כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ברקע המחסור הצפוי

לאחר 90 שנה: תנובה מפסיקה לשווק את המוצר הבסיסי

חברת תנובה הודיעה לאחרונה לקמעונאים ולבעלי הלולים כי היא מתכוונת להפסיק את השתתפותה בשוק הביצים - שמגלגל כ-2 מיליארד שקלים מידי שנה

לאחר 90 שנה: תנובה מפסיקה לשווק את המוצר הבסיסי
מוצרי תנובה צילום: Michael Giladi/Flash90

חברת תנובה החליטה כי היא מפסיקה את פעילות שיווק הביצים שלה, כך מדווח ב-Ynet. החברה הודיעה ללולנים כי תוקף ההסכם של החברה עומד לפוג ואין בכוונתה להאריך אותו. כיום החברה שולטת על כ-13% משוק הביצים, שמגלגל סכום של כ-2 מיליארד שקלים מידי שנה, ולמרות זאת בחברה טוענים כי הפעילות אינה רווחית ולכן מעוניינים בהפסקתה.

בשבוע שעבר דווח כי בשל העובדה שמאז פרצה המלחמה ענף הלולנות, שרובו נמצא בצפון, נוצר קושי בהגעה ללולים וקיים מחסור בביצים, משרד החקלאות אישר ייבוא של עד 30 מיליון ביצים מחו"ל. מנגד, היבואנים טוענים שיהיה מאוד קשה לייבא השנה, מאחר שהמחירים בחו"ל גבוהים יחסית בעוד בישראל המחיר מפוקח. עם זאת ההנחה היא שלא תהיה ברירה אלא לנקוט בפתרון זה.

כזכור, לפני ארבע שנים עם פרוץ משבר הקרונה, הגדיל המשרד את המכסה הפטורה ממכס למשווקי הביצים בהיקף של כ-100 מיליון ביצים, אך הן לאור ההגדלה הפתאומית בביקוש המקומי והן לאור בעיות שינוע וזמני הפלגה שחוו אז השווקים, וגם אז טענו המשווקים כי הם לא מצליחים לייבא ביצים במענה לביקוש הגובר.

תנובה מחסור ייבוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד