י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המדריך לצייצן המתחיל: כך תוכל להיות 'מוישה בטוויטר'

לא בטוח שזה יחזיק לזמן רב, אבל הטוויטר חדר למגזר החרדי בצעדי ענק, ואפילו אישי חינוך מעדיפים אותו על הפייסבוק • אלו יתרונות קיימים ברשת החברתית המוגבלת ל-140 תווים? • איך קונים חבילות של עוקבים? • וגם: היכונו לשבוע הבא ולרשימת הכוכבים החרדים בטוויטר

המדריך לצייצן המתחיל: כך תוכל להיות 'מוישה בטוויטר'
קובי הר צבי

מוישה בטוויטר, יענקל בטוויטר, שמעתם על זה לאחרונה? אם לא - לא הפסדתם דבר...

אם שמעתם, כנראה שהנכם צרכני נייעס, אושיות ווטסאפ או סתם משועממים (ועוד כמה תארים עסיסיים..).

ממלכת הטוויטר, אמנם רק במקום השלישי ברשימת הרשתות החברתיות, וגם אותו היא עשויה לאבד לטובת yahoo, אבל למי אכפת? בתקופה האחרונה גדל והולך מספר המצייצים והעוקבים בטוויטר בברנז'ה החרדית-עיתונאית, ספק אם התופעה תשרוד זמן רב לאחר הבחירות...

בכלל, על פי איגוד האינטרנט הישראלי, ישראל מדורגת במקום הראשון בעולם בשימוש באתרי רשתות חברתיות, כך לפחות עולה מסקירה עולמית של שימוש ברשתות חברתיות של שימוש ברשתות חברתיות שערכה חברת comScore. הסקירה מביאה ממצאים שונים כמו ממוצע שעות השימוש החודשי באתרי רשתות חברתיות, העומד בישראל 11.4 והינו הגבוה ביותר בסקר.

בנוסף, אתר הרשתות החברתיות הכי נפוץ בארץ הוא פייסבוק, ו-94.3% מהמשתמשים גולשים לאתרי רשתות חברתיות ומבלים בהם ממוצע של כ-33.2% מהזמן שהם גולשים באינטרנט. בסקירה מופיעים נתונים נוספים כמו חלוקה לקבוצות גיל והשוואה למדינות אחרות בעולם.

באם חשקה נפשכם גם אתם להצטרף להילת הטוויטר, בשביל זה אנחנו כאן. להכין אתכם וללוות את הצעדים והציוצים הראשונים.

קודם כל, איך תדעו אחרי מי לעקוב? בגדול, תבדקו מי מהעיתונאים/פוליטיקאים/ידוענים אחרים, או אולי החברים שלכם, שדעתם מעניינת אתכם.

תגידו, יש יותר מדי, איך נדע מי מעניין ומי לא? בדרך כלל, למי שיש הרבה עוקבים, כנראה שציוציו אכן מעניינים. אבל.. ממש לא בטוח. כיום ניתן לרכוש עוקבים תמורת תשלום, כן כן! כגודל המעטפה גודל התפוצה.

עזבו לרגע את אלה שרוכשים 'עוקבים', את מי זה מעניין? בואו ניגש לעניין ובהמשך נחשוף את הסוד הגדול.


כך תקנו עוקבים...
אחד הדברים שאני אוהב בטוויטר, שהוא לא מסנן לי את רשימת האנשים שבחרתי לעקוב אחריהם, בניגוד לאחות הגדולה - רשת הפייסבוק, ומציג את כולם על פי סדר הפרסום.

דבר נוסף, אין מקום להרבה מלל, ציוץ (הודעה) מוגבל ל-140 תווים, מה שמאלץ את הכותבים לא להאריך במילים, דבר שאני אוהב במיוחד. יתרון נוסף בעניין המגבלה - האילוץ מסייע בפיתוח כישורי השפה, בעקבות מגבלת התווים, כ-20 מילים.

כצרכני חדשות, בכל אתר/בלוג יש את הכתבים המועדפים עלינו. בטוויטר תוכלו לסנן ולעקוב רק אחר האהובים. כך תוכלו גם לבנות לעצמכם מקור לחדשות ונייעס, מאמרים (לינקים אליהם כמובן) והסלבריטאים המועדפים עליכם (אם יש כאלו במגזר).

כך גם עיתונאים רבים מצייצים בטוויטר, עוד בטרם העלו כתבה או מבזק, כך שזה המקום הראשון בו ניתן להתעדכן.

בפייסבוק, אם בחרתם לעקוב אחר משתמש, הוא צריך לאשר זאת, ועד אז תמתינו בסבלנות. בטוויטר, מהרגע שלחצתם על "לעקוב", אתם מחוברים. נכון, יש גם אפשרות לחסום אישור אוטומטי לבקשות, אך זה לא נפוץ, בוודאי לא אצל האנשים הבאמת מעניינים.

שמואל דרילמן, בעל חברת WeBetter‎‏‏‏ המתמחה בקידום ברשת מסביר ל'בחדרי חרדים': "עד לאחרונה הנוכחות הישראלית בטויטר הייתה בעיקר של סטודנטים מאזור המרכז, כך שלא היה למרבית המפרסמים עניין בהשקעת אנרגיות שם, אולם בתקופה האחרונה מסתמן מעבר של פוליטיקאים ואנשי תקשורת פופולרים אל טוויטר, כך שיהיה מעניין לעקוב ולראות האם אכן מתגבשת כרגע קהילה תוססת ופעילה שתצדיק את הקצאת המשאבים גם בטויטר".

זוכרים את ההבטחה על הסוד? הנה הטיפ למתקשים, אם מתחשק לכם לרכוש עוקבים, לא מדובר בהליך יקר במיוחד. אם אתם רוצים להרגיש חשובים (אם זה מה שהופך אנשים לחשובים..), בהשקעה של 100$ תוכלו לקבל 20,000 עוקבים חדשים תוך חמישה ימים.

לדוגמא, אתר Boost Twitter Followers מציע לכם מספר חבילות: 500 עוקבים ב-29$ ובסכום של 250$ תסדרו לעצמכם 10 אלף עוקבים.. מבלי שתצטרכו לכתוב משהו מעניין על הפיד.

אם זה יקר לכם, ניתן לרכוש buy cheap followers במחיר דולר בודד 200 עוקבים, ב-50$ 10,000 עוקבים וב-100$ עשרים אלף עוקבים.

לסיום, אי אפשר בלי הנקודה ההשקפתית, אישי חינוך עימם שוחחנו, משבחים את המעבר מפייסבוק לטוויטר. "מדובר אמנם באתר אינטרנט שאינו מבוקר חלילה, אך יחד עם זאת הוא מטבעו נקי יותר, היות ועיקר התעבורה באתר היא טקסט".

ואחרי סיום, הנה מקדמה לקראת השבוע הבא - בו תוכלו לקבל את רשימת החרדים המשפיעים והפעילים ביותר בטוויטר... יהיה מעניין, מבטיחים.
טוויטר עוקבים ציוץ חרדים רשת חברתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד