כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

משרד הבריאות לבתי החולים: היערכו לטיפול בפצועי עזה ולבנון

משרד הבריאות פנה לבתי החולים בישראל והנחה "לקלוט פצועים משטחי הרצועה ומלבנון" בהתאם לשיקולים צבאיים ומטעמים הומניטריים. תהליך הפינוי מעזה יביא לפתיחת המעבר בין ישראל לרצועה

משרד הבריאות לבתי החולים: היערכו לטיפול בפצועי עזה ולבנון
הגעת פצועים במסוק צילום: דוברות בית החולים רמב"ם

משרד הבריאות העביר מכתב למנהלי בתי החולים בישראל ובו הנחה אותם לאפשר אשפוז של תושבי רצועת עזה ותושבי לבנון שנפצעו במלחמה. לטענת משרד הבריאות "פצועים אלה מפונים מטעמים הומניטאריים ובהתאם לשיקולים מדיניים וצבאיים" והודגש "כל בתי החולים נדרשים לשותפות במשימה", כך מדווחת יולן כהן בחדשות12.

במשרד הבריאות אומרים כי הבקשה לאפשר טיפול בפצועים היא בהתאם למחויבות המדינה לחוקים ולאמנות הבין-לאומיות וכי "פינוי הומניטארי של הנפגעים מבוצע ע"י צה"ל על פי החלטת מפקד מבצעי וגורם רפואי בשטח הלחימה".

עוד דווח, כי בנוגע לפינוי הפצועים מרצועת עזה נמסר כי מדובר בתהליך מורכב שיחייב ציר בטוח, סיוע של הצלב האדום, אמצעי פינוי זמין ומעבר פתוח מרצועת עזה.

עוד נמסר למנהלי בתי החולים כי "ויסות הנפגעים ההומניטריים בין בתי החולים מבוסס על דחיפות ההגעה לטיפול, חלוקת הנטל בין בתי החולים וקליטה נוספת של נפגעים במקביל".

יש לציין כי בבתי החולים עצמם יש התנגדות גדולה מאוד לטיפול במחבלים, גם מצד המטופלים האחרים ובני משפחותיהם, אבל גם מצד הצוותים הרפואיים - שבמקרים רבים פשוט סירבו לקלוט אותם.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד