כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שרד מתיחה בכנסת

בגיל 92: השר לשעבר אמנון רובינשטיין הלך לעולמו

זכורה לו האמירה הידועה "אני לא הולך לבית כנסת, אבל בית הכנסת שאינני הולך אליו, הוא אורתודוקסי!" | לפני 23 נפלו בכנסת למתיחה בה נמסר כי הוא נפטר והכנסת כולה עמדה דקת דומיה לזכרו

בגיל 92: השר לשעבר אמנון רובינשטיין הלך לעולמו
משולם לוי

אמנון רובינשטיין, לשעבר שר בממשלות ישראל וחתן פרס ישראל הלך לעולמו הערב (חמישי) בגיל 92. רובינשטיין נולד בתל אביב בכ"ג באלול ה'תרצ"א להוריו שעלו מפולין לפני השואה. לאחר שירותו הצבאי הלך ללמוד משפטים, כלכלה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים. כבר בצעירותו השתתף בפעילות ציבורית ונמנה על מפלגות השמאל. רובינשטיין היה ממקימיה של תנועת שינוי וממנהיגי מרצ, וכיהן כשר החינוך ושר התקשורת.

על אף שהיה במפלגות שתמכו בהפרדת הדת מהמדינה, לפני 18 שנים אמר רובינשטיין כי "אם ישראל לא תהיה יהודית אפשר לסגור את הבסטה", כהגדרתו. בנוסף זכורה לו לטובה האמירה הידועה: "אני לא הולך לבית כנסת, אבל בית הכנסת שאינני הולך אליו, הוא אורתודוקסי!", זאת לאחר שתנועות רפורמיות וקונסרבטיביות ביקשו לקבל הכרה רשמית במדינת ישראל.

בשנת 1999, באחד מהאירועים המביכים בתולדות הכנסת, עמדו חברי-הכנסת דקת דומייה לזכרו של אמנון רובינשטיין בעודו חי ונושם. אברהם בורג, יו"ר הכנסת דאז, נשא הספד מרגש ואף נשא את תפילת אל מלא רחמים לזכרו, וזאת בעקבות הודעת כזב שקיבל בורג.

ח"כ לשעבר בורג אמר היום: "שמעתי על מותו של פרופ' רובינשטיין ונעצבתי מאוד. לכאורה יש משהו מחויך במילים שלי על מותו של אמנון ז"ל, והיום כאז אין בי חיוך. אמנון המנוח היה אחד ממקימי המדינה לאחר הקמתה. לא במובן של לוחם שוחות נועז, מלווה שיירות נוסטלגי או פייטן של התקופה. זכיתי לעבוד איתו בקרבה גדולה כשהוא היה שר החינוך ואני יו"ר ועדת החינוך של הכנסת.

תפיסת העולם והליכות העולם שלו הפכו כל שיחה איתו לשיעור והשראה. לפני דור, הליכתו המדומה כרתה ריק עצום בפרהסיה הישראלית. היום החלל הזה הפך כבר למהות. יהי זכרו ברוך ויהיו מעשיו צוואה לדורות הבאים".

הרפורמה המשפטית חברי כנסת ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד