כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השר תוקף

בלתי נתפס: מעל חצי מיליון שקל לפרק וזה על חשבונכם

זעם רב על תאגיד השידור הציבורי 'כאן' שמשולם מכספי המיסים של כולנו בגין תוכנית חדשה בת שישה פרקים שעולה החל מהערב ועלות כל פרק שלה כ-600 אלף שקלים | שר התקשורת קרעי מתערב ודורש הסברים | עמית סגל: "600 אלף שקל על חשבוננו לאביר ההתייעלות הציבורית רולניק"

בלתי נתפס: מעל חצי מיליון שקל לפרק וזה על חשבונכם
אולפני תאגיד השידור הציבורי - כאן צילום: שי אפשטיין

תאגיד השידור הציבורי 'כאן 11', שממומן מכספי משלם המיסים, מעלה הערב (ראשון) תוכנית כלכלית חדשה בשם 'דוח רולניק' שתתפרס על שישה פרקים, כאשר עלות כל פרק עומד על כ-600 אלף שקלים בהגשת איש התקשורת גיא רולניק, ממקימי 'דה מרקר' וכיום סגן מו"ל 'הארץ' עמוס שוקן. כך נחשף בעיתון 'גלובס'.

בעיתון מצטטים גורמים בשוק התקשורת שמציינים כי עלות התוכנית של רולניק גבוהה במיוחד לתוכנית בסדר גודל כזה ביחס למקובל בשוק. בתאגיד 'כאן' אומרים על כך שכאשר תוכנית היא עתירת פרקים, עלויות ההפקה יורדות, אך כשתוכנית כוללת מספר בודד של פרקים, העלויות שלה גבוהות יותר.

גיא רולניק סיפר לפני ארבעה ימים בראיון לטלי מורנו בפודקאסט של 'כאן' כי "זה התחיל לפני שנתיים, ולפני שנה וחצי התאגיד החליט שהוא רוצה סדרת תחקירים. יש שורה של נושאים שאני כותב עליהם שנים, והבנו שצריך להגיע עם זה לכלל הציבור בתאגיד השידור הציבורי".

גיא רולניק. (מתוך כאן 11)

לדבריו באותו ראיון, היו לו בקנה כבר 12 פרקים, אולם הכול השתבש. "זה התחיל עם הקרע בעם סביב השינויים המשפטיים, מה שאני קורא 'הפיכה משטרית' ואחרים 'רפורמות משפטיות'. ארגנו את הכול מחדש, היינו מוכנים לצאת באזור ספטמבר, ואז הגיע ה־7 באוקטובר, ועשינו את כל הסדרה מחדש".

כך מצדיקים בתאגיד את העלות 

מתאגיד השידור הציבורי 'כאן' נמסר בתגובה לכתבה של נבו טרבלסי ב'גלובס': "מתוקף חוק ועל בסיס קריטריונים מקצועיים בלבד, התאגיד משקיע מיליוני שקלים בשנה ביצירה ישראלית והפקות מקומיות - שכוללות תוכנית תחקירים, תעודה, דרמה, תרבות ובידור. התוכנית תוכננה לעלות לשידור לפני טבח ה־7 באוקטובר. בעקבות המלחמה, היא צולמה בחלקים נרחבים שלה מחדש, נערכה שוב ועברה את ההתאמות התקציביות והתוכניות הנדרשות נוכח האירועים".

על הטענה כי התוכנית משודרת דווקא בשידור הציבורי, נמסר כי "מקום שידורה הטבעי של הסדרה, שספק אם יכולה הייתה למצוא מקום בערוצים המסחריים, הוא בשידור הציבורי. התוכנית אינה דוקומנטרית או עוסקת בראיונות, אלא היא תוכנית תחקירים בה פועלים כמה מהתחקירנים המובילים בישראל. היא מתבססת על תחקיר חובק־עולם וכוללת צילומים בשורה ארוכה של מוקדים על פני הגלובוס".

שר התקשורת פנה לרואי החשבון המבקרים של התאגיד

שר התקשורת שלמה קרעי שנחשף לפרסום הגיב ואמר הערב: "בעקבות הפרסום של ״גלובס״ שמצא כי תאגיד השידור הציבורי השקיע כ-600 אלף ₪ לפרק בתוכניתו של גיא רולניק, פניתי לרואי החשבון המבקרים של התאגיד בדרישה לעריכת ביקורת מיוחדת ולמסירת מידע בעניין תאגיד השידור הישראלי.

מצויים אנו בתקופה משקית קשה, הנגרמת בשל המלחמה שהתרגשה עלינו. כמעט כל גופי הממשלה נדרשו לקיצוצים משמעותיים בתקציביהם, אולם גזרות אלו פסחו על התאגיד. חרף זאת, אין זה סביר שהתאגיד – אף בשגרה, לא כל שכן בתקופת קיצוצים – ינהג בפזרנות בכספי הציבור שהופקדו בידיו.

בטח "דה-מרקר" יביעו מחר בכותרת הראשית את תדהמתם על בזבוז כספי הציבור…". לשון תגובת השר.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל הגיב לפרסום ב'גלובס' וכתב ברשתות החברתיות: "600 אלף שקל לפרק על חשבוננו בתאגיד בשביל תכנית לגיא רולניק מדה מרקר. אני מבין שהקריאות של עיתונו לקיצוץ בתקציבי הממשלה בזמן מלחמה ולעצירת הבזבזנות נעצרו כשזה נוגע לעצמו".

עוד הוסיף ועקץ, "600 אלף שקל על חשבוננו לאביר ההתייעלות הציבורית רולניק - זה כספים קואליציוניים או בבסיס התקציב".

כאן 11 שלמה קרעי עמית סגל גיא רולניק תאגיד השידור הציבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד