א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
צלבי קרס בגלוי

הנהלת האוניברסיטה לא הודיעה ​​לסטודנטים יהודים על איומי פצצה

סטודנט יהודי נמנה עם כמה סטודנטים שהגישו לאחרונה תביעות נגד מוסדות הלימוד שלהם בארה"ב כדי להילחם בגל הגואה של אנטישמיות בקמפוסים ובקולג'ים. ההנהלה לא הודיעה ​​לסטודנטים על איומי פצצה נגד ארגון הסטודנטים היהודי 'הלל'

הנהלת האוניברסיטה לא הודיעה ​​לסטודנטים יהודים על איומי פצצה
סטודנטים אילוסטרציה צילום: Pixabay

סטודנט ישראלי אמריקאי בן 21 באוניברסיטת פנסילבניה מסרב לשתוק לנוכח האנטישמיות המשתוללת בקמפוס. הסטודנט נמנה עם מספר הולך וגדל של תלמידים שפנו להליכים משפטיים כדי להשיב מלחמה נגד מוסדות הלימוד שלדעתם אינם מצליחים להגן על תלמידים יהודים מפני שנאה והטרדה.

בראיון ל'דיילי מייל' התלמיד האשים את המוסד היוקרתי בחוסר טיפול באנטישמיות ההולכת וגוברת בתוך האולמות שלו, וטען כי בית הספר ביצע הפרות של חוק זכויות האזרח הפדרלי.

הוא טען שההנהלה לא הודיעה ​​לסטודנטים על איומי פצצה נגד ארגון הסטודנטים היהודי 'הלל' של האוניברסיטה ואיפשרה להציג צלבי קרס בגלוי.

"אם האוניברסיטה לא תשמור על החוק והכללים שלה, אז מערכת המשפט תעשה זאת", אמר הסטודנט הישראלי-אמריקאי ל'דיילי מייל'.

בשבוע שעבר הגישה קבוצה של שישה סטודנטים יהודים בהרווארד תביעה נגד ההנהלה, בדרישה לפטר פרופסורים אנטישמיים ולהטיל משמעת של סטודנטים שמציקים להם ומאיימים עליהם. גם אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי וניו יורק מתמודדות עם טענות דומות.

הסטודנט נמנה עם כמה סטודנטים מודאגים שהגישו לאחרונה תביעות נגד מוסדות הלימוד שלהם במסגרת חוק זכויות האזרח משנת 1964 כדי להילחם בגל הגואה של אנטישמיות בקמפוסים ובקולג'ים.

לאחר שהביע דאגה מהעוינות הגואה כלפי יהודים בעקבות מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר וקרא לטפל בנושא, הוא חש התעלמות מוחלטת.

"שלחתי 15 הודעות דוא"ל שבהן התחננתי לנקוט פעולה לפני פניה לבית משפט", אמר.

"ברוב המקרים לא הייתה תגובה כלשהי או שזה היה רק 'אנחנו לוקחים את זה ברצינות' - אבל בכל פעם שאמרו לי שהם מתייחסים לזה ברצינות, היה עוד אירוע גדול,  אני לא מדבר רק על דבר קטן, אני מדבר על אירוע גדול שקרה".

בתלונה צוינו מקרים על השמצות אנטישמיות כולל השתוללות אנטישמית בקמפוס עם קריאות להשמדת ישראל ופוסטרים עם המילים "אינתיפאדה", "צמא לדם" ו"בושה" על הקירות. בנוסף נכתב 'נקמה של עזה' ו'היהודים הנאצים'.

לטענת התובעים האוניברסיטה שכרה פרופסורים אנטישמיים. בנוסף נטען כי פרופסורים תמכו בארגוני טרור ובפעולות של דברים שנויים במחלוקת.

"האוניברסיטה ביטלה נאום של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בקמפוס כי זה גרם לסטודנטים הודים להרגיש לא בנוח ובכל זאת הם בסדר עם אירוח מארק למונט היל שפוטר מ-CNN בגלל אנטישמיות", אמר. 

הוא תיאר אירוע אחד מפחיד: "אכלתי ארוחת צהריים בהלל והסתובבו שם כלבים שרחרחו לגבי פצצות ולא חשבתי על זה יותר מדי עד שהאוניברסיטה שלחה מייל מאוחר יותר באותו היום שיש איומים נגד הלל. האוניברסיטה ידעה על כך ב-6:30 בבוקר והם לא הודיעו לנו עד 15:30".

 

ארצות הברית אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד