א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
דובר צה"ל התנער

קצינים בצה"ל לניו יורק טיימס: או מיטוט חמאס, או חטופים

מפקדים בצה"ל הביעו באופן פרטי תסכול מהאסטרטגיה של הממשלה, ואמרו כי ניתן להבטיח את שחרורם של החטופים רק באמצעים דיפלומטיים ולא צבאיים | דובר צה"ל: "הדברים שמובאים בשם בכירים בצה"ל לא מוכרים ואינם משקפים את עמדת צה"ל"

קצינים בצה"ל לניו יורק טיימס: או מיטוט חמאס, או חטופים
כחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

ארבעה מפקדים הביעו באופן פרטי את תסכולם מהאסטרטגיה של הממשלה, ואמרו כי הגיעו למסקנה כי ניתן לשחרר את החטופים שעדיין נמצאים בעזה רק באמצעים דיפלומטיים ולא צבאיים.

שתי המטרות שהציב הקבינט, שחרור החטופים והשמדת חמאס אינן תואמות זו את זו, כך אמרו ארבעה בכירים בצה"ל ל'ניו יורק טיימס', הקצינים דיברו בעילום שם משום שככל הנראה התראיינו ללא אישור.

הקצינים אמרו עוד כי קרב ממושך שנועד לפירוק מלא של חמאס יעלה ככל הנראה בחייהם של החטופים הישראלים המוחזקים בעזה מאז ה-7 באוקטובר.

חמאס שיחרר יותר מ-100 בני ערובה בנובמבר, אך הודיע ​​כי הוא לא ישחרר את האחרים אלא אם ישראל תסכים להפסיק לחלוטין את הלחימה, רוב החטופים מוחזקים על ידי מחבלי חמאס המסתתרים בתוך המנהרות המשתרעות על פני מאות קילומטרים מתחת לפני השטח של עזה.

המפקדים אמרו כי ההתלבטות של ראש הממשלה נתניהו לגבי תוכנית בעזה לאחר המלחמה, גורמת למצוקה של הצבא בשדה הקרב.

דובר צה"ל התייחס לפרסום ב"ניו יורק טיימס" ומסר כי "הדברים שמובאים בשם בכירים בצה"ל לא מוכרים ואינם משקפים את עמדת צה"ל. שחרור החטופים הינו חלק ממטרות המלחמה, ומאמץ עליון בצה"ל".

חמאס עזה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד