כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ב-3 חודשים האחרונים

טרור ללא גבולות: הכמות הגבוהה של החיילים האמריקאיים שנפצעו בעיראק

בשלושת החודשים האחרונים היו 140 התקפות של מיליציות איראניות על חיילי ארה"ב בעיראק ובסוריה. לפחות 10 רקטות ושבעה טילים בליסטיים קצרי טווח נורו לעבר בסיס חיל האוויר האמריקני בעיראק רק בסוף השבוע

טרור ללא גבולות: הכמות הגבוהה של החיילים האמריקאיים שנפצעו בעיראק
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

לפחות שני חיילים אמריקאיים המוצבים במערב עיראק נפצעו אמש (שבת) כאשר הבסיס האווירי שלהם ספג ירי רקטות וטילים כבדים ממיליציות הנתמכות על ידי איראן.

התקיפה נגד בסיס חיל האוויר בעיראק, שהתרחשה בשעה 18:30 שעון מקומי, הייתה האחרונה והחמורה ביותר מבין כ-140 תקיפות רקטות וטילים כאלה נגד חיילים אמריקאים שבסיסם בעיראק ובסוריה, מאז החלה מלחמת חרבות ברזל בעזה. לפחות 10 רקטות ושבעה טילים בליסטיים קצרי טווח נורו לעבר הבסיס בסוף השבוע, כאשר שניים עברו דרך מערכות ההגנה האוויריות, במתקפה המוצלחת ביותר שביצעו המיליציות עד כה.

בסיס חיל האוויר אל אסד, במדבר המערבי של עיראק, משמש כיום בעיקר את הכוחות העיראקיים, אך עדיין יש בו חיילים של ארה"ב. בסך הכל, ישנם 2,500 חיילים אמריקאים בעיראק ו-900 בסוריה, המסייעים לכוחות סוריים עיראקים וכורדים במאבק לחיסול שרידי המדינה האסלאמית.

בשלושת החודשים האחרונים היו 140 התקפות של מיליציות איראניות על חיילי ארה"ב בעיראק ובסוריה, 57 בעיראק ו-83 בסוריה, כך אמרה סברינה סינג, דוברת הפנטגון.

קרוב ל-70 אנשי צבא אמריקאים סבלו מפציעות שונות, כולל פגיעות ראש טראומטיות, אך כולם, מלבד קומץ חיילים, הצליחו לחזור לתפקיד במהירות יחסית, אמרו בכירים בפנטגון, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

מיליציות הקשורות לאיראן בעיראק, המוכרות ביחד כ'ציר ההתנגדות' והן רואות את עצמן כחלק מרשת של בעלות ברית של איראן ברחבי המזרח התיכון, טענו בהצהרה כי המתקפות הן "תגובה למלחמתה של ישראל בעזה" לא היה אזכור לתקיפה בסוריה.

 

איראן ארצות הברית עיראק סוריה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד