כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בדרך להסלמה

אנטארקטיקה או ניו זילנד? לאן כדאי לברוח במלחמת עולם שלישית?

הפלישה של רוסיה לאוקראינה, ההתקפה של חמאס על ישראל והסכסוך בין ארה"ב וסין, המתיחות בצפון והירי ההדדי בין איראן לפקיסטן, גורמים לאנשים ברחבי העולם להיות מודאגים יותר ויותר מהאיום של מלחמת עולם שלישית. אילו מדינות עשויות להפוך למקלט בטוח עבור אנשים במקרה של מלחמה עולמית?

אנטארקטיקה או ניו זילנד? לאן כדאי לברוח במלחמת עולם שלישית?
מלחמה כוללת צילום: Pixabay

לאור האירועים האחרונים, המשברים והעימותים הצבאיים ברחבי העולם, רבים חשים שאנו על סף מלחמת עולם שלישית. ולמרות שמומחים מדגישים שהאינטרס של כדור הארץ למנוע התפתחות כזו, אנשים חווים מתח רב וחושבים היכן לחפש מקלט במקרה של מלחמה עולמית.

הפלישה של רוסיה לאוקראינה, ההתקפה של חמאס על ישראל והמלחמה בעזה, והסכסוך בין ארה"ב וסין, המתיחות בצפון והירי ההדדי בין איראן לפקיסטן, והלחימה של טורקיה עם הכורדים, גורמים לאנשים ברחבי העולם להיות מודאגים יותר ויותר מהאיום של מלחמת עולם שלישית.

אילו מדינות עלולות להפוך למקלט בטוח לאנשים, בהתחשב במיקומם, בהכנות, במשאבים וההקשר ההיסטורי שלהם?

האם שוויץ ניטרלית תשרוד במקרה של מלחמת העולם השלישית?

כנראה שיהיה קשה להפתיע מישהו עם העובדה ששוויץ נחשבת כיום לאחת המדינות הבטוחות בעולם, לאור יציבותה הכלכלית, הפוליטית והחברתית. 200 שנות הנייטרליות השוויצרית קיבלו "מכה קלה בכנף" רק בגלל הפלישה של רוסיה לאוקראינה, ואילצה את המדינה להראות את תמיכתה בעם האוקראיני.

אבל האם שוויץ יכולה להפוך למקום אמין ובטוח במקרה של מלחמה עולמית?

מומחים מאמינים שהמדינה מוגנת היטב בשל מיקומה הגיאוגרפי והנוף שלה. אחרי הכל, השטח ההררי יגן על שוויץ מפני פלישה, וניתן פשוט לפוצץ את הגשרים המחברים את המדינה לאזורים אחרים. בנוסף, חשוב לציין שלשוויץ יש מספיק מקלטים כדי להגן על האוכלוסייה גם מפני תקיפה גרעינית.

עם זאת, יש טיעון נגד גדול המצביע על כך ששוויץ היא לא האפשרות הטובה ביותר להימלט ממלחמת העולם השלישית. על פי חוות דעת פה אחד של מומחים, כדי לברוח ממלחמה עולמית, עדיף לבחור מדינות רחוקות ככל האפשר מארצות הברית, סין, רוסיה ואירופה בפרט, מכיוון שמקומות אלו עשויים להיות המוקד העיקרי של הלחימה. בנוסף, שוויץ תלויה מאוד ביבוא מזון, שכן אדמתה אינה פורייה במיוחד.

מדינות בטוחות - ניו זילנד ואוסטרליה

ניו זילנד ואוסטרליה עשויות להיות בין המקומות הבטוחים ביותר על פני כדור הארץ במקרה של מלחמת העולם השלישית. הם מוקפים במים מכל עבר, יש להם אקלים טוב, והכי חשוב, אין נמלי מים עמוקים שיכולים לשמש את כוחות הנחיתה של האויב למטרות תקיפה ולוגיסטיות. עם זאת, יש לזכור ששתי המדינות הללו תלויות גם ביבוא, אך האקלים המקומי מאפשר להן לגדל את היבולים שלהן.

אינדונזיה

האיים האינדונזיים הם מקום שקט ובטוח יחסית לשרוד במקרה של מלחמה עולמית. למדינה יש מגזר חקלאי מפותח, ולכן אינדונזיה לא תסבול מרעב אם ייפסק היבוא.

דרום אמריקה

החלק הדרומי של אמריקה, למשל, צ'ילה או ארגנטינה, מבודדים למדי מהעולם החיצון, ולכן אזורים אלו לא ייחשבו כמטרה במקרה של מלחמה עולמית. בנוסף, לדרום אמריקה אין סכסוכים חיצוניים, ולכן לא סביר שתתערב בלחימה למען האינטרסים של אף אחד.

אנטארקטיקה

לא משנה כמה קשה יהיה לדמיין את החיים במעמקים הקפואים, השטח של אנטארקטיקה עשוי להיות כנראה הצלה ממלחמת עולם שלישית. התיירות באי הקפוא מפותחת למדי למרות הלוגיסטיקה המורכבת והעלות של טיולים כאלה. עם זאת, יש לציין כי ניתן יהיה להימלט לאי הקפוא רק בהתחלה, שכן יהיה קשה ביותר לספק מזון ליבשת הקפואה.

ארגנטינה

למרות שלארגנטינה יש היסטוריה של מעורבות בסכסוכים, בעיקר עם בריטניה על הריבונות על איי פוקלנד בשנת 1982, המדינה הדרום אמריקאית נמצאה כמקום הסביר ביותר להימלט אליה לאחר מלחמה גרעינית.

מחקרים מצאו ששיגור 100 פצצות גרעיניות עלול לשחרר כל כך הרבה עשן שהוא עלול לחסום את השמש, מה שעלול להוביל לרעב ולכשל ביבול. כתוצאה מכך, ארגנטינה תהיה מקום טוב לחיות בו הודות לשפע של יבולים עמידים, כמו חיטה.

בהוטאן

לאחר הצטרפותה לאומות המאוחדות ב-21 בספטמבר 1971, בהוטן הכריזה על עצמה כניטרלית בכל עימות. מיקום זה אומר שלעתים קרובות הוא מדורג גבוה במדד השלום העולמי. השילוב של העובדה שהיא נטולת קרקע עם מספר רב של אזורים הרריים גורם לכך שבהוטן תהיה בטוחה במיוחד במקרה של מלחמת העולם השלישית.

פיג'י

לכל מי שרוצה להיות במדינה נידחת כשפורצת מלחמה, פיג'י עשויה להיות המקום בשבילו. מדינת האיים ממוקמת בדרום מערב האוקיינוס ​​השקט, במרחק של כ-4000 קילומטרים מהמדינה הקרובה ביותר לה, אוסטרליה.

מלבד היעדר הפוטנציאלי של אסטרטגיה צבאית, צבאה המונה 6,000 איש בלבד פירושו שהיא מדורגת במקום גבוה במדד השלום העולמי. בהתחשב בכך שרוב שטחה מורכב מיערות, כמו גם שפע של מינרלים ודגים, פיג'י עשויה להיות המקום האידיאלי להיות בו בזמן מלחמת עולם שלישי.

ניו זילנד

ניו זילנד מדורגת במקום השני במדד השלום העולמי וזכתה מזה זמן רב להערצה על עמדתה הלא מפלגתית בנושא סכסוכים. אם יותקף, השטח ההררי של המדינה מספק לאזרחיה הגנה אידיאלית.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד