כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גורם בטחוני: "לא ידענו על הגנרל האיראני"

ניסיון למנוע הסלמה? גורם ישראלי צוטט ב'רויטרס' בטענה שישראל לא ידעה כי החיסול יפגע גם בגנרל האיראני אללה-דדי

גורם בטחוני: "לא ידענו על הגנרל האיראני"

"התקיפה בסוריה לא כוונה נגד הגנרל האיראני מוחמד עלי אללה-דדי", כך מצטטים בסוכנות הידיעות רויטרס בשם מקור ביטחוני ישראלי בכיר.

על פי אותו בכיר, ישראל העריכה שבמקום נמצאים רק פעילים מדרג נמוך יותר. בסוכנות הידיעות העריכו כי דברי המקור נועדו למנוע הסלמה מול איראן וחיזבאללה.

הגנרל עלי ג'עפרי, מפקד משמרות המהפכה האיראניים, פרסם היום (ג) הודעה מיוחדת על רקע התקיפה בה נהרג אחד מבכירי אנשיו, מוחמד עלי אללה-דדי. ג'עפרי איים על ישראל ואמר כי "הציונים" צריכים לצפות ל"מכות ברק הרסניות". הוא הוסיף כי חיסול ג'יהאד מורניה והגנרל אללה-דדי הם "נקודת פתיחה חדשה למיטוט המשטר הציוני".

"חיזבאללה לא ימהר להגיב", אמר הבוקר חבר פרלמנט מטעם החיזבאללה, כאמל ארפאעי. "לחיזבאללה ולהנהגה שלו יש את החכמה, המשאבים והאפשרויות כדי להגיב בהתאם, לאחר שייקחו בחשבון את המצב המדיני-ביטחוני גם בלבנון וגם באזור".

בתוך כך, בשעה זו הסתיים דיון הקבינט המדיני-בטחוני, שדן בעניין המתיחות בלבנון וסוריה אחרי חיסול ג'יהאד מורנייה שתכנן פיגועים משמעותיים ברמת הגולן, בנו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה.

שישה אנשי חיזבאללה נהרגו בהפצצה של מסוק קרב בגולן הסורי שלשום, סמוך לקוניטרה. איראן אישרה אתמול בהודעה רשמית כי אחד ההרוגים הוא גנרל במשמרות המהפכה, מוחמד עלי אללה-דדי, ששימש כיועץ לצבא הסורי. בהודעה שפורסמה באתר משמרות המהפכה נכתב כי הגנרל היה במשימה בסוריה, וסיפק "ייעוץ קריטי" לסורים הנלחמים במורדים.

בתקיפה נהרגו גם נהרגו מוחמד עיסא, מפקד בכיר ומחזיק תיק סוריה ועיראק בחיזבאללה; ואבו עלי רדא, המוכר בשם אבו עלי טבטבאי, מפקד כוח מיוחד שמוצאו איראני. מורנייה הבן היה סגנו של טבטבאי.
מורנייה חיסול גנרל סוריה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד