כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מגן על מדינת היהודים

רבה הראשי של בריטניה: "הטענות כי ישראל מבצעת "רצח עם" שגויות"

הרב אפרים מירוויס רבה של בריטניה אמר שההאשמות כי ישראל מבצעת רצח עם נועדו "לקרוע את הפצע הפעור עדיין של השואה". דבריו של הרב הראשי פורסמו לקראת יום השואה הבינלאומי החל ב-27 בינואר

הרב מירוויס
הרב מירוויס צילום: בריאן מינקוף

רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, טען כי תיאור הפעולה הצבאית של ישראל בעזה כ"רצח עם" הוא "היפוך מוסרי, שמערער את הזיכרון של הפשעים הגרועים ביותר בהיסטוריה האנושית".

הרב אפרים הוסיף כי מדובר ב"ניצול שגוי של המונח לעתים קרובות יותר ויותר" שנעשה כדי "לקרוע את הפצע הפעור עדיין של השואה".

דבריו של הרב הראשי שפורסמו ב"סאנדיי טלגרף" לקראת יום השואה הבינלאומי החל ב-27 בינואר מגיעים לאחר שדרום אפריקה הגישה תביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי של האו"ם בהאג והאשימה את ישראל בביצוע רצח עם.

הוא הוסיף כי ניצול שגוי של המילה "רצח עם" היה עלבון לקורבנות ולניצולי השואה, וגם לאלה שנרצחו ברצח עם בקמבודיה, רואנדה, בוסניה ודרפור.

"זהו מונח שנתפס לא רק כדי למגר כל תפיסה שלישראל יש אחריות להגן על אזרחיה, אלא גם לפעור את הפצע הפעור עדיין של השואה, בידיעה שהיא תסב כאב יותר מכל האשמה אחרת", כתב הרב אפרים מירוויס. "זהו היפוך מוסרי, שמערער את הזיכרון של הפשעים הגרועים ביותר בהיסטוריה האנושית".

הרב מירוויס ציטט את ההגדרה המשפטית של רצח עם כמעשים שבוצעו מתוך "כוונה להשמיד, כולה או חלקית, קבוצה לאומית, אתנית, גזעית או דתית".

הוא הוסיף: "צריך להיות ברור שאם מטרותיה של ישראל היו רצח עם, היא הייתה יכולה להשתמש בכוחה הצבאי כדי לשטח את עזה תוך ימים ספורים. במקום זאת, היא מסכנת את חיי חייליה שלה בפעולות הקרקע שלה, מאבטחת מסדרונות הומניטריים ומפרסמת הודעה מוקדמת לאזרחים על פעולותיה, אפילו תוך פגיעה במטרותיה הצבאיות".

הוא הוסיף כי המלחמה "תסתיים מחר אם חמאס ישחרר את בני הערובה של ישראל ויניח את נשקו", מה שאמור "למנוע כל טענה לרצח עם", אך ציין כי "אף אדם הגון לא יוכל להתרגש מהסבל הטרגי של פלסטינים חפים מפשע".

 

בריטניה מלחמת חרבות ברזל בית הדין הבינלאומי בהאג חמאס דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד