כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עיצום כספי

רשת המרכולים החרדית נקנסה בעשרות אלפי שקלים: זו הסיבה

הממונה על התחרות הטילה עיצום כספי על הרשת הקמעונאית נתיב החסד בסך של 100 אלף ש"ח לאחר שלא עמדה בדרישת הדיווח של קמעונאי גדול בחוק המזון

רשת המרכולים החרדית נקנסה בעשרות אלפי שקלים: זו הסיבה
ילדים חרדים מול מקרר מוצרי חלב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הממונה על התחרות הטילה עיצום כספי, בהסכמה, בסך 100,000 ש"ח על הרשת הקמעונאית נתיב החסד – סופר חסד בע"מ.

ביום 07.05.2023 הודיעה הממונה על התחרות לנתיב החסד כי היא שוקלת להטיל עליה עיצום כספי בגובה 200,000 ש"ח בשל הפרת חובת הדיווח השנתית החלה על "קמעונאי גדול" בחוק המזון. שלושה ימים לאחר משלוח ההודעה על כוונת החיוב העבירה נתיב החסד את הדיווח המלא ובהמשך הביעה את רצונה להגיע להסכמות עם הממונה ולחסוך זמן שיפוטי יקר. במסגרת זו הועמד סכום העיצום על סך של 100,000 ש"ח.

עיצומים כספיים שהוטלו בעבר על קמעונאים שלא מילאו את חובת הדיווח בזמן, עמדו על סכום של 60 אלף ש"ח, כך שהעיצום שהטילה הממונה על נתיב החסד משקף מגמת החמרה בסכומי העיצומים בגין הפרה זו.

חובת הדיווח השנתית של קמעונאים וספקים גדולים, היא הבסיס לפרסום רשימות הקמעונאים והספקים הגדולים – שמאפשרות לכל הצדדים העוסקים בתחום קמעונאות המזון לדעת מי הם הגורמים שחלים עליהם האיסורים הקבועים בחוק המזון. כמו כן, היא משמשת לצורך קביעת אזורי ביקוש, שבהם חלה על קמעונאי גדול החובה לבקש אישור לפתיחת סניף מטעמו.

"פרסום רשימה עדכנית ומלאה, כל שנה, היא הכרחית לקיום הוראות חוק המזון ולקיום תכליותיו והממונה מקפידה הקפדה יתרה על מילוי של חובת הדיווח החלה על קמעונאים וספקים גדולים" נמסר.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד