כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בסיור באסדת הגז

השר כהן: "נפעל כדי להבטיח אספקת אנרגיה סדירה ורציפה"

שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט, אלי כהן סייר באסדת הגז הטבעי "כריש". השר כהן: "נפעל בכל הכלים כדי להבטיח אספקת אנרגיה סדירה ורציפה למשק הישראלי"

השר כהן: "נפעל כדי להבטיח אספקת אנרגיה סדירה ורציפה"
שר האנרגיה אלי כהן באסדת הגז כריש צילום: קרדיט: אסף מגל, לע״מ

שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט, אלי כהן סייר היום (חמישי) באסדת הגז הטבעי "כריש". במהלך הביקור באסדה, הממוקמת בגבול הצפוני של המים הכלכליים של ישראל, קיבל השר כהן סקירה על תהליך השאיבה, הטיפול והההפקה של הגז הטבעי.

השר אלי כהן אמר: "הפקת הגז הטבעי הינה חיונית עבור הצרכים האזרחיים והביטחוניים של מדינת ישראל. נמשיך לפעול בשיתוף כוחות הביטחון כדי להבטיח, ולשמור על אספקה סדירה ורציפה למשק ולתעשייה. אסדות הגז הטבעי של ישראל הן נכס אסטרטגי שמאפשר עצמאות אנרגטית, הכנסה של מילארדי שקלים למדינה, ירידת מחירים עבור הצרכן הישראלי, חיזוק מעמדנו הבינלאומי, והגברת היציבות והביטחון האזוריים".

אל ביקורו של השר כהן באסדת הגז הטבעי "כריש", התלוו מנכ"ל חברת אנרג'יאן ישראל, שאול צמח ומנהל מינהל אוצרות טבע והממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה והתשתיות, חן בר יוסף.

במהלך הביקור ערך השר סיור באסדה ובמתקניה, נפגש עם העובדים וכן קיבל סקירה ממפעילי האסדה על תהליך השאיבה, הטיפול וההפקה של הגז הטבעי מהמאגר.

משרד האנרגיה והתשתיות פועל כל העת וביתר שאת בחודשים האחרונים על מנת להבטיח אספקת אנרגיה סדירה ורציפה למשק, זאת לאור איומים שונים המלווים את המשק הישראלי בכלל ואת משק האנרגיה בפרט.

אסדת הגז הטבעי FPSO "כריש" היא אחת משלוש אסדות הגז הטבעי של מדינת ישראל. האסדה ממוקמת כ-80 ק"מ מערבית לחופי המדינה בתחום המים הכלכליים של ישראל. הגז הטבעי אותו מפיקה האסדה נשאב מבארות בעומק של 1,700 מטר ובעומק תת קרקעי של 3-4 ק"מ באמצעות צנרת תת מימית. באסדה עובר הגז הטבעי טיפול ומשם זורם באמצעות צנרת בים אל מערכת ההולכה הארצית.

האסדה החלה להפיק גז טבעי למשק הישראלי בספטמבר 2022 ויחד עם שאר האסדות מספקת למשק המקומי את כלל הביקוש לגז הטבעי. הפעלתה חיזקה באופן משמעותי את יתירות האספקה והביטחון האנרגטי של ישראל, וכמובן סייעה לתחרות, שהובילה לירידת מחירים במשק.

אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד