כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

טנקים על הגבול; חיל האוויר בשמי לבנון

לקראת הסלמה בלבנון? • לפי דיווחים בכלי תקשורת לבנוניים, מטוסים ומסוקים של צה"ל חגים מעל אזור הר דוב • צה"ל פרס טנקים על הגבול ישראל-לבנון • כביש המערכת הישן נסגר לתנועת אזרחים • אמש נפרסה מערכת 'כיפת ברזל' בצפון • גורם רשמי: "מדינת ישראל אינה מתייחסת לאירוע בסוריה ולא לפרסומים אודותיו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

היערכות על גבול לבנון: כלי תקשורת זרים דיווחו הערב (ג') על תנועה ערה של מסוקי חיל האוויר באזור הגבול בסמוך להר דוב, ועל פריסת טנקים באזור.

על פי הדיווח של כלי תקשורת לבנוניים, מסוקים ישראלים השליכו נורי הטעייה ופצצות תאורה מעל שני כפרים הסמוכים לגבול ישראל לבנון באזור נקורה. כך גם נרשמה פעילות ערה של מטוסי חיל האוויר וצה"ל פרס טנקי מרכבה על הגבול.

דובר צה"ל סירב להתייחס. אך והחל משעות מהבוקר נסגר כביש המערכת הישן בין דובב לאביבים. התושבים נעים בכבישים אחרים ועל פי ההערכות, הסגירה נעשית למטרות ביטחון. חקלאים מהמושבים הסמוכים אמרו כי נאסר עליהם להתקרב לשטחים הסמוכים לגדר.

ברשת "סקיי ניוז" הבריטית פורסם אמש כי סוללות כיפת ברזל נפרסו בצפון. עם זאת ישראל דחתה רשמית כל קשר בינה לבין התקיפה של שייאת חיזבאללה בגולן.

לאחר שסוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורם ישראלי האומר שישראל לא תכננה לחסל את הגנרל האיראני בתקיפה. הודיעה גורם רשמי כי: "מדינת ישראל אינה מתייחסת לאירוע בסוריה ולא לפרסומים אודותיו, שאינם מגיעים מגורמים מוסמכים, מדיניות ישראל הייתה ונותרה לסכל כל ניסיון פיגוע טרור נגדה".

חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה נואף אל-מוסאווי אמר הערב (שלישי) שהניסיון להשתמש בהתנקשות בסוריה לצרכי בחירות בישראל נועד לכישלון, וכי כל מנהיג ישראלי שיתעמת עם ארגונו יעמוד בפני עתיד שחור. לדבריו, חיזבאללה מוכן למלחמה נגד ישראל ובידיו היכולות "להישאר עם ידו על העליונה". עוד הוסיף איום כלפי נתניהו ואמר כי הוא "ילך בדרכו של אולמרט". דבריו הובאו בעיתון הלבנוני "א-נשרה".
צפון לבנון סוריה ישראל גבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד