כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הרשות התקפלה

הפלסטינים הסכימו לקבל את כספי המיסים ללא החלק שמיועד לעזה

מקור פלסטיני אומר כי הרשות הסכימה לקבל את כספי המיסים מישראל ללא החלק שמיועד לעזה. כספי הפנסיונרים והמשפחות הנזקקות ברצועה יעברו מהכספים המיועדים לרשות הפלסטינית בגדה

הפלסטינים הסכימו לקבל את כספי המיסים ללא החלק שמיועד לעזה
תושבי עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מקור פלסטיני רשמי אמר לרשת סקיי ניוז בערבית כי הרשות הפלסטינית הסכימה לקבל את כספי המסים, והחלק של עזה, יופקד במדינת נורבגיה עד לאחר המלחמה.

הגורם הוסיף כי הרשות אישרה כי תעביר את שכר הגמלאים בעזה ואת שכר המשפחות הנזקקות בעזה הרשומות ברשימות המשרד לפיתוח חברתי מהחלק של כספי הגדה המערבית.

כזכור הקבינט הביטחוני-מדיני אישר אתמול את מתווה העברת הכספים לרשות הפלסטינית. על פי המתווה, הכספים שהיו אמורים להיות מועברים לעזה, וקוזזו, יועברו למשמורת בנורבגיה. המתווה שאושר הוא עבור כספי המיסים שישראל גבתה בעבור הרשות, אך הפלסטינים סרבו לקבל את הכסף לאחר שישראל קיזזה מהם את הכספים שהיו אמורים להיות מועברים לעזה. מאז, האמריקנים לחצו על ישראל להחליט ולאשר מתווה חלופי.

בישראל אמרו כי וושינגטון תהיה ערבה ליישום התוכנית בנוגע לכספי המסים הפלסטיניים, כספי המסים לא יועברו לפלסטינים אלא באישור שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

בכאן 11 דווח כי בתגובה להעברת המתווה להעברת הכספים דרך נורבגיה על ידי הקבינט, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסיין א-שייח' אמר: "מסרבים לכל חריגה מזכויותינו הכספיות או כל תנאי שמציבה ישראל ומונע מהרשות להגן על אנשינו ברצועת עזה. דורשים מהקהילה הבינלאומית לעצור את ההתנהגות הזו המבוססת על גניבת כספי העם הפלסטיני ולהכריח את ישראל להעביר את כל הכספים".

 

עזה הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל נורבגיה בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד