י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"עניין של דקות ספורות"

כך ניצלו חייו של האברך החשוב שהתמוטט בשבת

מתנדבי הצלה הגיעו במהירות שיא והצילו את חייו של אברך חשוב שהתמוטט בבני ברק בצהריי השבת. היום הם הגיעו להתעניין בשלומו בבית החולים | "הרופאים אמרו לי שזה היה עניין של דקות ספורות", אמר האברך למתנדבים

כך ניצלו חייו של האברך החשוב שהתמוטט בשבת
מתנדבי הצלה אצל האברך צילום: דוברות הצלה

פחות מדקה עברה מאז קיבל חובש הצלה דוד אדלהיט את הקריאה ועד שהגיע לביתו של תלמיד חכם חשוב בבני ברק, שעבר אירוע דום לב והתמוטט בשבת אחר הצהריים.

האירוע התרחש בצהרי השבת לאחר הסעודה ולקראת שעת מנחה, כאשר בתו של אותו אברך חשוב בשנות החמישים לחייו, חייגה למוקד החירום של מד"א ודיווחה כי אביה התמוטט ואינו נושם. חובש הצלה ותורן השבת דוד אדלהיט שגר בסמיכות הגיע למקום במהירות שיא, זיהה כי המטופל איבד את הכרתו והתחיל באופן מיידי לבצע בו פעולות החייאה מצילות חיים, תוך כדי פעולות ההחייאה הוא חיבר את המטופל למכשיר הדפיברילטור שברשותו שהמליץ על מתן שוק חשמלי. תוך דקות הצטרפו אליו גם הכוננים חיים ברגמן – סמנכ"ל הצלה, איציק גרמן, וגוי השבת של הארגון תאופיק אל רחמן, שהמשיכו בביצוע עיסויי לב והנשמות.

צוות טיפול נמרץ של מד"א שהגיעו לאחר מכן, המשיכו בטיפול המציל חיים ופינו אותו לצינתור דחוף בבית החולים איכילוב שבתל אביב.

היום (ראשון), ערכה הנהלת הצלה ביקור חולים בהשתתפות יו"ר 'הצלה' אשר שלומוביץ, מנכ"ל 'הצלה' יעקב יוזעף והסמנכ"ל חיים ברגמן שאף השתתף בפעולות ההחייאה. כאשר נכנסו לחדרו במחלקה שבבית החולים איכילוב, הוא כבר ישב על מיטתו כשהוא לומד מסכת תענית. האברך הניצול, הודה להם בהתרגשות על שהצילו את חייו, "הרופאים אמרו לי שזה היה עניין של דקות ספורות", אמר.

דוד אדלהיט, חובש הצלה שהגיע ראשון לאירוע מספר: "קיבלתי את הקריאה ממוקד החירום ורצתי במהירות לכתובת. כשהגעתי למקום התחלתי לבצע פעולות מצילות חיים הכוללות עיסויי לב, מתן שוקים חשמליים והנשמות. זמן קצר לאחר מכן הצטרפו חובשי הצלה נוספים לפעולות ההחייאה וכאשר הגיע צוות הטיפול נמרץ, החולה כבר החל לחזור להכרה מלאה".

יעקב יוזעף, מנכ"ל הצלה מסר: "חובשי ומתנדבי הצלה, עומדים הכן וזמינים להצלת חיים עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, בכל מזג אוויר, גם בשבתות ובימי חג. המסירות של המתנדבים, יכולה לבוא גם על חשבון שעות המנוחה או זמן איכות עם המשפחה. את הסיפוק הגדול אנו שואבים מהרגעים המיוחדים האלו, כאשר מגיעים לביקור חולים ורואים כיצד אברך חשוב שרק אתמול היה כפסע ממצב בלתי הפיך ואסון ח"ו, ניצב מולנו כשהוא כבר חזר ללמוד בחיות את דף הגמרא" מסכם יוזעף.

אברך כולל בני ברק הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד