ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חפירות ליליות

חיילים ערכו חיפוש בבית קברות בעזה לאיתור חטופים הרוגים

רשת NBC מדווחת על כך שצה"ל מבצע פעולות לחיפוש גופות חטופים בבתי קברות ברצועת עזה. אזרחים פלסטינים טענו על הרס שגרמה פעילות צה"ל בבית קברות בדרום חאן יונס משם הוצאו גופות לבדיקה בישראל

חיילים ערכו חיפוש בבית קברות בעזה לאיתור חטופים הרוגים
פלסטינים בחאן יונס צילום: Atia Mohammed/Flash90

בהודעה רשמית של צה"ל לרשת NBC נאמר כי בוצעו פעולות חיפוש, כולל גופות של חטופים הרוגים בבית קברות בעזה, לא דווח כמות הגופות שנלקחו לבדיקה.

כשהתבקש להגיב לטענות של תושבים בעזה לפיהן חיילים חיללו אתמול בית קברות בשכונה הדרומית בחאן יונס, מסר דובר צה"ל בהצהרה כי צה"ל "מחויב למלא את משימתו הדחופה לחילוץ בני הערובה, ולמצוא ולהחזיר את גופותיהם של בני ערובה המוחזקים בעזה".

"כאשר מתקבל מידע מודיעיני או מבצעי קריטי, צה"ל מבצע פעולות חילוץ של חטופים באופן מדויק במקומות ספציפיים שבהם מידע מצביע על כך שניתן לאתר גופות של בני ערובה", נכתב בהודעה לרשת האמריקאית. "תהליך זיהוי החטופים מתנהל במקום מאובטח ואלטרנטיבי, מבטיח תנאים מקצועיים מיטביים וכבוד לנפטרים. גופות שנקבעו שאינן של בני ערובה מוחזרות בכבוד".

עוד נכתב: "אם לא ההחלטה המגונה של חמאס לחטוף גברים, נשים, ילדים ותינוקות ישראלים כבני ערובה, הצורך בחיפושים כאלה אחר חטופים שלנו לא היה קיים".

חמאס חאן יונס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד