ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
רוחות מלחמה

גורמים לבנוניים: חיזבאללה דחה את הצעת ארה"ב לצינון הלחימה

החזית הצפונית מבעבעת: גורמים לבנוניים רשמיים אמרו כי ארגון הטרור חיזבאללה דוחה את הצעות המתווך האמריקני לצינון הלחימה עם ישראל | לדברי הגורמים המעורבים בפרטים, עמדת חיזבאללה היא שהוא יירה רקטות וטילים לעבר ישראל עד שתהיה הפסקת אש מלאה ברצועת עזה

גורמים לבנוניים: חיזבאללה דחה את הצעת ארה"ב לצינון הלחימה
הרמטכ"ל בגבול הצפון צילום: דובר צה"ל

חיזבאללה דחה את ההצעות של וושינגטון לצנן את הלחימה עם ישראל, כגון הרחקת פעיליו רחוק יותר מהגבול, אך נותר פתוח לדיפלומטיה אמריקאית כדי "למנוע מלחמה הרסנית", כך אומרים גורמים בלבנון.

"חיזבאללה מוכן להקשיב", אמר בכיר לבנוני מקורב לחיזבאללה, לפי רויטרס, תוך שהוא מדגיש כי הארגון רואה את הרעיונות שהציג מנהל המו"מ האמריקני עמוס הוכשטיין בביקור בביירות בשבוע שעבר כלא מציאותיים.

עמדת חיזבאללה היא שהוא יירה רקטות וטילים לעבר ישראל עד שתהיה הפסקת אש מלאה בעזה.

למרות הדחייה ומטחי הרקטות של חיזבאללה לעבר ישראל, הפתיחות של הארגון למגעים דיפלומטיים מסמנת חוסר רצון במלחמה רחבה יותר, כך אמר אחד הבכירים הלבנוניים ומקור ביטחוני, גם לאחר תקיפה ישראלית בביירות ב-2 בינואר, אשר חיסלה מנהיג חמאס. גם דובר ממשלת ישראל, אילון לוי, התייחס אמש למגעים, ואמר בתדרוך לכתבים זרים: "עדיין קיים חלון הזדמנויות דיפלומטי" להרחיק את חיזבאללה מהגבול.

הדיווחים הללו הם המשך לדברי הרמטכ"ל אתמול בתרגיל מילואים בצפון שאמר כי הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר. "כשנצטרך - נלך קדימה בכל הכוח".

כזכור הרמטכ"ל ביקר אתמול בתרגיל כוחות מילואים בצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד פיקוד האימונים וההכשרות, אלוף דוד זיני ומפקדים נוספים. התרגיל הינו חלק מסדרת אימונים המתקיימת בימים אלה בצפון בהובלת המרכז לאימוני יבשה.

הרמטכ"ל אמר: "אימונים תמיד היו דבר מאוד חשוב, אני חושב שהרבה יותר חשוב עכשיו, אנחנו עושים עושים פרק של הגברת מוכנות ללחימה בלבנון, יש לנו הרבה מאוד לקחים מהלחימה בעזה, רבים מהם רלוונטים מאוד ללחימה בלבנון, ויש כאלה שחייבים לעבור התאמה. אנחנו רוצים להגיע בלבנון למטרה מאוד ברורה - זה להחזיר את התושבים לצפון, כל היישובים בצפון. אנחנו מבינים שהדבר הזה חייב לעבור דרך שינוי מאוד משמעותי. אני לא יודע מתי המלחמה בצפון, אני יודע להגיד לכם שהסבירות לזה שהיא קורית בחודשים הקרובים היא הרבה יותר גבוהה ממה שהיה בעבר, אני יודע להגיד לכם שאני חושב שאנחנו מתחילים אותה עם הרבה יותר יתרונות, ניצחון, ביטחון עצמי אצלנו, ביטחון יורד אצלם, הרבה מאוד ניסיון, יכולות, הפתעות לייצר, התקדמויות שנעשו, מה שנשאר להתאמן ברצינות, רוח חזקה של האנשים, וכשנצטרך אנחנו נלך קדימה בכל הכוח".

 

 

חיזבאללה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד