א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נערכים לצעדי המשך

לאחר יותר משלושה ימים: לא ברור האם התרופות הגיעו לחטופים

בישראל לא יודעים האם התרופות אכן הגיעו ליעדם | מתחילת המלחמה: נכנסו לרצועת עזה 9,514 משאיות של סיוע הומניטרי - כ-175 אלף טונות של מזון, מים, ציוד רפואי, תרופות וציוד מחסה

לאחר יותר משלושה ימים: לא ברור האם התרופות הגיעו לחטופים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

גם הבוקר (ראשון) בישראל לא התקבלו אינדיקציות לכך שהתרופות שהועברו במהלך השבוע שעבר, אכן הגיעו לחטופים. על פי גורמים ישראלים, אם לא יתקבל מידע בנושא, צוות המו״מ שניהל מגעים לעסקת התרופות יציע לקבינט צעדי המשך.

כזכור, ביום חמישי דובר משרד החוץ הקטרי מאג'ד אל-אנסארי אמר בראיון ל-CNN כי התרופות והציוד ההומניטרי הרפואי הגיעו לידי משרד הבריאות הפלסטיני המנוהל על ידי חמאס ברצועה, אך טרם התקבל אישור על הגעת התרופות אל החטופים. לטענת קטאר בעקבות שיבושים בתקשורת ברצועת עזה, הם לא יכולים לבדוק.

ההסכם שהושג בין הצדדים הינו שגורמים במשרד הבריאות הפלסטיני המנוהל על ידי חמאס הם שיעבירו את התרופות. "קטאר, יחד עם שותפיה האזוריים והבינלאומיים, ממשיכה במאמצי התיווך במישור הפוליטי וההומניטרי" נמסר.

אל-אנסארי נשאל על האמירות בישראל, שלא יוכלו להבטיח ולדעת בוודאות שהתרופות אכן יגיעו לחטופים, ואמר שכל שהוא יכול להגיד מסיבות ביטחוניות הוא ששני הצדדים היו מרוצים מההסכם הושג, והייתה בקרב הצדדים תקווה שהתרופות אכן יגיעו לאלו שצריכים אותן, החטופים והאוכלוסייה האזרחית בעזה.

מתחילת המלחמה נכנסו לרצועת עזה 9,514 משאיות של סיוע הומניטרי - כ-175 אלף טונות של מזון, מים, ציוד רפואי, תרופות וציוד מחסה.

 

חמאס חטופים עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד