כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מעט אופטימיות

ניצול השואה בן ה-95 למשפחות החטופים: "האביב יבוא ויקיריכן ישובו"

ביוזמת מוזיאון בית לוחמי הגטאות נפגשו ניצול השואה צבי גיל ומשפחות החטופים במטרה לנסוך במשפחות מעט אופטימיות | הוא אמר להם כי "ניתן להתגבר על אסונות מעשה בני אדם"

ניצול השואה בן ה-95 למשפחות החטופים: "האביב יבוא ויקיריכן ישובו"
הפגנת משפחות החטופים צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

מפגש מרגש התקיים הערב (חמישי) בין ניצול השואה צבי גיל ומשחות החטופים. גיל, בן 95, שנולד בשם "צבי גלזר", בפולין, למשפחה חרדית, אמר למשפחות בנסיון לחזק אותן כי "ניתן להתגבר על אסונות מעשה בני אדם בעלי רוע אולטימטיבי, כשם שניתן להינצל בידי בני אדם שיש בהם הטוב האנושי".

עוד אמר במפגש, שהתקיים ביוזמת מוזיאון בית לוחמי הגטאות ופרופ' ליאור זמר, מאוניברסיטת רייכמן כי "אני לא מרבה לדבר על השואה, אבל במצב שלנו אין מנוס. אפשר לומר ממרום גילי שראיתי כמעט הכול. אני מולכם לא רק בגוף למוד שכול וכאב, אני כולי חש את הכאב שלכם, את החרדה שלכם, האכזבה המרה שלכם. אני מבקש מכם לחוש כמוני בתקווה הגדולה שלמרות הכול וחרף מה שעבר עליכם ב-104 ימי המלחמה הארורה הזאת, הבשורה בוא תבוא.

משפחות יקרות, אני אומר לכם שהאביב בוא יבוא ויקיריכן ישובו אליכן ואלינו במהרה בימינו. המאבק הנשגב שלכם והציבור שמאחוריכם ייתנו את הדחיפה, אומר לכם זאת שורד שחווה את הנורא באירועי האנושות, ויכל להם. היו חזקים".

חטופים מלחמת חרבות ברזל ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד