כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרובוקציה: העיריה תממן מצעד תועבה בירושלים

תועבה בלב ירושלים: לראשונה תשתתף העירייה במימון מצעד תועבה שייערך בעוד כחודש • במצעד יטלו חלק מבקרים מכל העולם, מה שיגביר את ההתגרות ברגשות התושבים • סגן רה"ע קלרמן: "חובה למחות ולזעוק על הפגיעה הזו. בירושלים לא עושים דברים כאלו, היא לא פריז או תל אביב" • אריה קינג: "חרפה וטינופת. מפגן של פריצות בעיר הקודש"

ראש העיר ברקת, פלאש90
ראש העיר ברקת, פלאש90

עליית מדרגה: עיריית ירושלים תשתתף במימון מצעד תועבה במרכז העיר שיתקיים בעוד כחודש, זאת לראשונה בירושלים.

ממידע שמתפרסם ב'מאקו' עולה כי במסגרת אירועי פסטיבל החורף השנתי של ירושלים הנקרא "שאון חורף" המתקיים במשך ארבע ימי שני עוקבים בחודש פברואר, יתקיים מצעד תועבה ראשון מסוגו בירושלים, שאין כאן הבמה לפרט את מאפייניו, במימון וסיוע עיריית ירושלים.

למצעד צפויים להגיע משתתפים מכל רחבי העולם והארץ, מה שצפוי להגביר את הפרובוקציה בלב ליבה של ירושלים.

כאמור, זאת הפעם הראשונה שעיריית ירושלים משתתפת במימון של מצעד מסוג זה. 'בחדרי חרדים' לא היה מעניק חשיפה לאירוע תועבה שכזה, אם לא מעורבותה של עיריית ירושלים, והחציה החמורה של הסטטוס קוו בעיר.

משנת 2002 מתקיימים בירושלים מצעדי תועבה מידי שנה במהלך הקיץ. בגלל המחאה הרבה שהוקמה נגד אירועים מסוג זה, המצעדים נערכים תחת אבטחה כבדה ובמתכונת של צעדת מחאה, ולא לאירועים מוחצנים ופוגעניים. המצעד המתוכנן הפעם חורג מהכללים הללו.

סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן מוחה בחריפות על קיום המצעד, לדבריו לבחדרי חרדים "הגיע הזמן שאנשים שמאשרים אירועים מיותרים ואסורים מעין זה יבינו אחת ולתמיד שירושלים לא כשאר הערים, ולא רק בגלל מרקם האנשים הגרים בה, אלא קודם כל קדושת ירושלים.

"יש למחות ולזעוק ככל שניתן על הפגיעה החמורה והפירצה הנוראה בקדושת העיר - דבר שלא ניתן לעבור על כך בשתיקה".

קלרמן מוסיף עוד ואומר: "אני מתכונן יחד עם שאר חברי העיריה לפעול ככל האפשר לסכל את האירוע הזה, ומכאן ולהבא. לא ניתן שהעיריה תתמוך או תתקשר עם אירועים אסורים מתועבים ומיותרים כאלה".

חבר מועצת העיר אריה קינג הגיב לבחדרי חרדים ואמר: "אין מה להיות מופתע מכך שמועצת העיר הנוכחית נותנת ידה למפגן של פריצות בעיר הקודש. אני קורא לחברי מועצת העיר שמייצגים את הציבור הדתי על גווניו לא לאשר את תקציב התרבות בעיריית ירושלים שעומד על קרוב ל-100 מיליון ש"ח בשנת התקציב 2015.

"התקציב יובא לאישור ועדת כספים ביום חמישי הקרוב ואני מתכוון לדרוש מחבר מועצת העיר ויו"ר הועדה שמואל שקדי, חבר הסיעה שלי שנבחר על ידי הציבור הדתי לאומי בירושלים לא לעלות לאישור ועדת הכספים את תקציב אגף התרבות.

"אני קורא לרבני העיר לקיים תפילת זעקה בבית הכנסת בעיריית ירושלים ובהשתתפות חברי המועצה הדתיים. החרפה והטינופת שראש העיר מביא לרחובות העיר לא תיפסק עד אשר נבחרי הציבור הדתי יאחדו כוחות במועצת העיר ויסכלו את תוכניות החילון והטומאה של ראש העיר ברקת".

מעיריית ירושלים טרם נמסרה תגובה.
מצעד גאווה תועבה ירושלים הומואים לסביות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד