כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
רוצים להמשיך לתקוף

המורדים החות'ים פועלים לקבל משלוחי נשק מאיראן

החות'ים עשויים לנסות לתקוף כוחות מערביים באזור. איראן תומכת בחות'ים יחד עם חיזבאללה עם נשק אימונים ומימון. המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן מקווים לקבל נשק נוסף מטהראן

המורדים החות'ים פועלים לקבל משלוחי נשק מאיראן
מורדים חות'ים צילום: צילום מסך

מידע מודיעיני שנאסף לאחרונה על ידי ארה"ב ומדינות מערביות אחרות מצביע על כך שהמורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן מקווים לקבל נשק נוסף מטהראן, מה שמעלה חשש שהארגון נחוש להמשיך בהתקפות על הספינות בים האדום ומאיים בסכסוך רחב יותר במזרח התיכון.

בכירים אמריקאים ניתחו במשך חודש לפחות מידע על תכנון החות'ים למתקפות, וגילו ניסיונות מצד החות'ים להשיג ציוד לחימה נוסף הנחוץ לשיגור טילים לעבר ספינות משא, כך אמר גורם רשמי לאתר 'פוליטיקו'.

המודיעין גם ציין כי ראשי המיליציה עשוים לנסות לתקוף כוחות מערביים באזור. עם זאת, לא ברור אם התקיפות האחרונות של ארה"ב בתימן שינו את התכנון של החות'ים לגבי התקפות אלה.

ההתפתחויות מגיעות מספר ימים לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הודה שהתקיפות בראשות ארה"ב נגד החות'ים לא הצליחו לעצור את ההתקפות על ספינות מסחריות, ובמקביל גם התחייב להמשיך לפגוע באתרים בתימן כדי לבלום את יכולות החות'ים.

איראן תומכת בחות'ים יחד עם חיזבאללה עם נשק אימונים ומימון. נשק חדש מאיראן יכול להחליף את אלה שהחות'ים איבדו בתקיפות של ארה"ב ובעלות הברית מאז החלו ב-11 בינואר.

המשלוחים הם סימן לכך שטהראן ממלאת תפקיד ישיר בדלקת המשבר בים האדום, לדברי הגורם האמריקני ובכיר במשרד ההגנה.

כמה מומחי ביטחון מאמינים כי משלוחי הנשק של איראן ותמיכתה הרחבה בחות'ים הם ניסיון לנצל את המהומה כדי לגרש חיילים אמריקאים מהמזרח התיכון.

הגנרל האמריקאי בדימוס פרנק מקנזי, רמטכ"ל ארה"ב עד 2022 אמר כי שלושת המטרות של טהראן הן: שימור המשטר, השמדת ישראל וסיום הנוכחות האמריקנית באזור.

"בהתבסס על זה, הם לא מחפשים מלחמה בקנה מידה גדול עם ארצות הברית כי הם יודעים שהמשטר יהיה מאוים", אמר.

איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד