כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרוש לשגריר הבריטי: "אין פרטנר לשלום"

הח"כ האגודאי אירח את שגריר בריטניה בישראל, והדגיש: "מי שאינו מתנער מהחמאס בתל אביב - יקבל אותו ח"ו בלונדון"

פרוש לשגריר הבריטי: "אין פרטנר לשלום"

חה"כ מאיר פרוש, אירח היום (ד) בלשכתו את שגריר בריטניה בישראל, מר מת'יו גולד, וסגנו רוברט ג'ון דיקסון, אשר ביקשו לדעת, מה הלך הרוח ועמדת הציבור החרדי לקראת הבחירות, ומה עמדתם בכל הנוגע לתהליך המדיני, כך גם דנו על מצבם של יהודי אירופה בכלל ובריטניה בפרט.

בפגישה השתתף גם הרב אהרן דוד דייויס, מנהל אגף קשרי חוץ של מרכז 'אגודת ישראל' בירושלים. פגישה זו נערכה במסגרת מערכת הקשרים הענפה של מרכז 'אגודת ישראל' בירושלים עם שגרירות בריטניה.

ח"כ פרוש פתח ואמר כי, "היה היום פיגוע בתל אביב, ונאמר לי שהחמאס מברך את המחבל שעשה את הפיגוע, לצערי העולם טועה וחושב לרגע שהחמאס זה לא כמו ארגון דאעש, שכל מטרתו היא להרוג אנשים, ואילו מחבל של חמאס שנכנס ויורה באנשים, עושה זאת במטרה לקבל מדינה, ולא סתם בכדי להרוג, העולם לצערי לרגע חושב שאולי אותו מחבל מהחמאס צודק. אבל לעולם אסור להיכנס לסיבות, למה הוא עשה את זה, השאלה שצריכה להישאל היא, מה הוא עשה, מדוע הוא הורג, על העולם לדעת שדאעש וחמאס זה אותו דבר, היום הוא הורג אנשים חפים מפשע בתל אביב כי אין לו מדינה, ומחר הוא יהרוג בלונדון כי הוא לא אוהב את תוצאות הבחירות שם. כי זו הדרך שלהם, להרוג, ועל שיטת הרצח והטרור, העולם צריך להתלכד ולהתייחס לפעולותיו של חמאס, כמו של דאעש.

"בוודאי שלא צריך להסביר לבריטים", הוסיף ח"כ פרוש, "שאם הפלסטינים יורים עלינו רקטות אז אנחנו יכולים וחייבים להחזיר להם, וכי מה ממשלת בריטניה הייתה עושה אם צרפת הייתה יורה עליהם טילים, זה לא דרך, שאם אתה לא מקבל את מה שאתה רוצה, אתה הורג".

השגריר הבריטי, מתיו גולד, הדגיש שלממשלה הבריטית בראשות דיוויד קמרון, היה עמדה ברורה שהקונפליקט בעזה זה בגלל שחמאס יורה טילים, וכך הם הסבירו למדינות נוספות בעולם, שהם צריכים להבין מה היה קורה, אם הפצצות היו נופלים עליהם.

השגריר הוסיף שהעובדה שחמאס ירד מרשימת ארגוני הטרור זה רק בגלל בעיה טכנית, בית המשפט נתן הארכה בזמן, ואנגליה פועלת לתקן את זה, אם אתה שואל את הציבור באנגליה, הם יגידו שחמאס הוא ארגון טרור.

לשאלת השגריר מה הוא חושב על הסיכוי של תהליך מדיני עם הפלסטינאים, ענה פרוש, "זה בכלל לא עומד על הפרק, אך גם לשיטת אלה שרוצים לתת להם מדינה, הם חייבים להבין, שאין פרטנר שאתה יכול לדבר איתו". כהוכחה, אמר הרב פרוש "עשינו כביכול שלום עם מצרים, אך מובראק לא בא לישראל, כי עדיין הוא הזדהה עם הפלסטינאים, נתנו לחיזבאללה את לבנון, ובכ"ז הם ממשיכים להתחמש בדרום לבנון. בכל מקרה אין עם מי לדבר שם, אם יתנו להם מדינה הם יעשו שם, מה שהם רוצים, מה שקרה בעזה, יקרה מחר ביו״ש.

"יתירה מכך", אמר הרב פרוש, "הטענה של שתי מדינות לשני עמים יביא שלום היא מגוחכת, ב-47 הציעו להם שתי מדינות, והם לא רצו, הם חשבו שבאמצעות פצצות וטרור הם יקבלו את מה שהם רוצים, ב- 67, נאצר אמר את זה מפורשות, שיזרוק את היהודים לים".

ח"כ פרוש הוסיף והדגיש בפני השגריר הבריטי, את העובדה שבשנתיים האחרונות, כאשר נתניהו היה ראש ממשלה, ראש צוות המשא ומתן עם הפלסטינאים של הממשלה בישראל, הייתה ציפי ליבני, תשעה חודשים נמשך המשא ומתן, והעובדה שארה"ב אשר הייתה המתווך, לא האשימה את ישראל, כאשר הוא יתפוצץ, וציפי ליבני לא שברה את הכלים, ולא פרשה מהממשלה, מלמד שישראל הודיעה שהיא מוכנה למסור חלקי אר"י, והציעה את המקסימום שהציעה אי פעם ממשלה בישראל. כך שגם לשיטתם של אלה שצריך לעשות שלום עם הערבים, אין פרטנר לשלום. במקום להשקיע מאמצים בלשכנע את ישראל לעשות שלום, צריך להגיד שהטרור זה לא דרך, כך יישפך פחות דם בעולם.

עוד הוסיף ח"כ פרוש, "ההבדל בין הרצוג וליבני לנתניהו, זה רק מי שיתפתה ללכת יותר מהר למשא ומתן, אני מאמין שכאשר יאמרו להרצוג שיש ערבויות מהעולם, הוא זה שיתפתה ראשון, אך לצערי גם נתניהו ייגרר, רק שאצלו אולי זה ייקח יותר זמן".

בנושא הערבויות של העולם, אמר פרוש: ״מועצת הביטחון נתנה ערבויות על הנסיגה של לבנון בשנת 2006, אך החיזבאללה מצפצף ומכניס נשק לדרום לבנון, ומועצת הביטחון שנתנה ערבויות לא עושה דבר בשביל זה, כך שאין לך על מי לסמוך, לא על מועה"ב ולא על המעצמות. אני יכול רק לומר לך בוודאות, שאם כל העולם יתאחד ויאמר שהטרור אינו חוקי, יהיה יותר מהר שלום בעולם, ויש לי הרגשה שאם הנושא של הטרור לא יטופל, אף אחד לא יסמוך על שום דבר, ושום ערבות".

השגריר הבריטי סיפר לח״כ פרוש, שלאחרונה הוא ערך בהתאם למדיניות מוצהרת של הממשל בבריטניה, ביקורים אצל אדמו"רים, רבנים, ישיבות, כאשר המטרה היא ללמוד ולהבין ככל שאפשר את הציבור החרדי, והם רואים חשיבות רבה בכך.

ח״כ פרוש ברך אותו על כך ואמר ״אני מאוד מעריך את זה, עצם הדבר שבריטניה מבקשת להראות שחשוב לה הקשר עם החרדים, מוכיח שאנגליה לא הולכת עם עיניים עצומות וכל נושא היא רוצה להבין ולהכיר, מה גם, שזה מחזק את התפיסה שהחרדים מהווים גורם חשוב ומשמעותי במדינה, לצערנו הרב הממשלה שלנו לא יודעת ומבינה את זה, יש כאלה שרוצים להכניס את אותם בחורים שביקרתם בישיבות, לכלא".

הפגישה התארכה, כאשר נושאים רבים אקטואליים וחשובים עלו על הפרק. בסיום הפגישה סיכמו שגריר בריטניה, מתיו גולד, וחה"כ הרב פרוש על המשך שיתוף פעולה של אגו"י בירושלים עם השגרירות ועל קיום פגישות גם בעתיד.
פרוש שגריר בריטניה טרור צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד