כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

משהו הרווחנו מהבחירות: חוק 'שכר מינימום' עבר

כלכלת בחירות: 49 חכי"ם תמכו, אף אחד לא התנגד ורק אורית סטרוק נמנעה • מוזס: צעד חשוב, אך יש לטפל גם ביוקר המחיה

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, חה"כ מוזס. פלאש90
יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, חה"כ מוזס. פלאש90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שכר מינימום, 49 היו בעד, אורית סטרוק נמנעה ואף ח"כ לא התנגד.

ההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה שתתכנס בהקדם על מנת להכינה לקריאה שנייה ושלישית, במטרה להחזירה עוד היום להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית.

אמר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר כי הוא תומך בחוק אך הדגיש כי יש לנקוט צעדים נוספים על מנת שהמטרה של צמצום ממדי העוני, תושג.

מוזס: "העלאת שכר המינימום זהו צעד חיובי במלחמה בעוני אולם זה עדין לא מספיק, ללא תכנית כלכלית מקיפה ומלחמה ביוקר המחיה, ההעלאה הזאת, כמו ההעלאות הקודמות, לא תפתור את מצוקת המחיה.

"מדינת ישראל נמצאת באחד המקומות הגבוהים בעולם בדירוג יוקר המחיה. גם משפחות בהן שני בני הזוג עובדים במשרה מלאה, לא מצליחות לגמור את החודש ולעמוד בתשלומים החודשיים. מחירי הדיור הגבוהים, אם זה שכירות או משכנתא ומוצרי צריכה בסיסיים לבדם, עולים על כבר ההכנסה החודשית, וזאת עוד לפני ההוצאות על חינוך, בריאות, מעונות יום, חוגים. במצב כזה אין פלא שמרבית המשפחות העובדות, עדין נמצאות מתחת לקו העוני".

מוזס ציין כי לפי נתונים שפורסמו – 71% מנתמכי הסיוע הם עובדים שמרווחים 4000 שקלים בחודש, ואף על פי כן 40% מהם נאלצו לוותר בשנה האחרונה על רכישת תרופות או טיפול רפואי לילדיהם. "25% מהילדים הלכו לישון רעבים. 22% מהילדים הלכו בשנה האחרונה לבית הספר ללא כריך או מזון אחר. העלאת שכר המינימום היא הכרחית, זו תוספת של כמה מאות שקלים. תוספת כזאת לפעמים היא מה שיעלה את המשפחה מעל קו העוני.

"יחד עם זאת", הוסיף מוזס, "חייבים להביא במקביל תכנית כלכלית מקיפה למלחמה ביוקר המחיה. ללא זאת, המעסיקים יגלגלו את העלאת שכר המינימום על מחירי המוצרים, וכך העובדים אמנם יקבלו יותר כסף לחודש אולם רמת החיים שלהם לא תשתנה בשל התייקרות מוצרי היסוד".

ח"כ אייכלר נאם גם הוא בכנסת ואמר: "כמה מעלות טובות לפירוק הממשלה הקודמת, הנוכחית. אחת מהן היא שהממשלה התעשתה ביום האחרון שלאחר האחרון להביא חוק שחברי כנסת רבים, ושגם אני חתום עליו, להעלות שכר המינימום ל-5,580 שקל. כבר שנה שלמה עומד ותקוע ולא מזיזים אותו, כי הייתה ממשלה טובה לאנשים שיש להם, ממשלה רעה מאוד לאנשים שאין להם, ולכן הדבר הזה תקוע. הרבה חוקים טובים הצענו ולא התקבלו".
מוזס שכר מינימום סטרוק יוקר המחיה כלכלת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד