א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לוחצים על ישראל

בגלל החות'ים: מצרים מפסידה מאות מיליוני דולרים מדי חודש

חברות המטען הגדולות שמנתבות את הספינות שלהן ברחבי אפריקה, עוקפות את תעלת סואץ - מקור ההכנסה העיקרי של מצרים, שמפסידה כסף רב. המצרים לא מאמינים שהתקיפות האוויריות על בסיסי החות'ים ישנו את המצב בקרוב

בגלל החות'ים: מצרים מפסידה מאות מיליוני דולרים מדי חודש
תעלת סואץ צילום: Unsplash

בקהיר נמשכות השיחות על הסכם לשחרור כל החטופים שנותרו בעזה, שמספרם הרשמי עומד כעת על 136, אך 27 מתוכם ככל כנראה אינם בין החיים. המצרים מתווכים בשיחות, עוברים בין חדרים בהם יושבים צוותים של נציגי ישראל וחמאס, אך הם לא עושים זאת מטוב ליבם; הם מפסידים מאות מיליוני דולרים מדי חודש בגלל תקיפות החות'ים בים האדום.

חברות המטען הגדולות שמנתבות את הספינות שלהן ברחבי אפריקה, עוקפות את תעלת סואץ, מקור ההכנסה העיקרי של מצרים, כך דיווח אנשיל פפר בעיתון היהודי הבריטי Jewish chronicle.

על פי הדיווח, המצרים לא מאמינים שהתקיפות האוויריות על בסיסי החות'ים של מטוסי קרב אמריקאים ובריטים ישנו את המצב בקרוב. הפתרון שלהם הוא הפסקת אש בעזה והם מפעילים לחץ על שני הצדדים. כלפי חמאס יש להם אמצעי לחץ: מעבר רפיח והמנהרות מתחת לגבול הם חבל ההצלה היחיד שיש לזרוע הצבאית של חמאס מחוץ לעזה. מצרים, כשהיא תבחר, יכולה להחליט מי ומה ייכנס או ייצא. מנופי ההשפעה שלהם על ישראל חלשים יותר.

סינוואר, מתעקש שישראל תשחרר גם את המחבלים שנעצרו במלחמה זו, כולל מבצעי הטבח ב-7 באוקטובר. מכיוון שאין סיכוי שישראל תקבל זאת, והמצרים לא מתכוונים להציג עסקה כזו, סינוואר נכון לעכשיו מוכן רק לשחרר חלק מהאסירים. בנוסף, הוא דורש הפסקת אש כתנאי מוקדם לשיחות, אך המצרים התעלמו מכך והזמינו בכל זאת צוות משא ומתן של חמאס לקהיר, אך כרגע אין שום התקדמות בנוושא.

חמאס מצרים חטופים מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד