כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"'דגל התורה' ו'יתד' הם עוקרי דרכו של הרב שך"

'הפלס' תוקף בחריפות את 'דגל התורה', בשל התקרבותה לחב"ד: "לא שלוחי דרבנן ולא שלוחי דנן - הפנו עורף לגרא"מ שך"

הגראמ"מ שך זצ"ל. צילום: לע"מ
הגראמ"מ שך זצ"ל. צילום: לע"מ

עיתון 'הפלס' תוקף הבוקר (ד') בחריפות, את ההתקרבות בין 'דגל התורה' לחב"ד.

בשבוע האחרון הסתמנה התקרבות בין 'דגל התורה' לתנועת חב"ד. הדבר בא לידי ביטוי בכתבה נרחבת על פטירת הגרמ"ש אשכנזי רבו של כפר חב"ד זצ"ל ב'יתד נאמן', ובביקור ניחום אבלים של חברי הכנסת גפני ואשר בכפר חב"ד.

לאחר שתיקה רועמת בין הצדדים, עולה הבוקר הפלס - בטאון תנועת 'בני תורה', למתקפה נגד 'יתד נאמן', דגל התורה וחבר הכנסת משה גפני.

העתון טוען כי מדובר במגמות שהחלו עם הקמת הנח"ל החרדי והגיעו לשיאן במהפך ביתד
נאמן. לדבריו: "דגל התורה הפנתה עורף למייסד הרב שך עד כי הפכו לעוקרי דרכו". המאמר שנכתב ע"פ הוראת הגר"ש אויערבאך מצטט מדבריו כי "עסקנים המנסים לעשות פשרות בקיום התורה והיהדות, אינם שלוחי דרחמנא ולא שלוחי דידן".

המאמר מזכיר כי 'דגל התורה' נוסדה על רקע סירובו של הגרא"מ שך להיענות לדרישה כי יתד יפסיק למתוח ביקורת על חב"ד. וכוף "ח"כ משה גפני יודע באופן אישי את הדברים, כמי שכל הקריירה הפוליטית שלו החלה עם הצבתו כמועמד מטעם התנועה התורתית על רק תביעתו של מרן זצוק"ל לעמוד על משמר טהרת הרעיון התורתי בענין זה, אך למרות זאת החליט לבצע צעד שמבטא פתיחת דף חדש עם חב"ד. לא יאומן כי יסופר... איזו רפורמה מתחוללת כאן במלוא המרץ".

"מדובר במגמות שהחלו לפני כ-15 שנה, עם הקמת הנח"ל החרדי, במסגרת מו"מ עם הצבא שיביא לגיוס חרדים לשורותיו. היו מי שהבחינו בכך כבר לפני חמש עשרה שנה ויותר, עוד בחיי חיותו של רבינו זי"ע, בשנותיו האחרונות כאשר כבר נחלשו כוחותיו ונוצר במידה מסוימת מצב של 'אזל גברא דמסתפו מיניה'. כבר אז, באותם ימים, קמו אי אלו גורמים ועסקנים והחלו בחתירה נמרצת תחת יסודותיו של עולם התורה, במגמה ברורה להחדיר אוירת שינוי ערכים שתהפוך את עקרונות היסוד שהנחיל מרן זצוק"ל למשהו אשר 'שייך להסטוריה' שאינו מתאים ל'דור החדש'. ההבדל היחיד היה, שאז ידעו כי בכוחם לפעול רק מחוץ למסגרות המימסדיות הרשמיות, באופן עצמאי וחצי-חשאי, וכיום הם עושים זאת מתוככי 'יתד נאמן' ו'דגל התורה'".

בענין זה מצטט הפלס מדברי הגר"ש אויערבאך שכתב בשעתו, בעת הקמת הנח"ל החרדי, כי ישנם כאלה אשר מנסים "לעקור ח"ו כל אשר מסר נפשו גאון עוזנו מדברנא דאומתיה אשר לבו לב כל ישראל מרן רשכבה"ג בעל האבי עזרי, לגדור גדר ולעמוד בפרץ לבל יבולע ח"ו כל אשר קדוש לנו ויסודי היהדות", וכי "אנשים המכונים עסקנים הנוטלים על עצמם לנסות להתפשר בדברים העומדים ברומו של עולם, בקיום התורה והיהדות - אין הם לא שלוחי דרחמנא ולא שלוחי דידן".

והפלס מוסיף: "רבינו ראש הישיבה שליט"א, אשר רבינו הגדול מרן הגרא"מ שך זיע"א קבע אודותיו כי 'אין להרהר אחר דבריו' וכי 'פיו כפי וידו כידי' – עמד וזעק כבר אז מפני מגמה נוראה זו, ותבע לבלום את תהליך הכירסום שהיה רק בראשיתו".

"חוט אחד שזור בכל המהלכים הפתלתלים שחזינו מאז ועד עתה", ממשיך המאמר, "ביוזמתם של עסקנים עזי פנים לתקופותיהם השונות, שהחליטו 'לעצב מחדש' את עולם התורה וציבור היראים. קו אחד מוביל מ'נח"ל חרדי', 'ועדת טל', 'צו פיוס', 'אמנת כינרת' וכו', ועד ל'ועדת שקד' ושלל המהלכים הזדוניים שנרקמו בשנה האחרונה עם שלטונות הגיוס ומשת"פי הצבא למיניהם. מדובר במהלך עקבי ומתמשך, מסע חיסול והכחדה של כל המיבנה הרעיוני שקיבלנו מרבותינו, 'בליץ' פוליטי, ציבורי ותקשורתי, שנועד לגרום למיטוט מוחלט של שורשינו הרעיוניים העמוקים ולהותרת קרקע חרוכה בכל החזיתות, עד אשר יעמדו צעירי הצאן נבוכים וישאלו עצמם: האמנם שקר נחלו אבותינו, ח"ו".

המאמר מצביע גם על "מסע רדיפה דורסני נגד אנשי 'בני תורה'": "לעומד מן הצד נראה, כי בעוד יש לנקוט בעידון ובזהירות מופלגת כדי להימנע מכל אבק התנגדות מול מזימות השלטון, 'המצוה' הגדולה ביותר עתה היא אך ורק להקדיש את כל הכוחות כדי לקדש מלחמה נגד הציבור התורתי ויראי ד' שמביעים מחאתם נגד הגזירות". בענין זה מצטט הפלס את דברי הסטייפלר זיע"א: "ותראה שהפשרן הלזה השונא את שומרי התורה לפי שאינם משתווים עמו בפשרותיו, הוא בידידות גמורה עם רשעים גמורים".

גם בענין הגישה לחב"ד כותב הפלס באירוניה, כי הפוליטיקאים של דגל התורה התעוררו בדיוק בימים אלה כי הגיע הזמן "לקרב רחוקים", לאחר שגמרו לרחק את הקרובים, כהגדרתו.

לסיום מצטט שוב המאמר את הגר"ש אויערבאך כי "עסקנים המנסים לעשות פשרות בקיום התורה והיהדות, אינם שלוחי דרחמנא ולא שלוחי דידן", כרמז לקראת הבחירות הקרובות.
יתד נאמן הפלס מאמר חבד התקרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 75 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד