די".

"מה שקורה עכשיו בעזה זה מה שקורה באיו"ש, פשיטות, מודיעין, נכנסים, מביאים, אנחנו מדינה ששבעים שנה נלחמת, זה לא משהו חדש שנפל עלינו. אז אנא, אם נגמרה המלחמה, כל אחד שיצא, ייתן את הדין וייגמר העניין הזה. לא יכול להיות שימשכו פה אנשים רק כדי לקיים ממשלה. אני רוצה להיות אמיתי, האנשים האלה, גם אם הם יחזרו, הם יצטרכו לשקם את עצמם ולא יצליחו כי זה אנשים מבוגרים. אני מבחינתי חושב שהיא מיותרת, האנשים האלה יחזרו לא טוב. אף אחד מהם לא יחזור בשלום. מקווה מאוד שלא יהיה לנו עוד אירוע כזה בעתיד, האירוע הזה כבר מאחוריי", סיכם.

 

תרופות חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד