כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בערכך כסף חמשת שקלים: מטבעות חדשות לפדיון הבן

לאור המכשולות הרבים: החל יצור נוסף של מטבעות הכסף לפדיון הבן תחת השגחתם המהודרת של רבני העיר בני ברק

בערכך כסף חמשת שקלים: מטבעות חדשות לפדיון הבן
מטבעות פדיון הבן החדשות צילום: יח"צ

בשורה משמחת לציבור יראי השם המדקדקים במצוות, לאור הביקוש הרב, הונפקו שוב סדרת מטבעות כסף מהודרות לפדיון הבן  שיעמדו תחת הכשרות המהודרת של רבני העיר בני ברק הגאונים רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א, ורבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א.

כידוע על פי ההלכה יש לתת לכהן בעת שמחת לידת בן בכור חמש שקלים מכסף צרוף, כאשר המהדרים במצוות מוודאים לפני הנתינה כי אכן המטבעות שבידם עונים על הערך הנדרש מן הדין.

בשנים האחרונות נפרצו הגדרות גם בתחום זה, וזייפנים רבים החלו לנצל את הצורך הרב הקיים בשוק, יחד עם אי הפיקוח, ולהפיץ מטבעות מזויפות, השוות הרבה פחות מהערך הנקוב עליהם, תוך כדי הטעיית צרכנים תמימים המבקשים לקיים את המוטל עליהם בהידור.

כך צצו פתאום מודעות המספרות על 'חמשת שקלים בזיל הזול' 'חמשת שקלים ללא מתחרים', האבות הטריים, שגם כך עסוקים מעל לראשם נפלו ברשת, ומעשה הנוכלות הקל הצליח מעל המשוער.

מטבעות פדיון הבן החדשות • יח"צ

רבנים ומורי הוראה רבים, מכל קצוות הקשת החרדית, ראו את המבוכה הרבה השוררת בתחום, ופנו כמובן מאליו למערכת הכשרות בראשות רבני בני ברק שליט"א, בבקשה כי יפעלו לתחם את הגדר, וליצור פיקוח בסטנדרטיים ההלכתיים הגבוהים והמחמירים ביותר, כפי הנהוג בכל תחומי הפיקוח שעל ידי מערכת הכשרות.

הגאונים רבני העיר שליט"א, נכנסו אכן לעובי הקורה, כאשר הם מורים למנהלי מערכת הכשרות להרים את הכפפה וליצור שיתופי פעולה עם יצרני מטבעות המוכנים לקבל על עצמם את הפיקוח המהודר של מערכת הכשרות, תחת הכללים הקפדניים והמחמירים שהתוו רבני העיר הגאונים שליט"א.
בסייעתא דשמיא יצאה לפני כחצי שנה סדרה ראשונה של מטבעות בהדרכת ובהנחיית רבני העיר שליט"א, תחת השגחת מערכת הכשרות, אך בעקבות הביקוש הרב סדרה זו  אזלה במהירות מן השוק, והצורך העצום צף ועלה שוב.

לאור הביקוש הרב הונפקו בימים אלו שוב סדרה של מטבעות כסף שעברו סדרת בדיקות מיוחדת על ידי מהנדס מתכות המתמחה בהרכב כל סוגי המתכות והמטבעות, שהגיע עם ציוד מעבדה מיוחד, והציג בפני רבני העיר שליט"א את אופן בדיקת המטבעות המקיפה המציגה את ההרכב המדויק של הכסף ממנו מיוצר המטבע, ואת משקלו המדויק, בכדי לוודא כי הרכב המטבעות ומשקלם, הינם לפי כל כללי ודקדוקי ההלכה.

פדיון הבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד