י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אחד על אחד • קובי'ס - העז שהפך ל'ליצן של ממש'

בחור ישיבה שכותב בגל"צ, בעל טור בכל שבועון חרדי כמעט שנחשב לאחד הטאלנטים המוכרים של ערוץ 7, תושב בית אל אבל למד במיר, מגיש רדיו ומנהל גם משרד יחסי ציבור, בואו להכיר את קובי סלע • מתי העניק לו הגר"מ אליהו את התואר שבכותרת? • איזה קו אדום נוגע לשוויגער? • מה יש לו נגד ימי ההתרמות ברדיו? • והאם מכניסים חמאה ללוטוס?

צילום: עופר עמרם
צילום: עופר עמרם

קובי סלע, בן 45 וחצי, אב ל-6 ילדים ותושב בית אל, התחנך בישיבות תורת חיים בבני ברק (ז"ל), עטרת ישראל, קרית גת ("חברון" ק. גת) ומיר, וכיום משמיע את קולו מפעם לפעם ברדיו ומנהל משרד יחסי ציבור מצליח.

איך הגעת לתקשורת?

"מגיל צעיר, אני חושב. כבר בגיל 9 או 10, שימשתי כעז (עיתונאי זעיר) של קול ישראל ודיווחתי בגרון ניחר מתהלוכת ילדי ישראל בל"ג בעומר. בהמשך, השתתפתי ככותב וכמעריץ בגל"צ אצל אברי גלעד וארז טל, ומשם הגעתי להגיש פינות בתכניות שונות בגלי צה"ל של אז. לאחר שנישאתי נקטפתי לעבוד כמגיש על אוניית הצבי במסגרת ערוץ 7. כשצברתי קצת ניסיון בכתיבה, פרסמתי טורים ומאמרים במשפחה, בקהילה, רשת קו עיתונות, בשבע ועוד, לא זוכר את הסדר".

מי המודל שלך? ומדוע?

"מאיזו בחינה, תקשורת? ארז טל הוא האיש שהביאני לחיי העולם הזה, בטוח. סגנון הגשה שלו, השנינות הרדיופונית והמהפכה שיצר שהפכה את ה"קריינות" ללא רלוונטית כשהגיעה ה"הגשה". אבל מאז יש דמויות תקשורתיות מעודכנות יותר - לא בטוח שגולשי בחדרי חרדים מכירים אותם. טייכר וזרחוביץ למשל, מוכשרי רדיו באופן מטורף, אנשים שעושים "כבוד" לתחום הזה שנקרא רדיו. הם כותבים, מפיקים, ומצחיקים, אין עוד כאלה כיום ברדיו בישראל. מבחינה יח"צנית ללא ספק זה המלך בכבודו וביח"צו - רני רהב. הוא ללא ספק המודל, הוא חבר טוב ואיש מקצוע, בסדר הזה או בסדר אחר".

צילום: מאיר דהןצילום: צילום: מאיר דהן
צילום: מאיר דהן

"ערוץ 7 ה' יקום דמו"
חשיפות בולטות/ משדרים זכורים במיוחד.

"תראה, ערוץ 7, היה ועודנו הבית, הסמל, הדגל. אבל ההתחלה הייתה דווקא בגלי צה"ל, במקביל ללימודים בישיבה. במוצאי שבתות הפקתי וערכתי תכניות כשרק חברי החדר מהישיבה ידעו. בהמשך, שידרתי כמעט שנתיים ענוגות וכייפיות בקול ברמה בשביל הכיף, וברדיו ת"א עם חברי וכמעט אחי, מנחם טוקר – בשביל עולם הבא. כיום, אני חלק מתחנת הרדיו הטובה בישראל, רדיו קול חי. רדיו קצבי, מעודכן, שנון ומוביל. זה אושר גדול לעבוד עם החבורה הכי כשרונית ברדיו הדתי בישראל".

זוכר משדרים בולטים?

"כן, ימי השידורים המיוחדים של ערוץ 7 ("תנו לערוץ להמשיך לרוץ") שריגשו את כל מאזיני הרדיו. המצעדים השנתיים, יומן סיום התורה ברדיו ת"א בערב שמחת תורה בהשתתפות כל המי ומי, ששידרו כביכול מאירועים גדולים בתורה. יש משהו נוסף שאני גאה בו מאוד (ובעטיו אני מקווה לאיזה חדרון קטן בעולם הבא) – 'חדשות הפרשה', המשודרות בכל שבוע בתוכנית קוביס מוקיר שבת, שישי ברדיו קול חי, תבואו...".

רגעי שיא ושפל.

"שידור מהדורת חדשות מיוחדת בשעה לאחר שיצחק רבין נרצח, שידור מהדורת החדשות של ערוץ 7 שאחריה כיבינו את המשדרים, וסתמנו את הגולל על תחנת הרדיו המשפיעה, ערוץ 7, ה' יקום דמה, אמן".


קשר מיוחד לאחד או יותר מגדולי ישראל

"מורי ורבי הלך לעולמו לפני חמש שנים, הרב מרדכי אליהו זצוק"ל. הוא היה הקצה האחרון להתלבטויות, לשאלות ולבטים. הוא הכווין, הוא ייעץ הוא לימד המון והוא חסר מאוד. בחייו, הוא הנהיג וזכיתי לשמוע את דעתו בצמתים חשובים בחיי.

"באחת התוכניות ששידרתי איתו התנצלתי בסופה, שאולי הייתי מעט ליצן... אבל הרב חייך את חיוכו המפורסם ואמר לי 'אתה לא אולי ליצן, אתה ליצן של ממש', זה מחמיא וזה מחייב, כמובן.
אני בהחלט מתגעגע אליו".

צילום: בועז בן אריצילום: צילום: בועז בן ארי
צילום: בועז בן ארי

קורא הכל חוץ מ'הפלס'
קוים אדומים.

"לא אייח"צן מישהו או משהו שנגד התורה, העם וארץ ישראל.
לא אראיין אדם שאיבד לפני שעה קלה את יקירו
ולא אצחק על חמי או חמותי".

איזה עיתונים אתה קורא?

"מתוקף מקצועי, אנחנו במשרד יחסי הציבור קוראים את כולם, למעט אולי "הפלס", ועיתונים באידיש. את כל עלוני השבת כמעט, אנו מציצים בכל האתרים "המסורתיים וצפונה", חשופים לכל קווי הנייעס ומשתדלים להקשיב לכל תכניות הרדיו בכל הרשתות ו...במקביל. נראה לך?!"

האם יש עתיד לפרינט החרדי?

"עתיד? אני עוד לא סגור לגבי ההווה, ולא רוצה לנבא את העתיד. זאת עובדה שהדיגיטל צובר תאוצה, ונדמה שכבר אי אפשר לעצור אותו. בינתיים, גם אני מנסה את מזלי בטוויטר ומתאפק לא להתפרע באינסטגרם..".

האם יש מקום לתחנת רדיו נוספת במגזר?

"בוודאי! מה עם בדבדצ החרדי? מתי תוקם תחנה שתשדר מוזיקה יהודית ברצף ללא פרסומות ודיבורים מייגעים? מתי יפיקו אותו כמו בKTU האמריקאי? ו...הלוואי הלוואי: מתי יוציאו את ימי ההתרמות אל מחוץ לחוק?"

לאיזה שדרן אתה אוהב להאזין? ובכלל מי השדרנים הטובים בעיניך?

"זאת שאלה טריקית, כי מה שלא אענה ואיך שלא אענה אחטוף חזק.
אז בא נצדיע לדור עבר? אדיר זיק ע"ה ויבדל לחיים טובים, אבי מסלו".

תתאמץ, נסה לענות בכל זאת...

"מנחם טוקר, אבי מימרן, מוטי לביא (למרות שהוא מרושע למרואייניו והם אוהבים את זה) אריאל ברמן, דבורה קיציס, עמירם בנלולו שהפך את המושג "שכונה" לעונג רדיופוני, ועמי מיימון. את החידה של מיימון טרם הצלחתי לפענח. הוא רודה ב TGI ללא רחמים ומצליח".

מילה [או יותר] על האינטרנט החרדי, אנשיו והשפעותיו.

"בא נודה על האמת - כיום, האינטרנט החרדי אינו פסגת הטכנולוגיה. הוא לא חלוץ, אך נמצא במירוץ גדול כדי להישאר מעודכן. האתרים החרדיים מקצועיים יותר, נראים הרבה יותר טוב ומשפיעים לעיתים, יותר מהמדיה הוותיקה. הוא וודאי מהיר ממנה ופחות מדוייק, ועדיין – כל עוד פתוחה אופציית הטוקבק הלא מסונן לכל צרוע, פחדן וזב, האינטרנט יישאר האח הקטן והנכה של הפרינט..."

צילום: שלומי כהןצילום: צילום: שלומי כהן
צילום: שלומי כהן

איך מכינים עוגיות לוטוס?
שמות שאתה מסמן כדור העתיד של התקשורת החרדית.

"יקי אדמקר, אם רק יחזור אל התקשורת החרדית, מנדי גרוזמן, אם רק יגיע לתקשורת החרדית והאחים ריזל שמסתמנים כעיתונאים ללא חת. מבין הכתבים בדור הזה אני אולי אסמן את איתי גדסי, את שימי ליברטי ואת יעקב גרודקה שעושה פלאות".

סיפור מעניין/אנקדוטה שתפסה אותך, מסר נוסף שתרצה להעביר

"לפני כמה ימים ישבתי בסושיה מדליקה של אחד הלקוחות שלי, 'אושי אושי' בנמל תל אביב, מקום באמת שווה, אתה מוזמן. זוג חרדי שישב שם והתמוגג מהרולים הצבעוניים משך את עינינו. ניגשתי לשאול איך הם הגיעו לשם?

"בטקסי" ענתה לי האישה. לא, שאלתי, איך שמעת על המקום הזה?

"אה", היא ענתה, "שמעתי ברדיו ביום שישי בצהריים". באיזה רדיו? שאלתי.

"לא יודעת", היא השיבה. "אנחנו גרים בוינה ואנחנו בביקור בישראל. היה שם איזה שדרן מטורלל שחילק פרסים והזכיר את הסושי הזה, אז באנו"

ולמה מטורלל? שאלתי בלי להסגיר שאני מכיר את המטורלל היטב,

"כי מישהי סיפרה לו בשידור שהיא הכינה עוגת 'לוטוס', הוא שאל אותה איך מכינים אותה וכשהמאזינה אמרה שצריך בסקויטים של לוטוס וחמאה, הוא השתולל ואמר 'מה פתאום חמאה! זה מוגזם!'.

אני שואלת אותך, איזה בנאדם לא יכניס חמאה לעוגת לוטוס?..."
לוטוס קובי סלע רדיו שדרן מימרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד