י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשל הפרשה הביטחונית?

הסתיימה חקירתו של חה"כ אלמוג כהן; בן גביר תוקף

חה"כ אלמוג כהן נחקר בלהב 433 באזהרה בחשד לחבלה בנסיבות מחמירות באירוע שהתרחש בשנת 2013. חה"כ כהן: "אינני מצטער על דבר שעשיתי בשירותו למען המדינה וכנגד מבקשי רעתה". בן גביר: "ההנחיה מעלה ריח חריף של רדיפה פוליטית"

הסתיימה חקירתו של חה"כ אלמוג כהן; בן גביר תוקף
אלמוג כהן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חה"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) נחקר היום (חמישי) באזהרה בלהב 433 במשטרה, בחשד לחבלה בנסיבות מחמירות באירוע שהתרחש בשנת 2013, עת שימש כשוטר יס"מ. כהן שוחרר בתום חקירה בת שלוש שעות.

כהן העלה לפני כשנה תיעוד מהאירוע המדובר לרשתות החברתיות, וזאת לאחר שהתיק בעניין כבר נסגר, בעקבות כך שהשוטרים לא זוהו. 

על פי דיווח בחדשות 13, בחקירתו אמר כהן: "הייתי שוטר יס"מ, וקיבלתי הוראות מהמפקדים שלי לפזר הפגנה. פיזרתי את ההפגנה לפי ההוראות שקיבלתי". כהן הדגיש: "לא השתמשתי בכוח מופרז".

מהמשטרה נמסר: "בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 זימנה היום לחקירה את ח"כ אלמוג כהן, בחשד למעורבותו באירוע תקיפה הגורמת חבלה בנסיבות מחמירות, שהתרחש בשנת 2013 במהלך הפגנה ביישוב חורה, עת שירת ח"כ אלמוג כהן כשוטר. בהתאם להנחיית היועמ״ש לממשלה ופרקליט המדינה, החקירה מבוצעת על ידי המשטרה וזאת בעקבות מידע עדכני שהתקבל. בסיום חקירתו שוחרר ח"כ כהן".

מחה"כ אלמוג כהן נמסר לאחר החקירה: "היום בבוקר נחקר ח"כ אלמוג כהן ביאח"ה-להב 433, בנוגע לאירוע הפס"ד בו השתתף ואף נפצע כלוחם בכוחות הביטחון בשנת 2013, זאת לאחר בקשתו של עופר כסיף לפתוח בחקירה בעניין.

ח"כ כהן שימש כל חייו הבוגרים כלוחם בכוחות הביטחון, לחם עם חבריו לנשק בשביעי לאוקטובר ואינו מצטער על דבר שעשה בשירותו למען המדינה וכנגד מבקשי רעתה".

עוד נמסר: "לא ניתן לנתק את האירוע הנ"ל מהעובדה שבשבועות האחרונים ח"כ כהן מדבר מעל כל במה על פרשה ביטחונית חמורה ודווקא כעת יש מי שמנסה להלך עליו אימים באמצעות זימון לחקירה מיותרת מלפני 11 שנים.

אולם, ח"כ כהן סומך ידיו על רשויות אכיפת החוק ומשטרת ישראל ואינו מתכוון לשנות את דרכו הדוגלת בחקר האמת עד גילויה ובגיבוי כוחות הביטחון באשר הם, למען בטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה: "ההנחיה של היועצת המשפטית לממשלה לחקור את ח"כ אלמוג כהן אודות אירוע שאירע לפני למעלה מעשור, היא חמורה ומעלה ריח חריף של רדיפה פוליטית. זו אותה יועמ"שית שמסיבות פוליטיות מנסה לתקוע מקלות בגלגלים בפרויקט הלאומי שתכליתו לאפשר לאזרחי ישראל להתחמש ולהגן על עצמם. מכל מקום, הניסיון שלה להלך אימים על נבחרי ציבור מימין, לא ירפה את ידינו מלהמשיך לפעול לטובת הצלת אזרחי ישראל".

השר שלמה קרעי מסר: "ידידי חה"כ אלמוג כהן אל תרכין ראש בפני אלו שמנסים להלך עליך אימים. ניסיון השתקה שקוף כזה פוגע קשות באמון הציבור במערכת הזו, שמתנהלת לעתים כאילו אנחנו ברוסיה הסובייטית, וגורם לכולם להבין עד כמה נדרש כאן תיקון יסודי בדחיפות".

 

חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד