א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תפיסה אנטישמית עמוקה

המסמכים חשפו: חמאס תכנן לפעול באכזריות נגד יהודים

מחומרים שנתפסו עולה כי בחמאס תכננו לפגוע במכוון באזרחים. האימונים לקראת המתקפה כללו הכנות מדוקדקות לתקיפת חדרי מיגון, ולקיחת בני ערובה

המסמכים חשפו: חמאס תכנן לפעול באכזריות נגד יהודים
הגעת המחבלים לרעים צילום: צילום מסך

ממסמכים שאותרו על ידי כוחות צה"ל ברצועת עזה ואשר נמצאו ברשות פעילי חמאס, שהשתתפו במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר 2023 באזור עוטף עזה, עולה כי הנהגת חמאס ברצועת עזה הנחתה את פעילי הארגון לפעול באכזריות נגד יהודים, חיילים ואזרחים כאחת, תוך הצדקת פעולות אלה כפעולות הנעשות בשם האסלאם, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

מהמסמכים עולה שהמתקפה תוכננה לפגוע במכוון באזרחים. האימונים לקראתה כללו הכנות מדוקדקות לתקיפת חדרי מיגון, לקיחת בני ערובה, ואיום ברציחתם תוך כדי מיקוח. התיעוד שנתפס, מעיד על תפיסה אנטישמית עמוקה המלווה באידיאולוגיה אסלאמית רדיקלית, המאפיינת בעיקר ארגונים אסלאמיים קיצוניים, כדוגמת דאעש ואל קאעידה.

מסמכי השלל מהווים אסמכתא ברורה וחד משמעית לכך שבניגוד גמור לטענות שהשמיעו בכירי חמאס לאחר מתקפת הטרור כי הפעולה הייתה נגד חיילים בלבד, הרי שהמתקפה כוונה מראש נגד הישובים האזרחים בעוטף עזה ותושביהם.

כך למשל השיב מוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס, לשאלה על כך שחמאס הרגה אזרחים רבים ולקחה רבים כבני ערובה, באומרו, כי יש נרטיבים ישראליים כוזבים על מקרי מוות של אזרחים. לדבריו, כמה קטעי וידאו מוכיחים שפעילי חמאס דאגו לילדים ישראלים. לדבריו, ישנן גם עדויות ישראליות על כך שמי שהרג אזרחים ישראלים היה הצבא שלהם אשר הפגיז את הבתים מסביב, הרג עשרות אזרחים, והיקף ההרס מוכיח שזה היה בידי ישראל. אשר ללקיחת בני ערובה אמר כי כאשר הצבא הישראלי קרס, התרחש כאוס. מאות אזרחים פלסטינים ולוחמי ארגונים אחרים נכנסו לשטח ישראל ולכדו ישראלים רבים.

ע’אזי חמד, חבר הלשכה המדינית של חמאס ברצועה, אמר בהקשר זה כי כי מטרות המבצע היו מטרות צבאיות גרידא, להשמיד את אוגדת עזה ולחטוף חיילים כדי לשחרר את האסירים הפלסטינים בבתי הכלא ולסיים את תיק האסירים, וכי מחמד אלצ'יף הורה לא לפגוע בילדים, נשים וקשישים. הוא הדגיש כי לתנועת חמאס לא היתה כל כוונה לקחת אזרחים, אבל עם פתיחת גדר הביטחון, נכנסו אזרחים פלסטינים מתוך רצועת עזה, מבית חאנון, ג’באליא ובית לאהיא שצמודים לגדר, לישובים הישראליים וכמה מהם לקחו אזרחים ישראלים להחליף אותם בקרוביהם השבויים.

מסמך 1: פתק הקורא לרצוח יהודים באכזריות

פתק בכתב יד שנמצא בכיסו של אחד ממפקדי גדודי עז אלדין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, היה בין מבצעי מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר 2023. את הפתק כתב המפקד לפקודיו לפני שנהרג בעוטף עזה ונראה כי הוא נכתב כדי לעודד אותם לקראת היציאה למתקפה. על פי הנכתב בפתק מדרבן המפקד את פקודיו להרוג כמה שיותר יהודים, לערוף את ראשיהם, לעקור את לבבותיהם ואת כבדיהם וזאת תחת מעטפת אידאולוגית אסלאמית רדיקלית.

בפתק נכתב: "אללה קנה מהמאמינים את [חייהם והונם שכן להם גן העדן. צאצאי ח'אלד ואלזביר, אללה ייעד אתכם והעניק לכם את הכבוד להשתתף בג'יהאד כדי שתעניקו את שביכולתכם ואת שברצונכם לתת. הטיבו לפעול והיו דבקים באללה בכוונותיכם, כפי שפעל הנביא שהיה דבק בג'יהאד והיה מוכן להיהרג למענו. אללה יקנה את נפשות אלה מביניכם ששואפות לפגוש אותו ולראות את נביאו, חבריו אבו עמארה, סעד וח’אלד בן אלוליד, דעו לכם כי האויב שלכם הוא מחלה שאין לה תרופה, מלבד עריפת הראשים ועקירת הלבבות והכבדים. התקיפו אותם ועשו בהם כפי שפעלה חרבו של אבו סלימאן נגדם, דונו אותם על-פי פסק הדין של סעד. בשם אלוהי ח’ייבר, אנו מתחילים את המתקפה ובחרב ד’ו אלפקאר נכה".

המסמך מעיד על האידיאולוגיה האסלאמית הרדיקלית וטיפוח האנטישמיות בקרב חמאס תוך הצדקת מעשים אכזריים וטבח יהודים בשם האסלאם. במסמך מתוארים היהודים כ"מחלה ללא תרופה" שיש להשמידה.

מסמך 2: שיחון ערבי עברי

בין המסמכים שנמצאו היה גם שיחון ערבי עברי בו נכתבו מילים בעברית בתעתיק בערבית. השיחון נמצא ברשות גדוד ירושלים (כתיבת אלקודס) של גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע הצבאית של חמאס והוא ככל הנראה חולק לפעילים שהשתתפו במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר והיו אמורים לפעול לפיו. אוצר המילים בשיחון הוא מזעזע, והוא יכול להעיד על הכוונות והתכנונים של המתקפה, כולל תקיפת אזרחים השפלתם, ביצוע סלקציה בין נשים, ילדים וגברים, לקיחת אזרחים בשבי, רצח ועוד. להלן חלק מהביטויים בעברית המופעים בו: "איפה הנשק?", אהרוג אותך", "אתה שבוי", "איפה ראש הקיבוץ?", "יש לנו בני ערובה", "נהרוג את השבויים", "איפה מפתחות הרכב?", "גברים פה", "נשים פה", "הילדים פה", "איפה המפקד?".

מסמך 3: תרגול חטיפת אזרחים

מסמך שנתפס על-ידי צה"ל במהלך פעילותו באחד ממעוזי חמאס ברצועת עזה, חושף פרטים על ההכנות שביצעו פעילי חמאס לפני מתקפת הטרור בעוטף עזה המעידים כי תכנון המתקפה כלל איתור מיקום חדרי הביטחון בישובים, כדי לפגוע במכוון באזרחים וכן חטיפת אזרחים, כולל נשים, ילדים וקשישים. המסמך כולל דו"ח מעקב אחר תרגיל מחלקתי (בערבית: פציל) שביצעו פעילי חמאס לקראת הטבח וכן ביקורת, שנכתבה ככל הנראה על-ידי אחד ממפקדי התרגיל, אודות תפקוד הפעילים במהלך התרגיל. בין דברי הביקורת נכתב; "לא בוצעה פעולה מדוקדקת להעלאת מספר בני הערובה (מספר נשים, ילדים, גברים…)", דבר המעיד כי התרגיל תוכנן לכלול חטיפת אזרחים.

מסמך 4: ברכות ותפילות "מעוררות השראה" לרצח

האידיאולוגיה האסלאמית הקיצונית של חמאס באה לידי ביטוי במסמך נוסף, שנמצא ברשות פעילי חמאס אשר ביצעו את מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר 2023. המסמך כולל ברכות ותפילות ברוח האסלאם הקיצוני, אשר מוטל על פעילי הארגון לומר בנסיבות שונות. המסמך כולל את הסיטואציה ואת התפילה המיוחדת שעל פעילי גדודי עז אלדין אל קסאם לומר בנסיבות אלה. כך, למשל: לפני הכניסה למערכה, עליהם לומר: "הילחמו בהם, אללה יענה אותם באמצעותכם ויביא לכם את הניצחון עליהם וירפא את לבבות אומת המאמינים".

בעת נפילת חללים, עליהם לומר: "דעו לכם שהסוף האידיאלי למאמין הוא מוות למען אללה".

במקרה של הצלחות בקרב, עליהם לומר: "יבורכו הזרועות הללו, שהגנו עם אדמת המולדת ושמרו על האדמה, הכבוד והמקומות הקדושים מפני טומאת היהודים" וכן "אללה ישמור אתכם, לוחמי ג'יהאד, אשר בגבורתכם שמרתם על כבודנו והנפתם את דגל הניצחון".

 

חמאס עזה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד