ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
סיכום חדשות השבת

אזעקות בחיפה; ישראל הציבה דד ליין להסכם בלבנון

עשרה חוסלו הבוקר בפיצוץ בשכונת אלמזה שבמערב דמשק | ביידן ונתניהו שוחחו אחרי 3 שבועות | אזעקות שווא בערב שבת בחיפה | שר החוץ האיטלקי: "עצרנו את כל משלוחי הנשק והציוד הצבאי לישראל לאחר ה-7 באוקטובר" | איראן הודיעה כי שיגרה לווין חדש לחלל | סיכום חדשות השבת

אזעקות בחיפה; ישראל הציבה דד ליין להסכם בלבנון
כחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

עשרה חוסלו הבוקר בפיצוץ בשכונת אלמזה שבמערב דמשק - ובתוכם חמישה בכירים במשמרות המהפכה. לפי דיווחים, ראש המודיעין של משמרות המהפכה חאג' צאדק חוסל בתקיפה בין היתר. בסוריה ובאיראן האשימו את ישראל בחיסולים. בתוך כך, בתקיפה באזור צור נהרגו שני אנשי חמאס.

בערב שבת פילחה אזעקה את אזור העיר חיפה כולל בכרמל; דקות לאחר מכן נמסר מדובר צה"ל כי שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה וההתרעה הופעלה בעקבות שיגור המיירט.

ארבעה קצינים בכירים בצה"ל אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי לא ניתן גם לעמוד במטרה של חיסול חמאס וגם לשחרר את החטופים. דובר צה"ל הגיב לדיווח בניו יורק טיימס: "הדברים שמובאים בשם בכירים בצה"ל לא מוכרים, ואינם משקפים את עמדת צה"ל. שחרור החטופים הינו חלק ממטרות המלחמה, ומאמץ עליון בצה"ל".

ביידן ונתניהו שוחחו אחרי 3 שבועות. ב-CNN דווח שנתניהו אמר שהוא לא פוסל הקמת מדינה פלסטינית. בתגובה הגיבה לשכת ראש הממשלה: "בשיחתו אמש עם הנשיא ביידן חזר ראש הממשלה נתניהו על עמדתו העקבית מזה שנים. אותה אף ביטא במסיבת עיתונאים יום קודם לכן: אחרי חיסול חמאס ישראל חייבת להישאר בשליטה בטחונית מלאה ברצועת עזה כדי להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, ודבר זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלסטינית".

שר החוץ האיטלקי: "עצרנו את כל משלוחי הנשק והציוד הצבאי לישראל לאחר ה-7 באוקטובר". עוד הוסיף: "צריך ליצור מנהל זמני בהובלת מדינה ערבית בחסות האו"ם. אנחנו מוכנים לפרוס את הצבא שלנו למשימה של שמירת שלום".

פיקוד מרכז של ארה"ב מודיע: השמדנו שלושה טילים נגד ספינות של החות'ים שהיו מוכנים לשיגור.

איראן הודיעה כי שיגרה לווין חדש לחלל למרחק 750 ק"מ מכדוה"א. ארה"ב הגיבה: "השיגור מפר את החלטת מועצת הביטחון".

דיווח: משפחות חטופים פנו באופן ישיר לגורמים במודיעין המצרי כדי לקדם עסקת חטופים.

שר הביטחון גלנט בגבול הצפון: "חיזבאללה מפסיד בקרב הטקטי, אם לא יכבד את הזכות של תושבי הצפון לחיות בביטחון - נשיג אותה בכוח".

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 פשטו על מתחם צבאי בח'אן יונס, ובו איתרו והשמידו שישה משגרי טילים בהם רקטות מוכנות לשיגור. בנוסף, איתרו הלוחמים פיר תת קרקעי ומטעני חבלה במרחב. במהלך הפעילות, זיהו הכוחות שני חמושים שאיימו על הכוחות והכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את המחבלים.

בני משפחות חטופים הגיעו להפגין מול בית ראש הממשלה בקיסריה, והתצברו באזור. "105 ימים התחננו אליך וכעת אנו דורשים - עצור את ההוצאה להורג של החטופים", אמרו.

דיווח בוושינגטון פוסט: גורמים בישראל אמרו בסוף דצמבר למקביליהם בארה"ב כי אם לא יגיעו להסכם עם לבנון בשבועות הקרובים, עד סוף חודש ינואר, "ישראל תחריף את המאבק שלה עם חיזבאללה".

במהלך שבת זוהו שיגורים מלבנון וזוהתה נפילה בשטח פתוח במרחב זרעית. בתגובה, צה"ל הגיב לעבר מקורות הירי. דובר צה"ל הודיע כי "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב העיר חיפה, שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה, האירוע הסתיים. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור המיירט".

דיווח בבלומברג: ארה"ב ובריטניה בוחנות דרכים להסלמת התקיפות נגד החות'ים מבלי להסתכן בהרחבת העימות האזורי מול איראן.

משלחת חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק הגיעה לביקור במוסקבה. במהלך הביקור פנו נציגים רוסיים לאבו מרזוק וביקשו את שחרורם של האזרחים הרוסיים המוחזקים בעזה.

חמאס לבנון איטליה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד