כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

למה הש"סניקים סירבו להחזיר עטרה ליושנה?

עוד במהדורה: נחשוני מתגושש עם מיקרופון, משפחת פרוש נודדת צפונה, ארוחת החזנים והחרדי שגרם לזאב רווח לבכות

למה הש"סניקים סירבו להחזיר עטרה ליושנה?

לא בטוח שלייבל'ה יאהב את השבוע הזה, העיסוק בבחירות הפך את השימוש בתמונות נבחרינו ליח"צ שחוק וחוזר על עצמו. לייבל'ה חרש שוב ושוב את ארגזי המיילים שקיבל ונתקל בדרעי עם סטודנט בדרום, ישי עם חרדי עובד, גפני עם חרדי עובד, שוב דרעי עם סטודנט, לא ברור איפה, שוב ישי עובד, על עצמו או על מישהו אחר. נקסט.

[בתחילת השבוע כמעט הצליחו שליחיו של העיתונאי-ליצן חנוך דאום לפתות את לייבל'ה להיפגש עם אלי ישי. כתב לענייני בעיתון הבית של יאיר אף סיפר בחשאי ללייבל'ה שהצ'ולנט על חשבון דאום. ברגע האחרון נמלט לייבל'ה מהזירה ושלח את שני כוכבי הבית, אלי ביתאן ואבי שיף, שעשו מלאכתם העיתונאית נאמנה]





איזה נס שיש את צאנז.

נגידי החסידות התפנקו במלון באלי לשבת גיבוש וסופשבוע מהנה, לאחר שהוזילו מהונם ל'מויסדעס'. לייבל'ה, שהיה בטבריה על בסיס אישי, גילה ביום שישי את פרוש האב ובנו המנכ"ל צועדים עם מזוודותיהם לעבר המלון. כל שנותר ללייבל'ה לתהות האם פרוש הפך 'נגיד'.





ובאותו מקום - יממה קודם: לייבל'ה השתתף בסימופזיון בהנחייתו של צביקה יעקובזון, בהשתתפות יצחק נחשוני, שמעון שר ומשה פרידמן. נגידי החסידות לא וויתרו לנחשוני ותקפו אותו שוב ושוב בענייני העיתונות החרדית. במהלך ההתקפה החזיתית ירד נחשוני לבונקר ודפק את ראשון במיקרופון. לנחשוני שלום, למיקרופון קצת פחות. לייבל'ה תיעד.





ובאותו חמישי, בזמן שהנגידים שוהים בטבריה, התכנסו בצאנז בנתניה אלפי בחורי ישיבות במסגרת ארגון 'שערי הוראה'. סקרנים לזהות המנחה? טוביה פריינד, האיש החזק במודיעין עילית ובהמודיע, שבכובעו החמישי הפך למנחה אירועים מבוקש. לייבל'ה התרגש כשטוביה הכריז על הוזכה בכרטיס טיסה לליז'ענסק, והרגיש באמת 'להבדיל' מה זה לזכות בחופשה חלומית.





ואם במודיעין עילית עסקינן, ביום שני השבוע נצפה אחד מהפרשנים החרדים כשהוא חומק לתוככי בנין עיריית מודיעין עילית ברחוב שער המלך. מלייבל'ה, שחשש לגילוי המעקב, נמנע מלוודא את היעד הסופי בבניין [לשכתו של הראיס?] אך הוא בטוח שהפרשן לא הגיע לחינם.

ועוד אחד ממודיעין עילית: בשני בערב איכלס מרכז האירועים 'גן ההדסים' המפואר את התקשורת החרדית ואישי הציבור שבאו לחגוג בשמחת בר המצווה לבנו הגדול של יעקב (קובי) רוזנשטיין, מנהל תלמודי תורה ומעל הכל מנאמני ודוברי בית הגראי"ל שטיינמן. כולם הגיעו ואף הבוס לשעבר מוישה גפני ישב וסעד את ליבו. ועל זה לייבל'ה אומר, אם אתה לא יכול לאכול את גוטרמן, לפחות תאכל בעיר שלו.



עטרה ליושנה? עד הצלחת
יום חמישי האחרון: אחר שסיימו להצדיע לצ׳יץ׳ בקונצרט מפואר בבית הכנסת הגדול בתל אביב, יצאו להם החזנים למסעדת 'שמוליק כהן' בתל אביב, כי מה שווה יצירה טובה בלי צלחת צ'ולנט מהביל לאחריה. לייבל'ה זיהה את החזנים: וולעס, כל טוב, סלומון, פינסקי, המנצח בריסקמן והמפיק גרודקה, שבין ביס לביס ביצעו את ״שיבנה בית המקדש״, שכל כך ריגש את בעלי המסעדה- עד כדי כך שגרם לו לפנק אותם בקינוחים על חשבון הבית.





ולייבל'ה, כמו לייבל'ה, תמיד יודע: כשהם מגיעים- הם מגיעים בחבורות. לא הרחק מהחזנים נצפה לו איש דרעי, האהלים והתנזים, כשהוא יושב עם מספר חברים שמוצאם איננו מגליציא, וכל החבורה סועדת על טהרת האוכל האשכנזי. להחזיר עטרה ליושנה, אמרנו? עד הצלחת.





ואם במנצח האגדי מאיר בריסקמן עסקינן, במוצאי שבת האחרון גילה לייבל'ה כישורים נדירים הטמונים בו. מתברר שבריסקמן דנן מנגן על מגוון כלים בוירטואוזיות שהנעימה ללייבל'ה את המלוה מלכה. עד כדי כך שהוא התקשה להתאפק והעלה לדף הפייסבוק של אתר הבית וידאו מרגש.

עוד במוצאי שבת: לייבל'ה המשיך לביתר עילית, שם גילה כי מי שנהיה חסיד או דווקא אוהד נדבורנה ביתר הוא יהודה משי זק"א שזכה לברכה מהאדמו"ר ואף לתמונה מיוחדת.





ואילו סגר"ע בני ברק ומחזיק תיק השיטור העירוני יחד עם רל"שו ועוזרו אליהו ארנד נפגשו
השבוע עם סגן מפקד מרחב דן הנכנס, שלומי שגיא.





יועץ התקשורת ארי גלהר הצליח לבלבל השבוע את לייבל'ה, לאחר שנצפה עם יו״ר שס אריה דרעי בכתבת טלוויזיה של הערוץ הראשון. לייבל'ה, שהכיר את גלהר בחודשים האחרונים מלקוחות אחרים כדוגמת ראש עיריית בת ים המנצח יוסי בכר (שהלך נגד ש"ס) וסגן השר אלי בן דהן שהפתיע במקום השני בפריימריז של הבית היהודי, הופתע לגלותו גם לצד דרעי.

התקן החסר של 'המודיע'
לייבל'ה, שהגיע לרעננה כדי לסקר את ההילולא השנתית בחצר חסידות קליבלנד בעיר, תהה באיזה נושא הסתודד הרב דוד מרגלי, יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא, עם האדמו"ר מקליבלנד במהלך ההילולא? אחד המקורבים לחש ללייבל'ה שלאחרונה נצפה הרב מרגלי בקו ת"א-בודפשט וכפי הנראה הוא מטפל באחד מהקברים של משפחת האדמו"ר...





חסידות ויז'ניץ חגגה בבר מצוה ליתום מסימעהלי שערך הרבי השבוע באולמי נאות ירושלים. בין השאר צפה לייבל'ה בברוך הימל - האיש ורפואה וחיים - מסתודד עם מסדר הטיסות אברמי פלדמן. גם כאן החציף לייבל'ה פניו ונדחק להאזין לתוכן השיחה, אך התקשה להבין את היידיש המתגלגלת של הצמד.





ישראל פרידמן, סגן עורך יתד נאמן [תואר רישמי שהוענק בעיתון במסגרת ברכת מזל טוב לאירוסי בנו] נצפה משוחח ארוכות עם הגרב"מ אזרחי, שהגיע לבית הגראי"ל להעניק את ספרו החדש 'ברכת מרדכי' על זבחים. לייבל'ה תיעד את החיבה הגדולה בין הגרב"מ לפרידמן, כשכמובן בתווך נמצא נאמן ביתו של הרב אזרחי בבית ובחו"ל, יעקב גרוסברד.





ואולי גם בהמודיע זקוקים דחוף לאייש עמדה נוספת של סגן עורך, כדי למנוע פאשלה דוגמת זו שהתפרסמה הבוקר - ידיעה על רוכב אופניים שנהרג מתאונה, שאירעה בכלל ביום ראשון. לייבל'ה ממהר להציע את עצמו לצרכי השלמת הכנסה בימים טרופים אלה.





לייבל'ה בקושי האמין לקיומם של 50 עובדים בעיריית בני ברק כולה, ניתן לשער עד כמה הוא הופתע כששמע ש-50 מהמנהלים הבכירים בעיריית בני ברק יצאו ליום עיון ופעילות בדרום, כאשר הפתיחה התקיימה בקיבוץ חפץ חיים בהשתתפות ראש העיר חנוך זייברט וסגנו מנחם שפירא. כעת נשאר רק לחשב כמה אחוזים מתושבי בני ברק הם מנהלים לא בכירים, וכמה עובדים יש בכלל.



מי ומי בנופשים?

פינת המזל טובים:
לרב חיים אהרן קאופמן, יו"ר ועד הישיבות בארץ ישראל, לרגל שמחת נישואי בנו הבחור החשוב חנוך העניך הערב.

לחנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק, לרגל שמחת הבר מצווה לבן זקוניו. זייברט, שכבר שבע אדמו"רים ורבנים מחתונת בתו לפני מספר חודשים, חגג את בר מצווה ב'אם וילד' בפורמט משפחתי מצומצם, ובהרמת כוסית בלשכתו בעירייה – לייבל'ה מאחל 'יהי רצון שיזכה להמשיך דרך אביו'.





לסבא הטרי יוסי דייטש, ממלא מקום ראש עיריית ירושלים, לרגל שמחת הולדת נכדתו הבכורה בשעה טובה.

לעורך הראשי של 'משפחה' ר' משה גרילק, ולסופרת מערכת 'משפחה' הגב' פרל גליק לרגל שמחת נישואי הנכדה-הבת.

לאליהו אליוביץ איש יחסי הציבור והרוטרניק, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה. האם יוני מרטין ימלא את מקום האבא בקבוצות? לייבל'ה לא בטוח שגלורן ישאירו לו זמן לנשום.

לצלם המפורסם אהרן ברוך ליבוביץ היישר מחיפה, לרגל הולדת בתו ה-11 בלי העין הרע, טפו טפו טפו, שנולדה ביום נישואיו ה-19.

לחיים סרצ'וק, איש המטה החרדי בליכוד, לרגל נישואיו הערב בכפר חב"ד. לייבל'ה מודאג מאוד עבור הכתב לענייני של NRG - מנדי גרוזמן, הזקוק לטרמפ מירושלים כדי לזכות ב'משקה' ראוי בחתונה.

חידה שבועית:
לייבל'ה לכד את מנהל לשכת ממלא מקום ראש העיר אלעד, משה רבר, מווצאפ באמצע נהיגה.‏ כמה דו"חות ספג רבר?



לייבלה מודיעין עילית חופשה פרשן באלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד