כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צ'ק ליסט לבחירת מקום לחתונה

השאלות החשובות שכדאי לדעת כשבוחרים מקום לחתונה

צ'ק ליסט לבחירת מקום לחתונה
חתונה צילום: PEXELS
  1. האם המקום פנוי בתאריכו של החתונה?

    אז הגעתם למקום המשולם עבורכם והסתבר לכם שהתאריך לא פנוי מה תעשו? זוגות רבים ממש כמוכם נתקלים באתגרים כאלו שהם מכוונים לקיום חתונה. אחת הפתרונות לבעיה זאת מתחיל בתאריך האירוע. לרוב חתונה בשישי בצהרים מבוקשת אך התאריך באולם או גן שביקשתם תפוס אפשר תמיד לחפש וילה, טבע, גן ירוק שבו ניתן לקיים את האירוע.
    באזור השרון וקצת שפורצים את אזור המרכז ותל אביב תוכלו למצוא שטחים שיאפשרו לכם לקיים את החתונה שלכם ביום הנבחר.
  2. מהו מחיר השכירות ומה כלול במחיר?

    יש הבדל בין בחירת מקום מסודר כגון אולם גן אפילו מלון בוטיק לבין קיום אירוע שטח/טבע או במתחם עם חלק מהתשתיות, ננסה בקצרה להסביר ולפרט לכם על ההבדלים.
    לרוב אולמות וגנים יגיע עם ספקי קייטרינג מובנים ובכך תשלמו עבור שולחנות כסאות אולם בר בסיס +תפריט קייטרינג של המקום(לרוב מטבח מקומי). מערכות הגברה עיצוב משודרג וכו דברים שיעלו עוד כסף, כולל בר תוצרת חוץ שלרוב לא כלול. מחירי ההשכרה לרוב נעים בין 350-500+- תלוי בכמות האורחים שאתם מתחייבים לגן או אולם וכמובן במקום שתבחרו.

    לעומת זאת חתונות שטח יקרות יותר יכולות להתחיל ב600-800 ₪ לפחות תלוי בכמות האורחים שלכם. יש שטחים שיודעים לספק צוות ניהולי בנוסף לתשתיות בר ציוד ובכמות גדולה העלות השכרה יכולה לצאת מאוטד קרובה לאולם ברגע שתשלבו ספקי קייטרינג טובים ולא יקרים מידי. חתונה קטנה בשרון של 150 אורחים במתחם בטבע יכולה להתחיל לאירוע כולל כל המרכיבים באזור 700 שקלים לאורח כאשר אם הכמות תגדל ל300 אורחים תוכלו להגיע כבר ל515 ₪ לאורח.
    3. האם יש אפשרות לבחור בחבילה כוללת שירותי קייטרינג או יש להביא קייטרינג חיצוני?

    כאשר בוחרים במקום שבו אתם יכולים רק לשכור את המקום ואין הגבלה על בחירת הספקים כגון וילה, טבע, בריכה, חווה ומקומות נוספים בטבע תוכלו גם להביא את ספקי הקייטרינג בעצמכם.
    לרוב מתחמים אלו שמתמחים בקיום אירועים קטנים של עד 200 אורחים יודעים להמליץ על ספקי בוטיק וחברות קייטרינג שכבר עבדו במקום ובכך התהליך הופך לפשוט יותר.

    יתרון בעד קייטרינג שמציע המקום – מכיר את המקום יודע איפה להתמקם, מכיר את כל המגבלות ובמידה ואתם מתחברים לאוכל סביר להניח שגם המחיר המוצע יהיה אטרקטיבי עבורכם לעומת הבאת ספק חיצוני.

    יתרון בעד קייטרינג שתוכלו להביא לבד- לא מוגבלים באפשרויות, תוכלו לבחור להתאים ולשנות דברים בהתאם להעדפות שלכם. תוכלו להביא ספקי קייטרינג זולים יותר או יקרים יותר, בהתאם לתקציב שלכם וכמובן לדייק את צורת ההגשה, הנראות והדברים הקטנים שחשובים לכם.
    4. אילו שירותים והפקות יש במקום (קואורדינציה, ציוד סאונד ותאורה, צוות עזר, וכדומה)?

    לרוב במתחמים מסודרים תמצאו מנהל אירוע, תמצאו ציוד הגברה ולפעמים קצת תאורה שמהווים חלק מהצעת המחיר, מערכות הושבה ובעצם את הסטנדרט שצריך לקיום האירוע.

    במתחמי שטח לרוב כדי שתיקחו מפיק מלווה ומנהל אירוע , יש יותר תאומים שצריך לעשות ולכן כדי למנוע דברים שיכולים להשתבש אנחנו ממליצים להתחיל בתכנון האירוע עם מפיק. לרוב באירועי שטח המתקיימות בימי שישי צהרים בוילה או בטבע או אפילו חתונה על הים ,  תשתית  הספקים כגון הגברה וציוד לא תמיד כלולה במחיר וזה פרט שצריך לדעת האם המקום יוכל לקחת אחריות עליו או שיש צורך בהשכרת ציוד או השלת ציוד לאירוע. 
  3. ישנם מגבלות או הגבלות בשינוי הפרטים במהלך החתונה?

    אחד הדברים שיש לשים עליהם לב זה נושא שעות האירוע, האם יש תוספת מחיר מעבר לכמות שעות ומתי חייבים לסגור את המוזיקה. חתונות שמתקיימות תחת כיפת השמיים ולא משנה אם מדובר על 150 אורחים,200 אורחים יותר או פחות כפופות להנחיות וחוקים לרוב השמעת מוזיקה עד 23:00 אלא אם כן מדובר במקום עם רישיון עסק שתוכלו לקיים מוזיקה גם בשעה מאוחרת יותר בשטח פתוח. חשוב לוודא זאת לפני שתחתמו בידקו ששעות האירוע שסגרתם מספיקות לכל שלבי האירוע.

    דבר נוסף שיש לשים לב עליו והוא קורה לרוב לא בחתונות קטנות אלא באירועים של הרבה אורחים, מספר מקומות ההושבה. אירועים באולמות מבקשים התחייבות לכמות אורחים ויש צורך בהתחייבות למינימום מוזמנים אבל מה קורה אם יש יותר או פחות, המעקב יוכל לחסוך לכם כסף ולכן מעבר לרשימות מוזמנים תמיד טוב לשבץ מארחת או סוג של בקרת כניסה שלא תצטרכו לשלם אקסטרה.
    כמו כן אם מגיעים כמות אורחים גדולה יותר מבלי שנרשמו מראש תהיה לכם בעייה בהושבה לכן תמיד טוב שיש אלטרנטיבה להושבת אורחים וחשוב לקחת זאת בחשבון.
  4. האם ישנם חניות לאורחים והאם יש עלות נוספת עבורן?

    נושא החניה הוא שאלה מעולה במרכז תל אביב לרוב חניה בתשלום, תלוי באזור הנבחר. יש אולמות אירועים שיש להם הסדרי חניה עבור האורחים שלכם, או שאתם בתור חתן וכלה תוכלו לרכוש מראש פתקים לאורחים. בנוסף במקומות שיש בעיית חניה מביאים לרוב גם שאטלים לאירוע ובכך נותנים עוד שכבה של נגישות לאורחים(לרוב מבקשים מהם לחנות בחניון מוסדר ומשם יוצא שאטל).

ככל שתצאו מגבולות תל אביב והמרכז יהיה לכם קל יותר במציאת חניונים גדולים אשר חלקם גם בחינם. הרבה אולמות אירועים בשרון או מקומות באווירה של טבע אכן משלבים חניה לאורחים מתוך הבנה שזה המפתח לנוחות לקהל המוזמנים שלכם.

  1. אילו אפשרויות יש לקידום אווירה במקום (דיקורטים, תאורה מיוחדת, וכדומה)?

    ככל שהחתונה תהיה קטנה יותר האווירה תהיה אינטימית יותר. לכם בתור הזוג שבוחר את הפרטים השונים ישנה אפשרות לעצב את האירוע ע"י מעצבת או לעשות עיצוב בעצמכם. לרוב אפשרויות אלו מתקיימות במתחמים שהם לא גן ואולם שעובדים אם ספקים קבועים. לרוב מקומות באווירה טבעית משלבים קסם יחודי טבעי ונקי ששווה לנסות להעצים אותו. מעצבות לרוב יבחרו בדיוק של אזורי השולחנות, החופה וקבלת הפנים כדי להעניק את התחושות שאתם מחפשים.
  2. האם יש תקנות או הוראות ייחודיות שעלינו להכיר ולהקפיד עליהן?

    אולמות וגנים לרוב או לפחות כדי לבודק שיש להם רישיון עסק, פוליסות ביטוח אין חובות או הגבלים כך שאתם משלמים מקדמות אתם יודעים שהאירוע שלכם יתקיים.

    שמודבר באירוע שטח תחת כיפת השמיים הדבר הראשון שצריך לבדוק האם יש פוליסת ביטוח לאורחים- ביטוח צד ג, בנוסף חשוב לוודא שניתן לקיים אירוע ושהמקום שבחרתם יוכל להתחייב בכל מה שהוא אומר. במידה ויש הגבלה על עוצמת מוזיקה חושב וודא מראש האם אתם יכולים לייצר מסיבה או שבכלל מדובר במוזיקת רקע.
  3. איך מתנהלת התשלום – האם יש יתרונות לתשלום מראש או לחלוק את התשלום לחלקים?

    רוב האולמות והמקומות לא משנה אם מדובר באירוע בטבע,שטח וילה או בכלל במלון או גן יבקשו מקדמה ויבקשו יתרת תשלום לפני ואחרי האירוע. יש מתחמים שיהיו מאוד נוקשים וירצו סכומים מאוד גדולים בהתחלה בעת חתימת החוזה. בהתאם לרוח התקופה והמצב אנחנו ובכך שכולנו למודי משברים כגון קורונה כדי לתת מקדמות קטנות ככל האפשר וכמה שיותר קרוב למועד האירוע להעביר יתרות תשלום.
  4. האם יש תקופת זמן מסוימת להתחייבות בתאריכו של החתונה?

לרוב זוגות אוהבים לתכנן את החתונה שלהם מ3 חודשים קדימה ועד מעל שנה. אתם צריכים למצוא את המקום שאתם אוהבים ובהתאם לאופי שלכם תוכלו להחליט מתי הזמן הנכון להתחייב למקום. אפשרויות ביטול לאחר חתימת חוזה לרוב אפשריות בטווח של ימים ממועד החתימה לאחר מכן ישנה מדיניות של ביטול ופיצוי שניתן להבין מול אולמות גנים או מפיקים מכיוון שתאריך נתפס ובהתאם לזמן הביטול לא תמיד ניתן למצוא זוג שיכנס במקום. לכן לפני העברת התשלום וחתימת החוזה תנסו לדאוג לתשלום המקדמה לא יהיה גבוה ואם יהיה ביטול בפרקי זמן שתחליטו עליו יחד עם המקום תנסו לדייק בחוזה שזהו יתרת התשלום בכל מקרה של ביטול בהתאם ללוח הזמנים שהגדרתם.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד