כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בחצי האי סיני

קריאה לחיילים בצבא מצרים וירדן להצטרף ללחימה נגד ישראל

דובר מטעם גדוד אלפארוק, שהכריז על הקמתו ב-17 בינואר ציין בסרטון שפורסם, כי פעילי הארגון ביצעו סדרת פיגועים נגד חיילי צה"ל וגרמו למותם ופציעתם של רבים

קריאה לחיילים בצבא מצרים וירדן להצטרף ללחימה נגד ישראל
מתוך הסרטון של גדודי אלפארוק צילום: צילום מסך

בסרטון שהתפרסם בערוץ טלגרם הופיע רעול פנים הדובר בלהג מצרי שקרא לחיילים בצבא מצרים ובצבא ירדן הצטרף ללחימה למען רצועת עזה, להפיל את "המשטרים הבוגדים" במדינות אלה ולהקים מדינה ערבית סונית גדולה, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

דובר מטעם גדוד אלפארוק, שהכריז על הקמתו בחצי האי סיני ב-17 בינואר 2024, ציין בסרטון חדש שפורסם, כי פעילי הארגון ביצעו סדרת פיגועים נגד חיילי צה"ל וגרמו למותם ופציעתם של רבים מהם. הוא ציין שהארגון ימשיך לתקוף את ישראל וקרא לכל האומות הערביות והמוסלמיות לנצל את המצב ולקחת חלק במלחמה כדי "לחסל את הכיבוש" ולפגוע במיוחד בקצינים בצבא מצרים וירדן. הוא גם ציין כי המלחמה האחרונה הבהירה לעולם את חולשת צה"ל וכי מאז 1967 ישראל לא ניצחה בשום מלחמה ולכן יש לנצל את המצב כעת כדי להכשיל את תכנון ישראל לפלוש למדינות נוספות באזור. הוא מסר שאנשי הארגון יילחמו יחד עם כל פעיל ערבי נגד ישראל.

מקורות מצריים חשפו כי מצרים ערכה מגעים אינטנסיביים עם בכירים חות'ים ואיראנים כדי למנוע את ההשפעה המתרחבת של התקפות החות'ים על המצב באזור בכלל ועל התנועה בתעלת סואץ בפרט. מקור מצרי ציין, כי נערכו מגעים בין מצרים לבכירים חות'ים בעקבות התקיפה של ארה"ב ובריטניה בתימן ב-12 בינואר 2024 בניסיון לאמוד את התגובה ולהיערך להשלכות. המקור הוסיף כי במהלך השיחות מצרים אישרה שהיא לא תיקח חלק בשום צעד בינלאומי שיינקט נגד החות’ים.

חמאס מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד