ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"במסגרת ביקורת מקיפה"

חברת הביטוח נקנסה במאות אלפי שקלים בגין הפרות בעניין שמאות בביטוח רכב

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה עיצום כספי בסך של 800,000 ש"ח על איילון חברה לביטוח בע"מ | העיצום הכספי הוטל בגין הפרות של הוראות הממונה שעניינן "שמאות ביטוח רכב רכוש וצד שלישי"

חברת הביטוח נקנסה במאות אלפי שקלים בגין הפרות בעניין שמאות בביטוח רכב
סוכנות ביטוח צילום: freepik

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, עמית גל, החליט על הטלת עיצום כספי בסך של 800,000 ש"ח על איילון ביטוח בעקבות הפרות בעניין שמאות בביטוח רכב. ההפרות התגלו במסגרת ביקורת מקיפה שביצעה רשות שוק ההון בתחום יישוב התביעות בענף רכב רכוש במהלך שנת 2021. הביקורת מצאה כי בשנים 2018-2021 החברה הפרה חלק מהוראות הרשות בהתנהלותה מול שמאים במסגרת יישוב התביעה. בין היתר, נמצא כי החברה לא עמדה בהוראות שמטרתן שמירה על היעדר ניגוד עניינים של שמאי החוץ, לא החזיקה הצהרות שמאי חוץ כנדרש, ביצעה פעולות שיש בהן כדי להשפיע על התנהלות השמאי וכי לא התקיימו מנגנוני בקרה ופיקוח נאותים בתחום העבודה מול שמאי הרכב.

בין השיקולים שהובאו בחשבון לקביעת גובה העיצום עמדה בפני הממונה העובדה כי בעקבות הביקורת ולאור הממצאים שעלו מהביקורת במהלך השנים, ערכה החברה שינויים מהותיים בהתנהלותה ובנהליה, וכן הוחלפו כל גורמי המקצוע והמנהלים שהיו בחברה בתקופת הרלוונטית שנגעו לדבר.

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל) אמר: "הטלת העיצום משקפת את החשיבות הרבה שמייחסת הרשות להתנהלות בהתאם להוראות הדין ביישוב תביעות. התנהלות נאותה בתחום זה היא רכיב מרכזי בשמירה על האינטרס של המבוטח בביטוח רכב. ראוי לציין לטובה גם את תהליכי השיפור שעשתה החברה בהמשך לביקורת. על כל השחקנים בענף לפעול בצורה מקצועית וללא השפעות של גורמים שונים, כדי להבטיח שמירה על האינטרסים של ציבור המבוטחים".

מחברת איילון ביטוח נמסר: "אנו שמחים שתהליך הבדיקה, שהחל בחברה לפני כ- 3 שנים, הגיע לסיומו וכי הרשות לקחה בחשבון את תהליכי השיפור המהותיים שביצעה החברה ומצאה לנכון להפחית מהותית את סכום העיצום הכספי שהתכוונה להטיל. החברה טיפלה זה מכבר בכל הליקויים הנזכרים בהחלטת הרשות".

 

 

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד