כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עלייה בשיחות מתיחה

צעיר בן 13 ביצע 380 איומי פצצות שווא

נער בן 13 נעצר על ידי המשטרה בצרפת ביום שני האחרון. הנער עומד בפני מספר אישומים, בעיקר של מסירת מידע כוזב על הרס ממשמש ובא ואיומי מוות. הוא ביצע 380 איומי פצצות שווא

צעיר בן 13 ביצע 380 איומי פצצות שווא
ניידת משטרה בצרפת צילום: באדיבות המצלם

צעיר בן 13 נחקר על ידי המשטרה במערב צרפת בחשד שהיה מעורב בלפחות 380 איומי פצצות שווא. המשטרה טוענת כי הצעיר חשוד בכך ששלח אימייל או התקשר לגבי איומים לרשויות שדות תעופה, בתי משפט ואוניברסיטאות ברחבי צרפת.

הנער, שעל פי החשד סובל מבעיות התנהגותיות, נעצר על ידי המשטרה ביום שני האחרון. הנער עומד בפני מספר אישומים, בעיקר של מסירת מידע כוזב על הרס ממשמש ובא ואיומי מוות.

גורמים רשמיים אמרו כי חלה עלייה עצומה באיומי מתיחה ברחבי צרפת מאז סתיו 2023. בעיר ברן, במערב צרפת, סדרה של אזהרות מזויפות על פצצות בעיר בתחילת ינואר הביאה את החוקרים לעצור ולחקור מספר בני משפחה בחשד שהם מעורבים.

מהמשטרה המקומית נמסר כי ההורים וילד אחד נעצרו לחקירה ושוחררו, אך הנער, בן ה-13, הודה באיומי פצצה רבים נגד מוסדות ברחבי צרפת. הוא נשאר מאז במעצר.

התובע המקומי פיליפ אסטרוק אמר שהנער הודה שהשמיע את האיומים המזויפים כמעשה קונדס, ללא ענין פוליטי או דתית.

הנער השתמש ב-VPN זר כדי להסוות את כתובת ה-IP שלו. התובע אמר ששיתוף הפעולה בינלאומי הובילו אותם למחשב המקורי, ולמשפחה.

משרד המשפטים של צרפת מסר שהוא פתח עד כה 192 חקירות על איומי פצצות שווא. גורמים רשמיים אומרים שכ-30 מהם כבר הובילו להאשמות, רובם נגד קטינים. במשרד המשפטים הדגישו כי רוב האיומים לא הזכירו את המצב במזרח התיכון או אירועים בינלאומיים אחרים.

בסוף 2023, בזמן שישראל הגבירה את המתקפה נגד חמאס על רקע מתקפת הטרור של הארגון ב-7 באוקטובר, היו עשרות איומי פצצה נגד שדות תעופה, מוזיאונים ובתי ספר בצרפת.

עשרות טיסות נאלצו להידחות לאחר פינוי שדות התעופה. תיירים נותרו מאוכזבים מכיוון שאתרים מפורסמים, כולל מוזיאון הלובר בפריז וארמון ורסאי, נאלצו להיסגר. אלפי תלמידי בית ספר היו פחות נסערים על שליחתם הביתה מכיוון שהשיעורים בוטלו ונערכו חיפושים בבתי הספר.

בזמנו, שר המשפטים הצרפתי, אריק דופונד-מורטי, אמר שרבות מהשיחות בוצעו על ידי ילדים שלא הבינו עד כמה חמורים מעשיהם. למרות זאת, על כל איום נפתח תיק על ידי המשטרה.

דופונד-מורטי גם הזהיר כי הורים לקטינים שיימצאו מאיימים על פצצות שווא ייאלצו לשלם את הנזק שייגרם מכך.

צרפת איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד