כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לקראת נסיגה

מכתב המפקדים: "אין סיבה שאחמד יחזור לעזה לפני שזיו וגלי ישובו לכפר עזה"

מכתב חריג שכותבים מפקדים בכירים בו הם דורשים להתנות את החזרת מיליון העזתים לצפון הרצועה בהשבת החטופים: "לא מצליחים לתרגם את הניצחונות לרמה המערכתית והאסטרטגית"

מכתב המפקדים: "אין סיבה שאחמד יחזור לעזה לפני שזיו וגלי ישובו לכפר עזה"
תמונות מפעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

130 סא"לים ואל"מים במיל' שמובילים את הלחימה בעזה, פונים במכתב פומבי חריג בו הם דורשים להתנות את החזרת תושבי צפון רצועת עזה בכך שכל החטופים ישובו לביתם. במכתבם, הם כותבים כי "התגייסנו לפני כ-100 ימים ולחמנו בכל הגזרות לטובת המטרות שהגדרתם לנו, שחרור החטופים והשמדת ארגון חמאס. ברצוננו לבטא את הערכתנו על אופן ניהול המערכה שמנוהלת ומובלת על ידי מפקדים שאין ראויים מהם.

בימים האחרונים צה"ל החל לשחרר חטיבות מילואים ומיד צפות ועולות בנו השאלות: האם עמדנו במשימה שלשמה התגייסנו, ואיך מתורגמים אותם הישגים משמעותיים שהשגנו בשדה הקרב להישגים ברמה האסטרטגית? לצערנו הרב, התשובה המסתמנת היא שצה"ל וממשלת ישראל לא מצליחים לתרגם את הניצחונות שהושגו בעמל רב ברמה הטקטית, לניצחון ברור ומוחץ ברמה המערכתית והאסטרטגית", נטען.

לדבריהם, מראש היה ברור שהלחימה תארך זמן רב, "אך עלינו לוודא כי ההישג היחיד שכן הושג במערכה עד לשלב הנוכחי אינו נשמט מידינו, והוא ההישג הקרקעי. פינינו, בצעד חסר תקדים, את מרבית אוכלוסיית העיר עזה וייצרנו שליטה מבצעית בחלקים נרחבים של העיר. את ההישג הזה עלינו לשמר לטובת המשך הלחימה, בראש ובראשונה עלינו להשלים את משימת פינוי האוכלוסייה מאזור הלחימה בצפון הרצועה ואז עלינו לוודא חסימה מלאה של המסדרון על בסיס נחל עזה, מעל ומתחת לקרקע".

בשל כך יש להבטיח את השבת החטופים ע"י הצבת התנאי. לדביהם מדובר ב"משוואה כה פשוטה ומתבקשת. אין שום סיבה שאחמד יחזור לביתו בעזה לפני שזיו וגלי ישובו לבתיהם בכפר עזה".

עוד הם כותבים כי יש לוודא ש"צה"ל משלים את מלאכת פינוי התושבים מהעיר עזה, אינו מאפשר אספקה הומניטרית והפעלת בתי חולים בתוך העיר עזה ומוודא שהתושבים לא חוזרים לבתיהם עד שהחטופים מוחזרים. מותר, לאחר בירורים שערכנו, לפי החוק הבינלאומי, להטיל מצור על אזור מסוים בתנאי שמאפשרים לאזרחים הנמצאים בו מסדרונות פינוי.

זה נכון ערכית, צבאית ומדינית ולפי הדין הבינלאומי. אנו מכריזים בקול ברור וחזק: 'לא חוזרים עד שמנצחים'. אסור שגם המלחמה הנוכחית תסתיים בתחושת חמיצות נוראה ובהמתנה לסבב הבא. נקרתה בפנינו הזדמנות לשינוי המציאות מן היסוד. קחו מנהיגות והימנעו ממחלוקות וריבים. עמדו מלוכדים מול האויב ומאוחדים ותנו לנו לעשות את כל השאר", חתמו את המכתב.

עזה צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד