ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
תכנן התקפות המוניות

שני מחבלים מסוכנים עומדים להשתחרר מהכלא בבריטניה

שניים מהמחבלים המסוכנים ביותר בבריטניה, כולל בכיר באל-קאעידה שתכנן רצח המוני ואיש דאעש, עשויים להשתחרר בעוד מספר חודשים מהכלא. בספטמבר האחרון דווח שבקשתו של אחמד להשתחרר על תנאי נדחתה מכיוון שהוא עדיין מסוכן

שני מחבלים מסוכנים עומדים להשתחרר מהכלא בבריטניה
שוטרים בבריטניה צילום: pexels

שניים מהמחבלים המסוכנים ביותר בבריטניה, כולל בכיר באל-קאעידה, שנכלא למאסר עולם בגין תכנון רצח המוני, עלולים לצאת לרחובות חופשיים בעוד מספר חודשים, כך מדווח ה'דיילי מייל'. הוא נכלא למאסר עולם בשנת 2008.

רנג'יב אחמד נכלא לאחר שנתפס עם רשימת אנשי קשר של מחבלים כתוב בדיו בלתי נראה ותרמיל עם עקבות של חומר נפץ. אחמד הוא הפעיל האירופי הבכיר של אוסאמה בן לאדן, והיה האדם הראשון שהורשע בבריטניה בגין היותו מנהיג חוליית טרור.

בספטמבר האחרון דווח שבקשתו של אחמד להשתחרר על תנאי נדחתה מכיוון שהוא עדיין מסוכן, ועליו להשתתף בתוכנית דה-רדיקליזציה בת שנה.

המחבל בן ה-47 ביקש מוועדת השחרורים להמליץ ​​על שחרורו, והבקשה נדחתה. זה היה הדיון השני שלו - וכעת צפוי דיון שלישי בעוד חודשים וייתכן כי הוא ישוחרר. באוגוסט 2022 הוא ביקש לראשונה להשתחרר מועדת השחרורים, אך נדחה. המחבל יליד רוצ'דייל בבריטניה עמד בראש חוליית אל-קאעידה בת שלושה אנשים שתכננה התקפות המוניות.

מחבל נוסף שעלול להשתחרר בקרוב הוא איש דאעש. אראס מוחמד חמיד, בן 32, נכלא לשבע שנים ב-2017. ועדת השחרורים הודיעה שהוא נמצא בבדיקה, אך טרם נקבע תאריך וזה צפוי להיות השנה. הוא הורשע בשתי עבירות של הכנה למעשי טרור.

חבר הפרלמנט נייג'ל מילס אמר: "אלה טרוריסטים מסוכנים מאוד ואסור לשחרר אותם. יש פחדים אמיתיים שהם יפיצו את השנאה והרוע שלהם".

בריטניה דאעש טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד