כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לא "רוצים" להיטען

חוסר אנרגיה: הבעיה החדשה-ישנה של בעלי טסלה

בעלי טסלה מגלים שכאשר הטמפרטורות יורדות – רכבי הטסלה שלהם לא "רוצים" להיטען במהירות בתחנות ה"סופרצ'ארג'ר" של היצרנית. לפי הדיווחים, בחלק מהמקרים נגמרה האנרגיה בסוללות של הנהגים שחיכו בתור הארוך ואלה הזמינו גרר כדי לפנות את המכוניות שלהם

חוסר אנרגיה: הבעיה החדשה-ישנה של בעלי טסלה
מכוניות חשמליות מתקשות להיטען במזג אוויר קר במיוחד (או חם במיוחד) צילום: טסלה

לבעלי טסלה יש בעיה חדשה ואותה אי אפשר לפתור באמצעות עדכון מהאוויר: לפי דיווחים בארצות הברית שמתמודדת בימים אלה עם גל קור קיצוני במדינות מסוימות, בעלי טסלה מגלים שכאשר הטמפרטורות יורדות – רכבי הטסלה שלהם לא "רוצים" להיטען במהירות בתחנות ה"סופרצ'ארג'ר" של היצרנית.

לפי דיווחים באמצעי תקשורת אמריקאים, בשבוע שעבר נוצר מצב בו בשיקגו נאלצו בעלי טסלה רבים להצטופף בתורים ארוכים מחוץ לתחנות הטעינה, ממש כמו בעלי מכוניות בנזין בתקופות של מחסור בדלק, כשמכוניות הטסלה החדישות שלהם סירבו להיטען במהירות, או שלא הצליחו להחזיק הרבה זמן בנסיעה אחרי שהסוללה אכן התמלאה.

לפי הדיווחים, בחלק מהמקרים נגמרה האנרגיה בסוללות של הנהגים שחיכו בתור הארוך ואלה הזמינו גרר כדי לפנות את המכוניות שלהם, מחשש שיקפאו מקור. לפי דיווחים אחרים, נהגים בשיקאגו יצאו לעבודה עם רכב טעון וגילו שהסוללה התרוקנה גם כאשר נותרו בה עשרות אחוזי אנרגיה, מה שדרש הזמנת חילוץ.

הבעיה, כך מסבירים בארצות הברית, טמונה בסוללות הליתיום-יון של המכוניות של טסלה (וגם של יצרני רכב חשמלי רבים אחרים) שהקיבולת שלהן פוחתת משמעותית בתנאי קור קיצוני בשל האטה משמעותית של התהליך הכימי בסוללה האוגר ומשחרר אנרגיה. זהו מקרה קלאסי שבו השיווק והמציאות (כימיה במקרה הזה) מתנגשים.

למרבה המזל, כאן בישראל הסיכוי שנחווה טמפרטורות מקפיאות כמו בשיקאגו נמוך מאוד כך שלישראלים יש פחות סיבות לדאגה. יחד עם זאת, רכבים חשמליים גם לא חובבים טמפ' גבוהות מדי כאשר למעשה טמפ' העבודה האידיאלית של סוללות הליתיום-יון (שבהן מצוידות מרבית המכוניות החשמליות) היא 25 מעלות צלסזיוס. למה? כי כימיה! גם הטמפ' הגבוהה מאתגרת את מערכת הקירור של הסוללה וכן מאטה את התהליך הכימי שהוא זה הקובע כמה מהר הסוללה נטענת, כמה אנרגיה תהיה זמינה לנסיעה וכמובן להפעלת מערכת המיזוג בחום הישראלי.

 

 

ארצות הברית קור טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד