כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לאחר נתק ממושך

השיחה של נתניהו עם ביידן, והכחשת הלשכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הנשיא ביידן אחרי כמעט חודש של נתק. לאחר השיחה דווח בארה"ב כי נתניהו לא שלל הקמת מדינה פלסטינית. לשכת ראה"מ פרסמה תגובה חריגה בה נאמר: "ישראל חייבת להישאר בשליטה ביטחונית מלאה"

השיחה של נתניהו עם ביידן, והכחשת הלשכה
ביידן ונתניהו צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לראשונה מזה כחודש. במהלך השיחה דנו השניים בלחימה בעזה, באפשרות לעסקת חטופים וגם בנושא המדינה הפלסטינית.

ב-CNN דווח לאחר השיחה כי נתניהו אמר לביידן במהלך השיחה כי הוא אינו פוסל באופן מוחלט את רעיון המדינה הפלסטינית. בדיווח צוטט מקור המעורה בפרטי השיחה מסר כי השניים דנו על תכונותיה של מדינה פלסטינית עתידית שכזו, אם תוקם. 

בתגובה לדיווח הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה חריגה בשבת בה נכתב: "בשיחתו אמש עם הנשיא ביידן חזר ראש הממשלה בנימין נתניהו על עמדתו העקבית מזה שנים, שאותה אף ביטא במסיבת עיתונאים יום קודם לכן: אחרי חיסול חמאס ישראל חייבת להישאר בשליטה ביטחונית מלאה ברצועת עזה כדי להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, ודבר זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלסטינית".

ראש הממשלה נתניהו אמר במסיבת העיתונאים שערך ביום חמישי: "בכל הסדר בעתיד הנראה לעין, ישראל חייבת לשלוט על כל השטח מערבית לירדן. זה מתנגש עם רעיון הריבונות, ואני אומר את זה לאמריקנים. ראש ממשלה בישראל צריך להיות מסוגל להגיד לא גם לטובי הידידים שלנו".

הנשיא ביידן אמר הלילה בתדרוך לכתבים כי הוא אינו שולל הקמה של מדינה פלסטינית גם תחת שלטון נתניהו. "יש כמה סוגי פתרונות של שתי מדינות". "יש מספר מדינות שחברות באו"ם ועדיין אין להן צבאות משלהן, ולכן אני מאמין שיש דרכים בהן זה יוכל לעבוד".

 

בנימין נתניהו ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל הרשות הפלסטינית עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד