ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בתוך צה"ל

חריג: הלוחמים תלו שלטי מחאה - "שוחררנו בלי להכריע"

הלוחמים תלו שלט המוחה על כך ששוחררו מבלי להביא להכרעה | אמש פורסם מכתב מפקדים בכירים בו הם דורשים להתנות את החזרת מיליון העזתים לצפון הרצועה בהשבת החטופים

חריג: הלוחמים תלו שלטי מחאה - "שוחררנו בלי להכריע"
מלחמת חרבות ברזל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אירוע חריג התרחש בשעות האחרונות בצה"ל לאחר שקבוצת לוחמים במילואים ששוחררו היום אחרי פעילות של שלושה חודשים בתוככי רצועת עזה, תלו שלטי מחאה על הרכבים הצבאיים בדרך לשחרור מבסיס צאלים. על השלטים אותם תלו נכתב כי "גם אותנו שחררו בלי להכריע".  

מחאת החיילים. צילום: לפי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים

אמש פנו 130 סא"לים ואל"מים במיל' שמובילים את הלחימה בעזה,  במכתב פומבי חריג בו הם דורשים להתנות את החזרת תושבי צפון רצועת עזה בכך שכל החטופים ישובו לביתם. "בימים האחרונים צה"ל החל לשחרר חטיבות מילואים ומיד צפות ועולות בנו השאלות: האם עמדנו במשימה שלשמה התגייסנו, ואיך מתורגמים אותם הישגים משמעותיים שהשגנו בשדה הקרב להישגים ברמה האסטרטגית? לצערנו הרב, התשובה המסתמנת היא שצה"ל וממשלת ישראל לא מצליחים לתרגם את הניצחונות שהושגו בעמל רב ברמה הטקטית, לניצחון ברור ומוחץ ברמה המערכתית והאסטרטגית", נטען.

לדבריהם, מראש היה ברור שהלחימה תארך זמן רב, "אך עלינו לוודא כי ההישג היחיד שכן הושג במערכה עד לשלב הנוכחי אינו נשמט מידינו, והוא ההישג הקרקעי. פינינו, בצעד חסר תקדים, את מרבית אוכלוסיית העיר עזה וייצרנו שליטה מבצעית בחלקים נרחבים של העיר. את ההישג הזה עלינו לשמר לטובת המשך הלחימה, בראש ובראשונה עלינו להשלים את משימת פינוי האוכלוסייה מאזור הלחימה בצפון הרצועה ואז עלינו לוודא חסימה מלאה של המסדרון על בסיס נחל עזה, מעל ומתחת לקרקע".

דובר צה"ל: בשעות האחרונות הופץ תיעוד של משרתי מילואים שמביעים מחאה בזמן שירות מילואים פעיל תוך שימוש בכלים צבאיים. המעשים הנראים בסרטון הינם בניגוד לפקודות ואין להם מקום בצה״ל, לא בשגרה ולא במלחמה. האירוע מתוחקר.

חיילים הפגנת מחאה עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד