כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"ניתן למנוע מלחמה בצפון"

אייזנקוט: "אני בשלב שאני לא סומך על מנהיג כזה או אחר"

השר גדי אייזנקוט אמר בריאיון כי הוא לא סומך על ראש הממשלה נתניהו אלא על קבינט המלחמה כקולקטיב. לדבריו, ניתן למנוע מלחמה בצפון ולטענתו החטופים יחזרו רק על ידי עסקה

אייזנקוט: "אני בשלב שאני לא סומך על מנהיג כזה או אחר"
גדי איזנקוט בראיון ל'עובדה' צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

השר גדי אייזנקוט החבר בקבינט המלחמה אמר הערב (חמישי) בריאיון לתוכנית 'עובדה' ב'חדשות 12' כי אינו סומך על ראש הממשלה נתניהו אלא רק על קבינט המלחמה כקולקטיב.

"אני כבר בשלב ובגיל שאני לא סומך בעיניים עצומות לא על מנהיג כזה ולא על מנהיג אחר, ואני שופט את האיש בהחלטות שלו ובאופן שבו הוא מוביל את המדינה", אמר.

לגבי שאלת האחריות אמר אייזנקוט: "אי-ידיעה של מישהו משרשרת הפיקוד לא פוטרת מאחריות, ההיפך – היא מוסיפה. לא צריך לקחת אחריות, היא שם".

אייזנקוט התייחס לפעולה בלבנון שאליה כמעט יצא צה"ל ואמר: "מנענו החלטה מוטעית מאוד כי אם – על פי הפרסומים – הייתה מתקבלת החלטה לתקוף את לבנון, היינו מממשים את החזון האסטרטגי של סינוואר להביא מיד למלחמה אזורית. היינו רותמים מיד את כל הציר בסוריה, עיראק, איראן, כשחמאס, שגרם לנו את הנזק הגדול ביותר מאז הקמת המדינה, היה הופך לזירה משנית. אני חושב שההימצאות שלנו שם מנעה ממדינת ישראל לעשות שגיאה אסטרטגית חמורה מאוד".

על השאלה האם ניצן למנוע מלחמה בצפון אמר: "אפשר, כי כרגע יש זהות אינטרסים לא להגיע למלחמה כוללת. נסראללה חושש ממנה מאוד, לנו זה לא רצוי בעת הזאת, צריך להגיע להישגים, ולנסות לסגור את האירוע הזה. ומצד שני צריך להיות מוכנים".

על החטופים אמר: "צריך לומר באומץ שאי אפשר להחזיר את החטופים בחיים בתקופה הקרובה שלא דרך עסקה".

איזנקוט מדבר גם על מה שהפכה להיות משימה מרכזית מבחינתו – החזרת החטופים. "היה שלב באחד הדיונים שאמרתי שאם נושא החטופים לא יקודם אז אני מועל בתפקיד שלי ואין לי מה לעשות פה. היה לי ברור שאם זה ימוסמס אני אקח את הדברים ואלך".

על השאלה האם נתניהו חותר למלחמה ארוכה אמר אייזנקוט: אני מקווה שלא. אם הייתי מגיע למסקנה הזאת, לא הייתי נשאר עוד דקה אחת".

על ההישגים ברצועת עזה אמר: "הישג אסטרטגי עוד לא הושג, הוא הושג באופן חלקי. לא מוטטנו את ארגון חמאס".

הוא הוסיף: "לדעתי בחודש ינואר יתקבלו הכרעות גורליות לגבי המשך המערכה הזו".

על השאלה האם ישראל קרובה למיטוט חמאס אמר: "מי שאומר שיש הכרעה מוחלטת וחוסר רצון ויכולת, לא אומר את האמת. ולכן צריכים לא לספר סיפורי אלף לילה ולילה. היום המצב כבר ברצועת עזה הוא כזה שמטרות המלחמה עוד לא הושגו, אבל המלחמה היא כבר לא קורית. יש סד"כ מצומצם יחסית, יש דפוס פעולה אחר".

אייזנקוט שיתף על אובדן בנו גל, שנפל ברצועת עזה ואמר: "הבקרים והלילות הפכו לקשים יותר, אבל מבחינתי לפחות, אין אלטרנטיבה אחרת כי אני יודע שהאלטרנטיבה האחרת היא רעה באופן אישי, רעה באופן משפחתי ולכן, זה דבר שצריך להזכיר לעצמי כל יום. אני מרגיש שחייב. האלטרנטיבה האחרת היא שאול".

"ידעתי שהם הולכים למשימה של להשתלט על מבנים, שיאפשרו הגעה למפקדה, שהיו בה חטופים, גופות", אמר.

גדי איזנקוט מלחמת חרבות ברזל ערוץ 12

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד