כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ביקורת על התביעה

שוחרר הנאשם האחרון שנכלא על תכנון פיגועים בבתי כנסת

הנאשם האחרון שהורשע יחד עם שלושה נוספים שכבר שוחררו בתכנון פיגוע נגד בתי כנסת בארה"ב, שוחרר מוקדם מהצפוי. נגד ארבעת הנאשמים הוגש גם כתב אישום על ניסיון להשיג כדי לפוצץ בתי כנסת

שוחרר הנאשם האחרון שנכלא על תכנון פיגועים בבתי כנסת
ניידת משטרת ניו יורק צילום: unsplash

אדם שהורשע בתכנון טרור שוחרר מהכלא על ידי שופטת שביקרה את ה-FBI על כך שהסתמך על מקור שהמציא כי ארבעה אנשים תכננו לפוצץ בתי כנסת בניו יורק ולהפיל מטוסים.

השופטת קולין מקמהן, העניקה ביום שישי לג'יימס קרומיטי, בן 58, שחרור מתוך חמלה מהכלא שישה חודשים לאחר שהורתה על שחרור שלושת הנאשמים השותפים שלו, הידועים כארבעת הגברים מניובורג בניו יורק, מסיבות דומות. ארבעת הגברים הורשעו באשמת טרור ב-2010. קרומיטי ריצה 15 שנים ממאסרו של 25 שנים.

על פי כתב האישום, ארבעת גברים הורשעו בתכנון לפוצץ בית כנסת בריברדייל ניו יורק ב-2009, אך שוחררו מוקדם מהצפוי לאחר ששופטת טענה שהעונשים שקיבלו "חמורים ובלתי צודקים". ארבעת הנאשמים ששוחררו הם אונטה וויליאמס, דיוויד ויליאמס, וולגר פיין, וג'יימס קרומיטי.

ארבעת החשודים נעצרו במאי 2009 זמן קצר לאחר שהניחו מטען דמה בתא המטען של רכב שחנה מחוץ לבית הכנסת ריברדייל בניו יורק, ושני מטעני דמה נוספים במכונית שחנתה מחוץ למרכז יהודי באזור.

מפקד משטרת ניו יורק דאז ריי קלי, אמר: "הם אמרו כי הם רוצים לבצע ג'יהאד". לדבריו, הם טענו: "אם יהודים יירצחו בפיגוע זה יהיה בסדר", סוכנות הידיעות AP דיווחה באותם ימים כי שלושה מתוך הארבעה התאסלמו; שלושה מהם היו אזרחים אמריקנים, הרביעי היה אזרח האיטי.

נגד ארבעת החשודים הוגש גם כתב אישום על ניסיון להשיג נשק נגד מטוסים. הם תכננו לירות את הטיל לעבר מטוסים בבסיס המשמר האווירי בניוברג, כ-100 קילומטרים צפונית לניו יורק. ה-FBI ושירותי הביטחון עקבו אחר החשודים וסיפקו להם נשק לא תקין דרך סוכן שעבד עם הנאשמים.

השופטת ששחררה שלושה מהם לפני חצי שנה ציינה כי אונטה וויליאמס, דיוויד וויליאמס וולגר פיין היו "פושעים קטנים שנקלעו לפני יותר מעשור לתוכנית שתוכננה על ידי סוכני FBI נלהבים מדי ומודיע אחד", כך אמרה השופטת המחוזית בארה"ב, קולין מקמהן, בפסיקתה. "הקונספירטורית הראשית האמיתית היתה ארצות הברית", כתבה השופטת מקמהן בהחלטתה.

היא אמרה שזה "היה נתעב" מצד הגברים להסכים להשתתף במה שכינתה "סרט המיועד לטלוויזיה של הממשלה". והוסיפה, "המשפט היה תוצר של מזימה פיקטיבית לעשות דברים שהגברים האלה מעולם לא העלו על דעתם, ושלא היו עומדים לקרות".

עורכי הדין של ההגנה אמרו שהמודיע הפדרלי שהאיד חוסיין הציע תשלום גבוה, קנה לנאשמים מצרכים וסיפק את הפצצות והטילים המזויפים. ההגנה תיארה את חוסיין כמניפולטור ששירת את עצמו, וניסה לרצות את הממשלה לאחר הרשעה שלו, שלא קשורה לתכנון הפיגועים.

כאמור בסוף השבוע שוחרר הנאשם הרביעי לאחר שריצה 15 שנות מאסר מתוך 25 שנגזרו עליו.

ארצות הברית אנטישמיות טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד